שלום לכולם, מעוניינת להתייעץ איתכם
בגני ילד שיחגוג החודש שנתיים. הילד חמוד, חייכן חיוני, אך באופן ברור יש משהו בו לא תקין. אפרט: הילד לא מקשיב להוראות, צריך להגיד לו מספר רב של פעמים לא לעשות דברים שלכולם בגן כבר ברור שלא עושים (גם ילדים צעירים ממנו בהרבה). . אם הוא רוצה משהו מהאוכל שעל השולחן הוא לא מבקש אלא פשוט מטפס על השולחן וזוחל לכיוון המאכל הנכסף ומנסה להגיע אליו (התנהגות זו מאפיינת בכל מצב שהוא רוצה משהו, הוא פשוט מטפס באופן שעלול לסכן אותו ואת הילדים שלידו). כמו כן הו קם מספר רב פעמים בזמן הארוחה עם הכפית ואוכל מצלחות של אחרים. כשברור בגן לכולם שלא קמים בזמן האוכל. כשהוא רוצה משהו ולא מקבל או נתקל בסיטואציה מתסכלת הוא צורח נורא. הוא לא אומר משפטים אלא מחקה מילים אחדות או אומר מילים אחדות שלא תמיד נכונות לסיטואציה. הוא רואה משהו שהוא רוצה ופשוט רץ אליו מבלי להבחין כי בדרך יש מכשולים כמו חפצים או ילדים (מסוגל לרמוס ילדים בדרך). נופל המון, מסרב לעשות דברים שברור לכולם שיש לעשות. במפגשים הוא מסוגל לקום באמצע ולהתחיל לשחק במשחקי הגן תוך שהוא מביא אותם למעגל ומשחק תוך הפרעה למהלך הפעילות. רוצה משהו ולא מוותר עד שנותנים לו או לוקחים אותו מהמקום. הוא מסוגל בטיול להתכופף ולאכול עם הכלב את האוכל שנתנו לו. אין ספק שיש בעיה של הבנה. מבחינת קשר עין, אין לו כל כך הכי הרבה שהוא מצליח ליצור קשר עין זה כשנייה וחצי. יש תחושה שהוא לא יוצר תקשורת תקינה. שוחחתי עם ההורים על כך ובקשתי מהם שיפנו למכון התפתחות הילד. האב לא התלהב מהרעיון ואמר שהוא חושב שהם רק מחפשים בעיות והוא לא מתלהב ללכת לשם. הם הלכו לרופא ההתפתחותי של טיפת חלב, ובקשו לדבר איתי והצוות, אני מניחה שהם יגידו לנו שאין שום בעיה עם בנם, ושפשוט יש לו אופי קשה. ברור שזה לא העיניין, אני רוצה לעזור לילד, למשפחה ובמיוחד לנו שמאוד קשה לנו עם הילד הזה בגן. אשמח עם תחוו את דעתכם בנושא
בגני ילד שיחגוג החודש שנתיים. הילד חמוד, חייכן חיוני, אך באופן ברור יש משהו בו לא תקין. אפרט: הילד לא מקשיב להוראות, צריך להגיד לו מספר רב של פעמים לא לעשות דברים שלכולם בגן כבר ברור שלא עושים (גם ילדים צעירים ממנו בהרבה). . אם הוא רוצה משהו מהאוכל שעל השולחן הוא לא מבקש אלא פשוט מטפס על השולחן וזוחל לכיוון המאכל הנכסף ומנסה להגיע אליו (התנהגות זו מאפיינת בכל מצב שהוא רוצה משהו, הוא פשוט מטפס באופן שעלול לסכן אותו ואת הילדים שלידו). כמו כן הו קם מספר רב פעמים בזמן הארוחה עם הכפית ואוכל מצלחות של אחרים. כשברור בגן לכולם שלא קמים בזמן האוכל. כשהוא רוצה משהו ולא מקבל או נתקל בסיטואציה מתסכלת הוא צורח נורא. הוא לא אומר משפטים אלא מחקה מילים אחדות או אומר מילים אחדות שלא תמיד נכונות לסיטואציה. הוא רואה משהו שהוא רוצה ופשוט רץ אליו מבלי להבחין כי בדרך יש מכשולים כמו חפצים או ילדים (מסוגל לרמוס ילדים בדרך). נופל המון, מסרב לעשות דברים שברור לכולם שיש לעשות. במפגשים הוא מסוגל לקום באמצע ולהתחיל לשחק במשחקי הגן תוך שהוא מביא אותם למעגל ומשחק תוך הפרעה למהלך הפעילות. רוצה משהו ולא מוותר עד שנותנים לו או לוקחים אותו מהמקום. הוא מסוגל בטיול להתכופף ולאכול עם הכלב את האוכל שנתנו לו. אין ספק שיש בעיה של הבנה. מבחינת קשר עין, אין לו כל כך הכי הרבה שהוא מצליח ליצור קשר עין זה כשנייה וחצי. יש תחושה שהוא לא יוצר תקשורת תקינה. שוחחתי עם ההורים על כך ובקשתי מהם שיפנו למכון התפתחות הילד. האב לא התלהב מהרעיון ואמר שהוא חושב שהם רק מחפשים בעיות והוא לא מתלהב ללכת לשם. הם הלכו לרופא ההתפתחותי של טיפת חלב, ובקשו לדבר איתי והצוות, אני מניחה שהם יגידו לנו שאין שום בעיה עם בנם, ושפשוט יש לו אופי קשה. ברור שזה לא העיניין, אני רוצה לעזור לילד, למשפחה ובמיוחד לנו שמאוד קשה לנו עם הילד הזה בגן. אשמח עם תחוו את דעתכם בנושא