שלום לכולם, סלאמתק רפי - כבר שאלה

שלום לכולם, סלאמתק רפי - כבר שאלה

האם מותרת התחרות בארץ על אופניי Softride? שמעתי שקיימות הגבלות מסויימות לגבי האופניים האלה. מהן ההגבלות ובאילו תנאים הן תקיפות? מודה מראש לידענים
 
הכל ע"פ חוקיי ה- UCI

תחרויות הכביש בארץ מאורגנות ע"י חטיבת הכביש של איגוד האופניים. איגוד האופניים פועל ע"פ כללי ארגון האופניים הבין לאומי ה-UCI ועל כן: בתחרויות כביש מותר לרכב על אופניים בעלות שלדה במבנה "יהלום" קלאסי, עם גלגלי 700C , ללא בולמי זעזועים וכמובן שהרשימה עוד ארוכה. (הסיבה לכך - יצירת איזון טכנולולגי בין הרוכבים) לכן, אופניי ה-Softride המיוחדים אסורים לשימוש בתחרויות כביש קלאסיות. אך השימוש בהן מותר בתחרויות "נגד השעון" ששם נותן ה-UCI חופש טכנולוגי לרווחת הרוכבים ויצרניי האופניים. כמו כן ניתן לרכב ב-Softride בתחרויות תריאטלון, שאינן כפופות לכללי ה- UCI.
 
אהלן מיקי! בכל אתה נמצא...../images/Emo6.gif

אני אבדוק אם אתה לא מתחבא בקורנפלקס שלי.
יש הרבה הגיון והגינות מאחורי ההחלטה הזו, אבל מצד שני ההגבלות האלו מדכאות רעיונות חדשים ופיתוחים מעניינים. לו הייתה תחרות כלשהי בעלת פתיחות לווריאציות שונות של אופניים, שאלו יוגדרו בערך כך: [מונעים באמצעות הרגליים בלבד, בעלי שני גלגלים, רוכב אחד בלבד...] אז בוודאי היינו רוכבים כולנו היום על אופניים מהירים יותר, קלים יותר ומהנים יותר. הרי עיקרה של רכיבת כביש היא מהירות ואם אופניים כמו הסופטרייד מאפשרים להגיע למהירות גבוהה יותר- למה לדכא את השימוש בהם? והם סתם דוגמא כמובן שהרי כפי שנאמר- מותר לרכב עליהם בתריאטלון, אולם ישנן הגבלות לגבי אופניים אחרים, מדוכאי חשיפה. ...סתם חשבתי על זה... זה סוג של סטגנציה... Stagnation sucks
רפי, חן-חן. מודה אני לך על התשובה.
 

לוק21

New member
אממ... הוא לא ממש נותן חופש.....

למשל פעם היתה שילדה לנגד השעון, שהיא היתה שילדת צוללת (הגלגל הקידמי היה יותר קטן מהאחורי), אבל היו סי איי לא מאשרים אותה.
 
ובכל זאת, צריך להניח את הגבולות

הרי לאופניים יש אין סוף וריאציות. גודל גלגלים, תנוחת ישיבה, מבנה אופניים וכו´. צריך להיות איזה קו מנחה אחרת התחרות היתה נראת כמו תחרות פטנטים, ולא ארוע ספורט.
 

לוק21

New member
../images/Emo127.gifאני מסכים איתך בדברים האלה,

זה כמו שרצו פעם להתחרות עם אופני שכיבה במרוצי אופני כביש, והיו סי איי לא הסכימו, כי זה נותן יתרון לא הוגן, וזה גם משנה את כל המבנה של האופניים, אבל לדעתי יש הרבה דברים שאפשר להיות יותר פתוחים אליהם, למשל ההגבלת משקל שהם עשו לאופניים.
 
למעלה