באסיפת הורים הראשונה
ואצלנו זה היה ביום רביעי שעבר , דבר ראשון הגישו לנו טבלה למלא , שם הילד , שם האב , ת.ז. וכו´. לפני שלום וברכה אפילו. ואני? חשבתי שפסו הדברים האלו. לא מזמן הייתה איזו הצעת חוק או דבר דומה לזה נדמה לי , לבטל את חובת רישום שם האב ?(בלבד) . קראתי באחד הפרוטוקולים או החלטות הכנסת. אני ואמא נוספת של חבר הכי טוב של ג´וניור ממש התקוממנו. וזה כבר כיתה ג´. ותמיד מדברים על זה. אבל זה לא משתנה. והיא בכלל לא חדורית , אבל סתם אמא גאה שחושבת שלרשום רק "שם האב" זה כבר מזמן "פָּסֶה". והבטחנו לעצמנו לבדוק לעומק את הנושא. לגבי זה שנותנים את זה לילדים למלא , זו בכלל שערוריה , חוסר הרגישות הזה , וזה לומשנה אם חסר לה אבא או אמא או כלב וחתול. את הביורורוקטיה הזו צריך להרחיק מהילדים , מספיק שביום המשפחה מציגים את אידאל המשפחה כ - אבאמא וכו´. לגבי השאלות שלך עם עצמך. אני בהחלט מבינה אותך. גם אצלנו היה "הסוד הגדול" כלומר , לא ממש מי האבא , אבל הנסיבות שהפכו אותו לאבא. בעיצת פסיכולוג ילדים איש מקצוע (שאיתו רק אני נפגשתי ולא ג´וניור , כמובן ) , הבאתי את עצמי למצב של הסיפור לג´וניור , בשלבים. הפסיכולוג ניתן מטעם השירות הפסיכולוגי לילד , ללא כל תשלום , מטעם הראשות העירנית , ולא משנה בשביל מה את צריכה אותו. לכל בעיה ניתן לפנות להתייעצות ועזרה. אני ממליצה , שאם העניין התעכב עד הגיל הזה , באמת תפני לעזרה מקצועית (שאת זכאית לה , כאמור ) ולא תנחיתי את זה על הילדה בצורה מפתיעה בלי ההכנות הנדרשות. לגבי התשובות לבינתיים , זו הזדמנות בשבילכן באמת להתחיל טיפין טיפין לדבר על הנושא. בית הספר חייב לקבל וגם
להבין את המצב ולעזור. ואם את ממשיכה לראות ניכור וחוסר יחס מתאים סטטוס ולמצב , אפילו אצל מורה אחת , בהחלט אני רואה מקום לפנות לסמכויות גבוהות יותר בתלונה ובדרישה להסדרת הנושא. המורים אמורים וחייבים להיות מתודרכים וקשובים לכל בעיה סביבתית של הילדים , כל שונוּת וכל צורך יוצא דופן , במיוחד בימינו אלה , שיש כל כך הרבה סוגים של בעיות , חברתיות , כלכליות , רפואיות וכו´. מורה שלא נוהג כך , אין מקומו במוסד חינוכי ויש לדאוג לכך. ברוכה המצטרפת שני