שלום לכולם

שלום לכולם../images/Emo140.gif

אני עומדת לעבוד עם נערים/ות בעלי קשיי ולקויות למידה ואשר קוראים ברמות נמוכות . האם ידוע לכם על טקסטים מתאמים לפתוח הבנת הנקרא ( אשר אינם מעליבים מבחינת התכנים כלומר בעלי תוכן המתאים לגיל). אשמח גם להצעות לחומר בנוגע לארגון ואסטרטגיות למידה. תודה רבה מראש מיכל
 
ללית, מה הכוונה ?

קוראים ברמות נמוכות - האם הכוונה שיכולת הקריאה הטכנית שלהם ברמה נמוכה - או היכולת שלהם נמוכה וזה מתבטא בקריאה? כל אחת מהתשובות נותנת טקסט אחר כפתרון. ארגון אסטרטגיות למידה יש כל כך הרבה - צריך להתחיל לעשות סדר לאט לאט... תעשי לעצמך רשימה - בה תאספי פרטים טכניים - כמה נערים מדובר ? לכל אחד מהם, אני מניחה, יש אבחון, כך שצריך לעבור אבחון אבחון... לראות מה נקודות הקושי ונקודות החוזק (יענו... להכנת תח"י... זה מה שנדרש). האסטרטגיות הנכונות ביותר - לטעמי האישי - הן אלו הבאות לענות על הצרכים של הנערים. לא סתם ללמד משהו כללי שיכול להיות טוב להרבה נערים, אלא אלו הספציפיים, עם הלקויים והקשיים הספציפיים... להתאים להם את האסטרטגיות מתוך הים הגדול. אז... קדימה... תרימי ת'כפפה - תעשי רשימה, טבלה (מבחינתנו יהיה כתוב א', ב', ג' ולא שמות, כשאת יודעת את השמות שלהם.) נמשיך מכאן הלאה, הולך ?
 
קודם כל תודה רבה על הרצון והנכונות

לעזור. וככה, אני עדיין לא יודעת כלום על הילדים. אלה הם ילדים שכל מה שכתבת נכון לגביהם. יכולת נמוכה שמתבטאת בקריאה ויכולת קריאה נמוכה ( אני בטוחה שכל אחד יהיה אחר מהבחינות השונות). הצב הוא שאני רק אתחיל לעבוד איתם. התחום שלי הוא בעצם מתמטיקה ולקויות למידה ופחות תחום המקצועות הורבליים. הייתי שמחה לשמוע על מאגר כללי ( אם זה בכלל אפשרי) , נאמר על חומר טוב במיוחד ומוביל או על מקום בו אפשר להציץ בחומרים שונים. וכמובן כמובן שהדבר הנכון יהיה להתאים לכל אחד את הכי נכון לו בהתאם למצבו , לאבחונו ו/או לאבחון שאני אעשה. אני רוצה לנצל את החופש לארגן לי מעט חומר. אם את חושבת שזה לא הגיוני ושעדיף קודם להכיר את הילדים בבקשה אמרי לי. אני פשוט מתחילה לקנן, רוצה להכין , לארגן ולהתחיל לבנות לי מאגר. שוב תודה תודה
 
עיקרון ראשון הוא: הפרד ומשול.

הכוונה היא לא לסכסך בין התלמידים חס ושלום אלא להפריד בין יכולת הקריאה שלהם לבין הלמידה הנשענת על קריאה. אם את מתכננת ללמד אותם מתמטיקה, את צריכה לדאוג לחומר לימוד שבו יכולת הקריאה הנמוכה שלהם לא תקשה עליהם ללמוד תמתטיקה. לגבי עבודה במקצועות ורבלים, האם הכוונה היא לתנ''ך, ספרות וכו'? אם כן הייתי משתמש הרבה בספרות מוקלטת ודיונים העל פה. הייתי עובד עם נערים כאלה על הקריאה אבל רק כשעובדים למטרת שיפור הקריאה. חומרי למידה והשראה לחומרי למידה אפשר לקבל החומר הנילווה של הפורום שכולל גם הפניות למקומות רלוונטיים החומר הנילווה של כמה פורומים שכנים. המון הצלחה! ספרי לנו איך העניין מתקדם.
 
תודה עידו../images/Emo140.gif

אני מאד בראש שלך. קריאה היא עניין טכני ואסור שתהייה מכשול להתקדמות. מה שאני מתכוונת הוא לאותו הפרד ומשול שלך. אני כרגע מנחה מורים שעובדים במתמטיקה עם נוער דומה ( צעיר יותר) ואני כל הזמן מדגישה בפניהם שהקריאה היא רק הכלי להגעה למתמטיקה ( היכן שהיא נמצאת בתחום) ושאל להם לתת לה להכשיל את הילד. אם צריך אפילו שיקריאו בעיות והוראות! גם אני בעד קריאה למטרות שפור קריאה כי אחרת המקצוע עצמו נהיה עול ועוסקים בטכניקה במקום בתכנים. יחד עם זאת אני צריכה רעיונות לטקסטים+ עבודות עליהם לשפור הבנת הנקרא פרופר ולשיפור טכניקת הקריאה . הבעייה היא שלפחות השניים בדר"כ מיועדים לילדים צעירים וחברה מתבגרים נעלבים לקרוא"דנה קמה....". שמחתי על הרעיון של ספרות מוקלטת ודיונים בע"פ. שמחתי ואני כבר מציצה בחומר הנלווה שלכם. תודה תודה אשמח לעוד רעיונות. מבטיחה לעדכן בהמשך
 
חפשי תרגומים לקומיקס למבוגרים

זה מה אני עושה כשאני צריך לשפר קריאה בשפה זרה.
 
למעלה