מאמרים זה לא התחום שלי אבל...
על איזה גיל אנחנו מדברים? אני לא מכירה מאמרים שמתנגדים לתוצרים. ההתנגדות שלי היא לצורך של משרד החינוך לקבל מההורים רשימת תוצרים צפויים. למעשה, תוצר משמעותי הוא תוצאה של למידה. כשילד בונה בלגו - יש לו תוצר והמשמעות שלו היא זו שהילד נותן לו. כנ"ל בציור, הדבקה, המצאה של שיר או סיפור. ריקוד הוא תוצר, העיתון שעוד לא קראת - קרוע לחתיכות קטנות על הרצפה גם הוא תוצר. למעשה, בלי לתת לך מאמר כפי שביקשת, כל עשייה של הילד (אפילו בסיר או בשירותים היא תוצר שמשמעותי בשבילו, ולפעמים אפילו משמעותי להוריו ולאחרים. לדעתי, השאלות שאת צריכה אולי לשאול היא: מי אמור להוביל לתוצר המשמעותי? - ההורה / המורה או הילד? מי קובע את המשמעותיות של התוצר? על פי אילו קריטריונים? מה תפקידך כהורה לאחר שמתקבל התוצר? לדעתי, חשוב יותר שתעני על השאלות בעצמך (לעומת לקבל את התשובות במאמר, בלי קשר למקצועיותו של הכותב אותו)