שלום לכולם
מאמר על תוצרים.

bat elp

New member
שלום לכולם ../images/Emo53.gifמאמר על תוצרים.

שלום לכולם. אני קוראת פסיבית פה כבר זמן מה. אשמח לקבל קישורים למאמרים התומכים ביצירת תוצר משמעותי [כגון דגמים, ציורים וכו'] כדרך ללמידה. תודה בת-אל
 
מאמרים זה לא התחום שלי אבל...

על איזה גיל אנחנו מדברים? אני לא מכירה מאמרים שמתנגדים לתוצרים. ההתנגדות שלי היא לצורך של משרד החינוך לקבל מההורים רשימת תוצרים צפויים. למעשה, תוצר משמעותי הוא תוצאה של למידה. כשילד בונה בלגו - יש לו תוצר והמשמעות שלו היא זו שהילד נותן לו. כנ"ל בציור, הדבקה, המצאה של שיר או סיפור. ריקוד הוא תוצר, העיתון שעוד לא קראת - קרוע לחתיכות קטנות על הרצפה גם הוא תוצר. למעשה, בלי לתת לך מאמר כפי שביקשת, כל עשייה של הילד (אפילו בסיר או בשירותים היא תוצר שמשמעותי בשבילו, ולפעמים אפילו משמעותי להוריו ולאחרים. לדעתי, השאלות שאת צריכה אולי לשאול היא: מי אמור להוביל לתוצר המשמעותי? - ההורה / המורה או הילד? מי קובע את המשמעותיות של התוצר? על פי אילו קריטריונים? מה תפקידך כהורה לאחר שמתקבל התוצר? לדעתי, חשוב יותר שתעני על השאלות בעצמך (לעומת לקבל את התשובות במאמר, בלי קשר למקצועיותו של הכותב אותו)
 
'תומכים' הכוונה מסבירים כיצד ליצור?

האם 'תוצר משמעותי' חייב להיות משהוא גשמי שאפשר לשלוח למישהו בתוך חבילה או שמספיק שזה יהי משהו שאני יכול להסביר את ערכו החינוכי? בחלק ממדינות המשנה של ארצות הברית, החוק מחייב את המחנכים הביתיים לדווח לרשויות על העשיה הלימודית / חינוכית שנעשתה בכל יום. אני יכול לשלוח לך קטע מספר (באנגלית) שמסביר איך לתרגם לשפת משרד החינוך את העשיה הזאת. כתוב שם למשל שאם אתה מלמד את הילד שלך לקצור את הדשא, אפשר להציג זאת כשיעור חקלאות ואם מהכסחה אינה ממונעת זה גם שיעור חינוך גופני. אגב, אם חושבים על זה רגע, מגלים שזו לא ציניות. זה נכון. אם את מלמדת את הילד לכסח את הדשא זה באמת מעשה חינוכי.
 

bat elp

New member
אין לי ספק שאתה ונאווה צודקים אבל

הבעייה היא כזו: אני סטודנטית לחינוך מיוחד. במסגרת הלימודים עבדתי עם ילד בעל לקות למידה באופן פרטני. הילד אוהב מאוד מטוסים כך שבחרתי קטעי קריאה שעוסקים במטוסים ותעופה. בתור פעילות המסכמצת את למידת חלקי המטוס בנינו יחד טיסן, לי אין ספק שזו הדגמה והמחשה בעלת ערך. כרגע אני כותבת עבודה שצריכה להסביר כיצד שילבתי בעבודתי עם הילד תיווך למשמעות כלומר, כיצד הפכתי את הלמידה למשמעותית עבורו. אני מחפשת מאמרים שיתמכו בעמדה ששנינו [וגם נאווה] הצגנו. המאמרים הם לצורך גיבוי אקדמי של הדבר שנעשה מתוך הבנתי האישית באופן שאינו מושכל. אשמח אם מישהו יוכל להפנות אותי למקורות כאלו. תודה בת-אל
 
הצעות למאמרים

נסי את "החופש ללמוד " של קארל רוג'רס-הוא מדבר על כך שהילד צריך להגשים את מטרותיו .נדמה לי שגם פויירשטיין מדבר על למידה משמעותית(ללומד)ןבעיקר על החשיבות של תיווך. תתחילי משם-מקוה שזה יעזור ומאוד מזדהה איתך כי גם אני הייתי צריכה ועוד אצטרך להצדיק בשפה אקדמית עקרונות של חינוך אלטרנטיבי לצרכי לימודים וקשה בד"כ למצוא חומר כזה שיענה על דרישות המערכת ויתאים לדרך החינוכית בה אני מאמינה. בהצלחה,ואם המורים שלך לא מתעקשים על מאמרים עדכניים אני חושבת שזה יהיה בסדר.
 
אם נתרגם את המעשה החינוכי שלכם

לשפת מערכת החינוך, נומר שלמדתם פיסיקה (ארודינמיקה), מלאכת יד, קריאה ואולי עוד דברים. למדתם בשיטת לימוד שנקראת Unit Studies או בתרגום חופשי: למידה סביב נושא. השיטה נצמדת לנושא משמעותי בעיני התלמיד ומנצלת אותו להוראת כמה שיותר דברים הקשורים בו ומשמעותיים הן לתלמיד והן למורה. אולי כדאי לך לחפש Unit Studies במנוע חיפוש של מאמרים מקצועיים בחינוך. מה שאני מצאתי בינתיים זה: http://www.intellimanage.co.il/school/Articles/Learning.htm אוסף מאמרים שחלקם מדברים על המשמעותיות של למידה מתוך בחירה. בהצלחה!
 
למעלה