שלום לכולם

דגנית מ

New member
שלום לכולם../images/Emo53.gif

אני חדשה כאן, אבל קוראת את הפורום שלכם זמן מה. התרשמתי לטובה מהפורום, ורציתי לאחל בהצלחה. אני אם לילדה בת חמש, שאובחנה בעלת הפרעת קשב וריכוז, ורציתי לשאול אותכם כמה שאלות בנושא. 1. האם משהו יודע מהו איבחון טובה? שמעתי שזה משהו עם רייטלין. (האם התרופה הזאת מסוכנת?) 2. איך אפשר לשפר ילדים עם דימוי עצמי נמוך? (האם לפנות לעזרה מקצועית, ואם כן למי?) 3. מה תפקידה של מורה מתקנת לגיל חובה? אודה לכם על תשובתכם בתודה דגנית
 

דורי 7

New member
יש פורום ADHD

יש פורום מצוין של ADHD ניסית שם? ראיתי שהם מדברים שם המון על אבחון טובה וגם על הריטלין.
 

Diana M

New member
שלום דגנית וברוכה הבאה../images/Emo140.gif

שלום דגנית וברוכה הבאה
תודה על התרשמותך החיובית מהפורום, את מוזמנת להישאר ולקחת חלק פעיל. ולשאלותיך, אבחון T.O.V.A הוא מדד (חדש באופן יחסי) לאיבחון הפרעות ריכוז וקשב באמצעות מחשב. הקשר של ריטלין לאבחון: א. יתכן כי במהלך האבחון הרופא ירצה לבחון את התפקוד עם התערבות תרופתית, ואז יעשה איבחון ללא שום תרופות ולאחר מכן הרופא עשוי לתת ריטלין, לשלוח אתכם לשעה לטייל ולבקש לשוב על מנת לראות כיצד הוא מתפקד תחת השפעת ריטלין. ב. האפשרות הנוספת היא שלאחר האבחון הרופא ירשום טיפול בריטלין, בהנחה שהתרשם כי מדובר בפרעת קשב וריכוז. כיצד ניתן לשפר דימוי עצמי? ובכן ילדים אינם שונים ממבוגרים בענין זה. הדימוי העצמי שלהם נבנה על פי מה שמשתקף להם מהסביבה ובעיקר מ"האחרים המשמעותיים" כלומר, הורים, אחים, משפחה מורחבת, חברים וכד´. כמו כן הדימוי העצמי תלוי חוויות שהילד צובר. זאת אומר שאם ילד מקבל מסרים חיוביים מהסביבה לגבי עצמו וחווה את עצמו כילד מוצלח באמצעות פעולות שיוצאות מוצלחות (תיפקודים לימודיים, מוטריים, חברתיים וכד´) הדימוי העצמי שלו יהיה חיובי ולהיפך. מה ניתן לעשות על מנת לשפר? הרבה, לספק חוויות המזמנות הצלחה. לתת חיזוקים חיוביים על הצלחות. ניתן לעשות זאת באמצעות זיהוי הצדדים החזקים וטיפוחם, למשל, אם ילד מגלה יכולות טובות בתחום מסויים לרשום אותו לחוג בתחום זה , להעצים ולהדגיש תחום זה אצלו. לזמן לו הצלחות בכתה/בגן. תמיד ניתן לעשות זאת גם עם ילד חלש. בבית לתת תחושת מסוגלות וחיזוקים חיוביים. לא להעביר כל הזמן ביקורת שלילית ולראות מה לא בסדר אלא להיפך לעודד ולחזק את מה שכן בסדר. ותמיד לזכור כי ילדים מאוד רגישים וערים ל"מריחות" כך שתמיד יש להקפיד כי החיזוקים והשבחים יהיו אמיתיים אחרת הם חסרי טעם. לגבי פניה לסיוע מקצועי, זו תמיד שאלה של חומרת בעיה, לא בכל מקרה צריך לפנות לגורם מקצועי. הרבה פעמים מודעות של ההורים והגננת או המורה מספיקים. ולעיתים רצוי ומומלץ לפנות לסיוע מקצועי. אם את זקוקה לסיוע על מנת להחליט, את יכולה להעזר בפסיכולוג/ית של הגן. הוראה מתקנת לגיל גן חובה: בדרך כלל אין צורך בהוראה מתקנת לגיל גן חובה. שכן עדיין לא היתה למידה אקדמית אז לא ממש יש מה לתקן. בדרך כלל , כאשר מאתרים קשיים שמפורשים כסימנים ללקות למידה בעתיד, ממליצים על מעורבות של גננת שילוב (שי"ח) אשר בדרך כלל תעבוד עם הילד על מוכנות לקראת למידה. למשל ידוע כי אחד המשתנים המשמעותיים ביותר לרכישת קריאה זו מודעות פונולוגית, אם נצפו קשיים בתחום השפתי, גננת שילוב (לעיתים קלינאית תקשורת) תעבוד על פיתוח מודעות פונולוגית על מנת שיהיה בסיס לרכישת קריאה. במצבים מסויימים גם תתחיל להקנות קריאה על מנת לתת לילד עדיפות כאשר יעלה לכתה א´. וכך גם בתחומים אחרים. אני מקווה כי עזרתי במשהו דגנית וכפי שהציעו לך , פועל בתפוז פורום העוסק בנושא adhd (הפרעות ריכוז וקשב) תוכלי להעזר גם בהם. וכמובן את מוזמנת להמשיך ולהיות איתנו דיאנה
 

דגנית מ

New member
תודה../images/Emo6.gif

דיאנה, עזרת לי מאוד. תודה על עצותיך. גלשתי לפורום adhd, אך שם מדברים בעיקר על הפרעות כתוצאה של היפראקטיביות, וזה לא מה שאני מחפשת. לפי דברי הפסיכולוגית של הגן, זה לא נובע מהיפראקטיביות אלא מדימוי עצמי נמוך. עצותייך בקשר לזה האירו לי את הדרך, ומעתה אני אשתדל לשים דגש על חיזוקיים חיובים אליה. בתי היא ילדה אמצעית ביו 3 ילדים, וכנראה שהיא מרגישה קצת מקופחת לעומת האחים שלה, היא בתחרותיות מתמדת איתם הייתכן שמכאן נובעת הבעיה? דגנית
 

דליה.ד

New member
שלום דגנית! את קצת טועה...

בפורום adhd אותו אני מנהלת לא מדברים בעיקר על "הפרעות כתוצאה של היפראקטיביות" אלא על מכלול הקשיים הנגרמים מהפרעת קשב וריכוז עם או בלי פעילותץ יתר. adhd אצל בנות שונה מadhd אצל בנות ולפי געתי הפסיכולוגית טועה ובעיות הקשב אינן נובעות מדימוי עצמי נמוך אלא בדיוק להיפך....בנות רבות עם adhd סובלות מדימוי עצמי נמוך. לרוב הן נחבאות אל הכלים, אינן מדברות הרבה, נראות עצובות ומנותקות (חולמניות או מעופפות). אצל בנות לא נראה בדרך כלל היפראקטיביות בולטת כמו אצל בנים. לכל ילד מגיעים חיזוקים חיוביים, בלי קשר למקומם במשפחה. מגיל הילדה אני מבינה שיש תינוק/ת בבית שדורש/תץ יותר תשומת לב, ואני מבינה את רגשות האשם או התחושה שהילדה נפגעת כתוצאה מכך. אני הייתי ממליצה על טיפול תומך לימודי, רגשי והורי שייתן מענה הולם לכל צרכי הילדה. בנוסף אני בהחלט ממליצה על חוג ספורט כלשהו שיכול לחזק מאוד את הילדה מכל הבחינות (אישית אני מעדיפה שחייה בשל הערך התרפוייטי של המים). גם חוג תנועה או מחול יכול להיות טוב. בנוסף...נסי למצוא אצל בתך את ה"אי הירוק" שלה, איזה כישרון מיוחד שלה, איזה יכולת שהיא טובה בה. אל תסתכלי עליה כאל ילדה בעייתית, הסנדביץ´ המסכנה... זה לא טוב לה ולא ישרת אותה. ה"אי הירוק" יעזור לה למצוא בעצמה נקודות חיוביות של כשרון ויכולת והדימוי העצמי ישתפר בהתמדה. בנוסף אמליץ לך לקרוא וללמוד על adhd בלוחות הפורום שלי יש רשימת ספרים מעולה בתחום וחלק חשוב מהיכולת שלנו לעזור לילדים זה לדעת מה קורה להם! אני מזמינה אותך לפורום שוב, להעלות את הבעיה ולשמוע עוד הורים המתמודדים כמוך. בהצלחה!
 
למעלה