שלום לכולם - NLVD (בן 10)

  • פותח הנושא qt1
  • פורסם בתאריך

qt1

New member
שרית בוקר טוב ותודה על האתר

אין לי פקס , אני צריכה לתאם עם מכרים ואשוב אליך , מכל מקום המון המון תודה. הבעיה העיקרית כעת היא שעומדת להיות ישיבה בין המחנכת שלא קוראת באנגלית וביקשה חומר על ה ליקוי NLVD ... זה מה שאני מחפשת ברשת ובעברית כמובן:( וזאת על-מנת לדעת כיצד לשלבו בשנה הבאה , די קשה להכניס ילדים למתי"א ומסתבר שהוא יכול להעזר במחשב נייד , אין לי מושג למה הוא זכאי ע"פ חוק , לא מצאתי בקישורים למעלה מה החוק אומר לגבי ילדים עם ליקוי כזה. מכל מקום , שוב מודה לך , יום נעים ושבוע טוב qt1
 

qt1

New member
שלום לכולם - NLVD (בן 10)

הופניתי הנה מהפורום של לקויי למידה ב YNET , ישראל וינקלר ועוד 2 מאבחנות (אם אינני טועה), נתנו לי לא מעט רעיונות . אני זקוקה למאמר בעברית בשביל המחנכת של בני , היא לא יודעת מה המשמעות של NLVD ...
כמו-כן לא הבנתי מה הם זכויותיו של בני ע"פ החוק. וגם אם יש לדעתכם צורך באבחון נוסף/אחר. נכון להיום הילד לומד בכיתה ד' ,מתקשה בחשבון , מתקשה בכתיבה ברורה , הכתב שלו די חלש ,קשיים חברתיים ... לא הולך לאף-חוג מפני שאין לנו אמצעים לכך , רק היום נודע לי על מתי"א , מסתבר שיש לנו קרוב לבית מרכז , לא ידעתי על קיומו...לא נפגש עם פסיכולוג ביה"ס , מפני שהפסיכולוג עמוס :( לא מוכנים לתת לנו פר"ח מפני ש"אתם לא עומדים בקריטריונים". מצרפת את האבחון של פסיכולוג ביה"ס על-מנת לחסוך מאיתכם תהיות מיותרות ובזבוז זמן. מציינת שהילד סובל גם משמיעה ירודה באוזן שמאל ,שראייתו בזמן האבחון לא הייתה תקינה ולא היינו מודעים לכך ...(פאשלה שלנו!) וגם שהמאבחן - פסיכולוג ביה"ס דובר עברית במבטא סקוטי ומשבש מילים. מודה לכולכם מראש . שבת שלום qt1
 

qt1

New member
הערכת הפסיכולוג , הקובץ לא נפתח

הערכה פסיכולוגית נוכחית : 11.11.02 1.פירוט הכלים האבחנתיים : וכסלר WISC - R95 , בנדר , ציורים H- CAT , קריאה , כתיבה . 2.עיקרי הממצאים –X . 3. בתחום האינטלקטואלי : מתפקד בתחום הנורמה , קמעה מעל לממוצע , עם הפרש מובהק ביותר (40 נקודות) , בתפקודו בשתי המערכות לטובת המילוליות בה תפקד ברמה מעולה במערכת הביצועית מתפקד בתחום הנמוך ביותר של הנורמה על סף התחום הגבולי. קיימים פערים גדולים בתפקודו בתת-המבחנים השונים (טווח 19-5 נקודות). ההבנה המיליות ברמה גבוהה. ידיעותיו הכלליות מעולות ביותר. יכולת ההמשגה ע"ס נתונים מילוליים מעולה. יכולתו להגדיר מילים בתחום הנורמלי –גבוה , אם כי מושפע מחשיבה אסוציאטיבית. ניכר שאוצר המילים הפעיל שלו עשיר מאוד אך יכולתו להגדירן במדויק נמוכה יותר. יכולתו לפתור בעיות מחיי יום- יום לפי הנורמות החברתיות המקובלות ברמה רגילה אך היא נמוכה יחסית לשאר התפקודים המילוליים שלו. הארגון התפיסתי בתחום הנורמה מתחת לממוצע. התקשה מאוד להרכיב פזלים של עצמים מוכרים. יכולתו לפתור בעיות חשבון בע"פ ממוצעת .קיימים רמזים לקושי בתפישה חברתית , בייחוד ללא תיווך המללה. התפקוד הויזו מוטורי נמוך מאוד , התקשה בעיצוב ותכלול התבניות של מבחן בנדר. הזכירה החזותית נמוכה מאוד. נוטה לעבוד לאט ובאופן מסורבל במילוי מטלות גרפיות. הציור דל מאוד ומעיד על קשיים גרפו-מוטוריים יחד עם קשיים רגשיים. קריאתו רהוטה ומדויקת . קרא והבין טקסט ברמה כיתה ד. קרא 103 מילים לדקה כאשר המצופה הוא כ- 87 . אין קשיים בתחום הפונולוגי או אורתוגרפי. מהירות השיום האוטומטי לאותיות וספרות הולמת כיתה ג'. כותב כמעט ללא שגיאות כתיב בשפה עשירה. כתב היד מסורבל. אינו מצייר חלק מהאותיות באופן תקני. אוחז את כלי הכתיבה אחיזת טריפוד לוחצת ביד שמאל עם פרק היד מעל הקו , דבר הגורם לעייפות וחוסר יעילות. 4. בתחום הריגושי: חסר בטחון עצמי למרות שמפגין לעיתים בטחון עצמי מפורז בהתנהגותו הגלויה. עולם הדמיון שלו עשיר ומגוון ומאוכלס דמויות בעלות שמות אירופאיים מורכבים המרמזים על אצילות . הילד אסוציאטיבי ולעתים נותן דרור לדמיון שאינו תמיד מותאם לנסיבות. בחומר ההשלכתי , הוא מבטא רגשות מעורבים כלפי דמויות ההורים. הוא מפגין מחד תלות בהן אך מאידך , מבטא כעס ואף תוקפנות כלפיהן . טרם פתר את הקונפליקט האדיפלי . הוא מבטא עוינות כלפי בני גילו אשר אינם מעריכים כראוי את כישוריו. 5. בתחום התנהגותי- חברתי : יצר קשר טוב עם הפסיכולוג ושיתף עמו פעולה . נטה לדברנות יתר ושאל הרבה שאלות הבהרה מיותרות . בחלק מהמטלות הביצועיות , עבד ללא תכנון . לעיתים היה לו קשה לנסח תשובה תמציתית ללא "התפלספויות". ככל הנראה , קיים קושי בתפישה החברתית , כנראה כתוצאה מהנמכה בתפקודים הלא מילוליים. הילד רגיש וקל להיפגע ומגיב לפגיעות בהתפרצויות זעם . הוא בעל חוש צדק אבסולוטי ומרגיש צורך להעיר לילדים על טעויותיהם , בלי לקחת בחשבון את המחיר שעליו לשלם. סכום: לפנינו ילד נעים עם תפקוד מילולי מעולה יחד עם תפקוד לא מלולי ברמה נמוכה מאוד. ההפרש בין תפקודו בשתי המערכות מובהר ביותר ומצביע על הנמכה משמעותית בתפקודו הביצועי. פרופיל דיאגנוסטי זה מתאים לתמונה של לקוי למידה לא מילמולי המלווה בקושי בתפישה חברתית. בגין רמתו המילולית הגבוהה מאוד , קשייו באים לידי ביטוי בלימודים רק בכתב יד מסורבל ותפקוד בינוני אם כי תקין , בתחום המתמטי.
 
למעלה