שלום לכולם,

לירס

New member
שלום לכולם,

עד כמה שידוע לי, למאיר אריאל הייתה איזושהי בעיה במנעד. כלומר, ברוב שיריו הוא נשמע יותר כמי שמספר ופחות שר, פחות יכול להגוע לטונים ולאוקטבות. כמובן, אני מאוד אוהבת אותו ואין לי שום כוונת פגיעה בדבריי, אני פשוט רוצה לדעת איך קוראים לתופעה הזאת ואם יש עוד זמרים שיש להם תופעה דומה. תודה
 
ת=ו=פ=ע=ה

לא יודע אם זו תופעה, כמו שפשוט לבנאדם אין יכולות ווקאליות לדימיר ויסוצקי ולואיס ארמסטרנוג הם דוגמאות נחמדות... פעם פאברוטי היה פעיל בפורום, אבל מאז שהוא נפטר, הוא לא מסתכל לכיוון שלנו, ואחרי זה הוא מתפלא שאני מוריד אותו באי-מיול... ועכשיו: משהו נחמד
 

משמרותי

New member
גם לבוב וליאונרד יש את זה

וחוץ מזה מאיר הלך והשתפר עם השנים גם בשירה וגם בנגינה,וגם במנגינה.וחוץ מזה זה גם סיגנון כזה המדגיש את המילים,כמו שכתבת יותר מספר. ברוכה הבאה!
 

yossnet1

New member
רגע רגע

אני אוהב נאוד את מאיר ויש משהו מיוחד בשירה שלו אבלאי אפשר להשוות את מאיר לדילן וכהן, הןא פשוט לא בליגה שלהם בשום מרכיב של השירה שלו.
 
רגע רגע רגע

ראשית זה עניין של טעם אישי. שנית אני חושב שמבחינת התחכום, השימוש בשפה, ודקויות הביצוע מאיר אריאל לוקח את לאונרד כהן בהליכה. דילן אני מקבל, (אחד מגדולי יוצרי הזמר העברי בכל הזמנים, כדבריו של מאיר אריאל) אבל אני חושב שהוא דווקא מאד בליגה. אישית אני מאד אוהב טרובדורים ודילן כמו ברל כמו מאיר אריאל הם לטעמי באותה ליגה ממש. לדעתי מאז אלתרמן לא היה פה מישהו שעשה לעברית מה שעשה לה מאיר אריאל, ואולי אפילו יותר כי אלתרמן צייר ציור יפיפה בתוך מסגרת, ואריאל לש אותה ביחד עם הבד והצבעים. כחומר ביד היוצר.
 

yossnet1

New member
שוב, לא מסכים

לדעתי זה לא עניין של טעם זה עניין של איכות. ברל, מעבר להיותו מבריק מבחינת התוכן, היה זמר מחונן. האמן לי שאני אוהב את השירה של מאיר ולא הייתי רוצה אותה אחרת.
 
מה זאת איכות?

זה לא תנור אפיה שאפשר למדוד משתנים ברורים כמו פיזור חום וצריכת חשמל. איך אתה מודד איכות במוסיקה, בביצוע, איך? וברל זמר מחונן? על מה אתה מדבר? הוא יוצר מחונן ומבצע מחונן אבל זמר? סינטרה זמר מחונן, אלביס.. אבל ברל?
 

yossnet1

New member
אפשר גם אפשר

תקשיב להופעה של מאיר ותיווכח, הוא מוגבל מבחינה ווקאלית. נ.ב- תקשיב עוד קצת לברל.
 

משמרותי

New member
רק רגע אחד

אינני משווה בין מאיר בוב ליאונרד או ז'ק.כל אחד מהם עומד בזכות עצמו,ואם הם קצת מוגבלים מבחינה ווקאלית ואין להם איכויות של זמרי אופרה,אז מה? יוצרים ששרים את עצמם במקרה הזה,זאת דרך הביטוי שלהם,ומכיוון שהם חיברו את המנגינה אזי אין הם מזייפים ,לטעמי.הדגש הוא על המילים מילים מילים,והלחן הוא הכלי שנושא אותן. ומה עם טום ווייטס?
 

yossnet1

New member
רגע רגוע

מסכים בהחלט שאפשר להגיש שירים בצורה יפה ומרגשת גם בלי להיות בעל יכולת ווקאלית יוצאת דופן. כמו שבטח שמת לב אני די מסמפט את מאיר מזה כמה זמן. ובכל זאת, מאיר היה רחוק מהזמרים שהזכרת, זה אפילו חלק מהקסם שלו.
 
טום וויטס

הוא זמר מחונן עם מנעד ווקאלי אדיר, לראיה- איך שהוא נשמע שונה לחלוטין בכל שיר באלבומיו החל משנות השמונים המאוחרות.., הוא לא באמת נכנס תחת המטריה הזאת של דילן וכהן וזה כזמרים שאיכותם המוזיקלית היא לאו דווקא "טכנית" גרידא. הוא דוגמא הפוכה, לא כל מי שנשמע צרוד אין לו יכולות טכניות.
 
למאיר לא היו איזו שהם בעיות במנעד

מאיר אריאל שייך לז'אנר "מאיר אריאל" הוא שר יפה ביותר ואני חושב שזאת יומרנות, שבורות ושטחיות משתקפות ממנה, לסווג אומן כמו מאיר אריאל תחת קרטריונים כמו בעיה בווקאליות מינעד ואי סגירה על אוקטבות.
 
למעלה