שלום לכולם

שלום לכולם

אני חוזר לרכיבת אופני שטח אחרי כמה שנים טובות של הפסקה ומכיוון שהחורף בפתח ואינני רוצה לאבד את החלקיק כושר שכבר הצלחתי להשיב חשבתי לקנות אופני כושר. רציתי לדעת מה ההבדל בין אופני כושר לאופני ספינינג?מה עדיף לי?תודה ויום נעים
 
הבדלים בכללי

ניתן לחלק את עולם אופני הכושר ל 3 חלקים: 1. אופני כושר פשוטות - אפשרויות כיוון מצומצמות כלומר התאמה גרועה לרוכב, התנגדות מגנטית פשוטה ואיכות חומרים לא להיט ממולץ כקולב דקורטיבי במיוחד. 2. אופני "ספינינג" - אפשוריות כיוון מגוונות המאפשרות התאמה טובה לרוכב והתנגדות גבוהה ( מבוסס גם על משקל גלגל התנופה ) ע"י רפידות. אפשרויות למצבי רכיבה שונים ( עמידה/ישיבה וכו ) תחושת הרכיבה הרבה יותר קרובה למציאות מאופניי כושר שפוטות. 3. טריינרים - טריינר בעצם מקבל את זוג האופניים הפרטיות שלך ומשמש כמנגנון התנגדות לגלגל האחורי, גם בטריינרים יש טובים יותר וטובים פחות אבל אני אישית מעדיף לעבוד עם טריינר, בעיקר כי אתה עובד על האופניים שלך עם התאמה מוחלטת לגוף שלך, שנית לא דורש הרבה מקום, שלישית מחיר יחסית זול לעומת אופניים ואחרון חביב טריינר אפשר לנייד בקלות רבה לכל מקום. לי יוצא בחורף לקחת את האופניים והטריינר ולנסוע להתאמן עם חברים אצלהם בבית או בכל מקום שקובעים. סיון
 
קודם כל תודעה על התשובה.

הטריינר נשמע מעניין מה גם שאינו תופס מקום! אשמח לעוד מידע-האם ניתן לכוון את הטריינר לרמות קושי שונות?האם הוא אפקטיבי כמו אופניי ספינינג מבחינת שריפת קלוריות וחיזוק שרירים?חברות/דגמים מומלצים?ועוד שאר ירקות שלא עולה עכשיו לשאול עליהם אך אשמח לכל שבב מידע...תודה רבה ויום נפלא
 
טריינר

יש טריינרים מרמה פשוטה של כמה מאות שקלים ובעלי התנגדות מגנטית ועד טריינרים מדהימים בכמה אלפי שקלים בעלי התנגדות לחץ שמן או חשמלית כאשר אין צורך לשנות את העומס הם יודעים לעשות זאת לבד תחת קצב הדיווש והעומס המופעל, לכולם יכולת לשינוי התנגדות ( רמת הקושי ) אבל הכי כייף זה שאתה עובד עם האופניים ואתה יכול גם להעביר הילוכים ולשנות התנגדות, החסרון היחיד שאני רואה בטריינר זה שהוא דורש צמיג אחורי שמותאם לטריינר ( או צמיג כביש, סליק ) במקרה ואתה רוכב עם אופני הרים, מה שגורם בד"כ לקצת עצלנות להחליף כל פעם צמיג, אבל גם לזה יש פתרון בדמות גלגל ספייר ברמה נמוכה שמשמש רק לאימוני טריינר, ככה פרקים גלגל אחד מרכיבים את השני עניין של כמה שניות ומוכנים לעבודה. חברות וסוגים - יש את TACX שהם איכותיים מאוד אבל גם יקרים, יש את MINOURA, ו CYCLOPS ו MAG וBLACKBURN ןיש עוד הרבה טובים, קפוץ לחנות אופניים וקבל יעוץ מלא וטוב או שתרים לי טלפון ואנסה לעזור לך קצת יותר. סיון
 

loc luc

New member
אני כרוכב כביש וותיק...

מבלה זמן רב בחורף על טריינר,זה זול, נוח ונייד (אתה יכול לקחת אותו לעבודה כמוני ולתאמן בהפסקות).. אני מצליח לבצע את רוב התרגילים ולשמור על כושר טוב ומגיע לעונה התחרויות מוכן . תתייעץ ותבדוק באחד החנויות המקצועיים לגבי סוג.שימוש עלויות אין צורך לדעתי לרכוש אופני סטודיו ciao luca
 

start82

New member
תודה על התשובה!

אני רוכב שטח-האם זה משנה?צריך להחליף גלגל כל פעם?האם אתה מרוצה מהטריינר שלך?אם כן באיזה חברה/דגם מדובר?
 

loc luc

New member
אין בעיה...

לגבי איזה סוג אופניים מחברים לטריינר....פשוט יש לסדר אוטו לפי ההוראות..יש כאלה אם מתאם לאופני שטח וישנם כאלה שפשוט מאפשרים כל גודל גלגל ופשוט מזיזים את האלמנט ההתנגדות. לי יש אחד מהפשוטים ביותר וגם ישן ובכל זאת עושה את העבודה...כמו כשכתבתי כבר...גש לחנות או תתקשר ותבקש יעוץ מקצועי לגבי שימוש, מחיר וסוג הטריינר המתאים יותר לאופני שטח. לנו רוכבי כביש ממליצים להשתמש בגלגל אחורי פשוטה יותר בשל שחיכת החומר ועיבות אפשרי...לגבי שטח אני גם ממליץ להשתמש בגלגל פשוטה...אין כאן בעיות של פני השטח משובש או רטוב כך שאפילו גלגל של אופני קיבוץ יכול להיות בסדר ..העניין זה איך עובדים ואיזה תרגילים מבצעים. אני ם ממליץ לא לחבר אופני קרבון לטריינר....אופני אלומיניום מתאימות הרבה יותר ciao luca
 
כאחד שמחר טריינר אחד או שניים בחייו...

יש טריינרים מותאמי גלגל 26" ואפילו טריינרים לגלגלי 29"קפוץ לחנות אופניים מקצועית טובה ויעזרו לך עם זה.
 
למעלה