שלום לכולם

מרציפן5

New member
ברור, לכל דבר יש הסבר...


לא יתכן שיהודים יהפכו לחילונים, או סתם לא ימצאו סיבה מספיק טובה בדת כדי להזיק לבנם.

בכל מקרה-אשמח לשמוע את ההסבר המלומד-איך יתכן שאני לא מלתי ואחותי כן מלה (שתינו אגב אחיות מאותה אמא ואותו אבא, וזה גם אושש גנטית במחקר שהשתתפנו בו על גנים בעדות מסויימות).

אז....מה עושים עכשו? מה אנחנו? היא יהודיה ואני ערב רב? זה יכול להיות באותה משפחה? מה ההסבר למצב המוזר הזה?
 
מוסיפה עוד שאלה-מה ההסבר ההלכתי אצל הורים

שאת הילד הראשון חותכים-ואת הבאים כבר לא? נשמת ערב רב המתגנבת אליהם בילד השני? הילד השני עצמו ערב רב, והראשון יהודי כשר? איך זה קורה? מה ההלכה אומרת?
 

eoli

New member
שאלות יפות ומהותיות יש לך

את באמת רוצה לשמוע? אם כן, פני לאדם [רב] מוסמך שיציג לך את כל הזוויות האפשריות,כדי לכבד את תהיותייך.
איני כותבת מגילות בפורום. אני מפנה אנשים שבאמת מחפשים תשובות, ולא אנשים שמחפשים להתנצח.
 

מרציפן5

New member
ראשית, 'המוציא על חברו עליו הראיה'.

ובטח כגדולה בתורה ובהחלטות מי יהודי או לא, ערב רב או לא, את מכירה את הכלל הזה יותר טוב מאיתנו. את הגעת, טענת שאנחנו ערב רב, אני אמרתי לך שאחותי כן חתכה ואני לא, ואני עכשו סקרנית האם אני ערב רב או לא. כמי שטוענת שאני ערב רב, אשמח לשמוע הוכחות לטענתך, לאור הראיות החדשות מאחותי.

שנית, לא רק שאלתי רב, אלא רב מוסמך שהוא חבר שלי מהעבודה (בתחום לא דתי) חבר מאד מאד טוב, ערך את הטקס של קבלת התינוק למשפחה והקהילה בצורה מאד מאד יפה ורגישה. ולא רק שלא טען שאני, בנזוגי לחיים או התינוק הם ערב רב, אלא קיבל בלי שום הסבר מצידנו מיד כשהכיר אותנו, ובלי שום צורך לתרץ טיעונים גזעניים, שאנחנו אתאיסטים והכי הגיוני שזו המצווה הכי כואבת, והראשונה שחילוניים יוותרו עליה. והוא עדיין אוהב אותנו כבני אדם, ואנחנו אותו, יש הערכה הדדית, חברות, עזרה הדדית ועוד... תארי לך איזו אהבת חינם יש אצלנו, מדהים! מאחלת לך גם כזה דבר|הלואי|מכל הלב
 

eoli

New member
האם נתחיל בהצהרת

אהבת חינם זה לזו? מה הקשר בין מילה לאהבת חינם? אני טוענת שיהודי חייב במילה,ואין לו זכות בחירה בסוגיה זו. מה הקשר ששתיכן אחיות? האם אתן זהות חיצונית ופנימית? יש אחים שאחד אהוב ואוהב את הזולת והשני רוצח. יש גויים שהתגיירו ומקבלים את כל החבילה באהבה.אז לאן לשייך אותם? "ערב רב" = גויים שונאי יהודים ויהדות,גם אם תסבירי להם את טעותם,הם יהיו נעולים בתפיסת עולמם, ויש כאלה שייפתחו ויבינו את טעותם ואף יודו בכך. את יכולה להסביר מדוע התופעת השונות הזאת קיימת? יש תיאוריות שמאששות את יתרונה של המילה ויש ששוללות אותה.את בחרת לאמץ את השוללים אותה. את יודעת למה?
 
אולי את תזמיני רב מוסמך שיסביר כאן?

הרי איך ערב רב כמונו אמור להכיר רבנים?!

אני בטוחה שיארחו אותו כאן בנימוס ובכבוד, וילבנו אחת ולתמיד את הסוגיות הבוערות כאן. מי הוא יהודי? (זו אגב שאלה שהתשובות עליה השתנו לאורך ההסיטוריה של העם היהודי ואותי אישית היא מעניינת מאד). מי הוא ערב רב? וכו'...

אני חושבת שהנהלת הפורום תשקול אירוח כזה בצורה חיובית
.
 

eoli

New member
הפורום זה לא המקום,אבל

אם תחליטו לקבוע מקום ושעה למפגש, אהיה יותר משמחה לשלוח לכם מומחה לנושא.
 
אולי תציעי אירוח רופא ורב בפורום שאל את הרב?

או בכל פורום דתיים אחר שנראה לך ולמתארחים מתאים? אני בטוחה שגולשים מכאן ישמחו לקרוא בו וגם לשאול.
 
חשיבה אי רציונלית


חשבת על זה? ממליצה לחשוב


http://www.tapuz.co.il/forums2008/terms/default.aspx?forumid=202&d=196&t=21582

....נסיגה – בניגוד למנגנוני הגנה ראשוניים אחרים, הנסיגה מציעה בריחה מן המציאות ללא צורך בעיוות תפישתי. בתהליך זה נסוג האדם הבוגר ממצבים חברתיים או בינאישיים (מי שחושב אחרת ממני "לא קיים בדיון" והדברים שלו חסרי ערך בעיני. מי שחושב אחרת ממני טיפש, בור, גוי מ"ערב רב" וכו').
 

eoli

New member
אני בעד הרחבת הידע,אבל

אני נגד ידע חד צדדי.
אתם ניזונים מתאוריית הדיסוננס הקוגניטיבי,שיש בה הרבה מן האמת לגבי מצבים שונים במהלך החיים,ואתם עושים השלכה על מעשה ברית המילה. הייתי מאד ממליצה,ואפילו בחום, לפנות לאחד מהרבנים הידועים מהארסנל של "ערכים" [מי שרוצה לדעת את האמת -מחפש ולא נשען על תיאוריות המתאימות לתפיסת חייהם],כדי שיסביר לכם את המהות העמוקה של מעשה הברית,ואז ורק אז,לגבש דיעה.
 

eoli

New member
כשאני רוצה לדעת

על תורת הייחסיות אני פונה לפיזיקאי למרות שאיני פיזיקאית, כשאני רוצה לדעת על אפיית סופגניות אני פונה לקונדיטורית,למרות... הדבר אמור לגבי כל הדיסיפלינות. אם את רוצה לקבל תשובות מקצועיות שיכבדו את רמת האינטלגנצייה שלך,את פונה למומחה ולא לחובבן. האם זה לא כך?
מה גם,שתשובה מעמיקה על מהות "ברית המילה" אינה אפשרית בפורום . זה ברור.לא? את צריכה להיות נוכחת בשיחה. לא שאני רוצה לשנות את תפיסתך,או ... אני רוצה שתרחיבי את הידע שלך, ואז תגבשי דיעה מוצקה בנושא. לא הייתי רוצה שתחיי עם דיסוננט קוגנטיבי.
 

She Dolphin

New member
אבל מה מקצועי בתשובה של רב עבור אדם חילוני?

איזו תשובה מעמיקה חסרה כאן. אם אני לא דתיה, הוא עבורי לא סמכות רוחנית או מנהיגותית משום סוג, מה לי ולהסברים שלו?

נחמד שאת רוצה להרחיב את הידע שלי, אבל סוגיות של דת לא ירחובו את דעתי מפני שאמונה היא דבר אישי ופנימי ולא קשורה בידע.

יש לי דיעה מאוד מוצקה, אני מאמינה שלחתוך לבני את קצה איבר המין ישפיע עלו רע מבחינה פיזית, רגשית וערכית, מה צריך יותר מזה?

ודיסוננס קוגניטיבי יש לכולם, מכל הצדדים והגישות.
 

eoli

New member
האם את פתוחה

לדעות מקצועיות וחיוביות לעשיית ברית מילה? או רק לדעות שתואמות את תפיסת עולמך.
אני חייבת להבהיר משהו עקרוני. את סבורה שאדם שאין לו ידע רחב (הילכתית ומקצועית) יכול לספק לך תשובות מספקות? אני לא חושבת. המילה היא מצווה לא רק ברמת העשייה אלא היא הרבה יותר מכך. יש בה הרבה רציונליות (כן,תתפלאי) לתפיסת הדת היהודית,ולא בכדי יהודים ממשיכים לקיים אותה מעל שלושת אלפים שנה. והמדהים הוא, שהעם היהודי נחשב כעם חכם, ולא מוגבל פיזית ערכית,ונפשית .הטענה ש"לחתוך לבני את קצה איבר המין ישפיע עלו רע מבחינה פיזית,רגשית וערכית" מאד הזויה ונראה לי שהיא מסתירה אמת אחרת.
את טיפוס סקרן? את באמת רוצה תשובה לסוגיית המילה? פני לרב צבי ענבל. הוא אדם מדהים, ואגב, הוא כימאי לקראת דוקטורט בטכניון.
או לרב שלום סרברניק - ד"ר לכימיה ופסיכולוג. הוא מדהים.
אם הם לא יתנו לך מענה רציונלי,אני אוכל את הכובע. מבטיחה!
 

She Dolphin

New member
תשובותי לכל שאלותייך הן לא.

מבחינתי ההזמנה שלך לשמוע מאנשי מדע ודת הסברים למה כדאי לחתוך לילד שלי את העורלה שקולה להזמנה לשמוע מאנשי דת ומדע למה כדאי לי לחתוך להם את תנוך האוזן. כל אלה לא מסקרנים אותי בכלל.

סיבות דתיות לא משכנעות אותי וגם לא סיבות רפואיות ומדעיות. ובטח לא שילוב של שני התחומים - זה ממש הזוי בעיני.
 

eoli

New member
אהבתי את האמת שלך

תשובה מצוינת. בלי לבלבל את המוח בכל מיני דעות הזויות שנותנות לגיטימציה לא למול את בנך.
אגב, מה דעתך על ניתוחים פלסטיים, כמו לקצר,להגדיל ,להרים ולהרחיב את אחד [או כמה] מאברי גוף האדם?
 

חדשה31

New member
את מתכוונת לניתוחים אלקטיביים -

שנעשים מבחירה מודעת של אדם בוגר ומודע שאחראי לגופו ולבחירותיו?
 

eoli

New member
שאלתי כוונה לטענה,

שאין צורך לשנות את גוף האדם ,כמו מילה, כי הוא נברא מושלם.
 

חדשה31

New member
זה לא מה ששאלת.

שאלת על ניתוחים ספציפיים שבאופן ממש לא מקרי - נעשים מתוך בחירה ע"י בוגרים בגופם שלהם.
 

eoli

New member
שאחזור שוב על כוונת שאלתי?

את מוכנה לענות על השאלה, או להתווכח מה רציתי לשאול.
 
למעלה