שלום לכולם...

שלום לכולם...

בני בן השבע אובחן לאחרונה כ-asd יחד עם הפרעת קשב, הוא בכיתה א' קטנה .
אני לא יודעת מה ואיך לאמר לו בקשר לאבחון הזה.
אני לא יודעת אילו טיפולים לתת לו כדי לעזור לו ולכל המשפחה בהתמודדות עם הקשיים.
בקיצור איפה מתחילים???
תודה מראש...
 

yuliyuli1

New member
בני גם בכתה א

ואנחנו עוד לא סיפרנו לו על האבחון. יש הורים שכן מספרים כבר בגיל הזה אבל הבן שלי ממש לא בשל לזה.
אני לא יודעת אם זה אפשרי בכתה קטנה (בני משולב בכתה רגילה) - אבל הדבר הכי טוב שיצא לבן שלי מהאבחון זה שיש לו סייעת (שאנחנו בחרנו ושמקבלת הנחיה שוטפת ממנחת שילוב שבחרנו).

לגבי טיפולים אחרים - תלוי מה הקשיים של בנך.
יש ילדים שצריכים קלינאית תקשורת ו/או מרפאה בעיסוק ו/או קבוצה חברתית - תלוי בקשיים שיש.
 

TikvaBonneh

New member
מה לספר ואיך לטפל

אני חושבת שבגיל הזה הוא לא בשל להסברים מעמיקים. לבן שלי אמרתי כשהוא היה בגיל הזה שהוא אוטיסט בתפקוד גבוה, ושזה אומר שקשה לו בבית הספר ולכן הוא הולך לכיתה של ילדים שקשה להם.
מאיפה מתחילים? מהמסגרת החינוכית.
האם טוב לו בכיתה שלו? הוא מצליח לתפקד שם מבחינה חברתית כמצופה מבני גילו?. נפגש עם הילדים אחר הצהריים? הולך לימי הולדת?
אם התשובה היא לא, את צריכה או להביא לו סייעת אישית, או למצוא לו כיתת תקשורת, שבה יעבדו איתו יותר על הכישורים החברתיים.
זה הבסיס.
אף טיפול לא יעזור אם כל יום הוא סובל בכיתה.
 
תודה...

הוא הולך בשמחה לבית הספר ואוהב ללמוד בכיתה שלו.
יש לו חברים שאיתו עוד מהגן והוא התחבר גם עם ילדים שלא הכיר.
אני יודעת שמבחינה חברתית קשה לו ליזום משחק עם ילדים והוא יותר
משחק עם ילדים שפונים אליו ומבקשים לשחק איתו.
אולי באמת אני צריכה למצוא קבוצה של כישורים חברתיים.
אני חושבת שעבורי אני צריכה מישהי שתעזור לי בעצות איך להתנהג איתו בבית
ואיך ללמד את האחים שלו מה ההתנהגות הטובה כלפיו כדי שלא יגיע להתקפי זעם ותסכול
ומצד שני שלא לפחד מהתגובות שלו כאשר אינו מקבל את מה שהוא רוצה.
תודה על התגובות שלכן!
 

TikvaBonneh

New member
כישורים חברתיים והדרכת הורים

אכן, הנושאים שהצגת חשובים. יש לגיל הזה קבוצות כישורים חברתיים. אני מכירה קבוצות בהוד השרון וברעננה. בהוד השרון יש קבוצות טובות מאוד שהרווחה הפנתה אותי אליהן, והם גם משתתפים במימון. אני מציעה שתפני לרווחה בעיר שלך, ליחידה לטיפול באדם עם אוטיזם, ותבררי.
אם אין קבוצה מתאימה באזור שלכם, את יכולה לעשות זאת במסגרת הבית.
את יכולה לשלב את זה עם הדרכת הורים.
את יכולה ליצור קשר עם מנתחת התנהגות שתכין תכנית לאחר הצהריים
להביא הבייתה חונכת וליזום מפגשים חברתיים ותתווך בהם.
מנתחת ההתנהגות תגיע לביתכם, תנחה את החונכת, אותכם ואת החונכת.
את יכולה לקבל חונכת מהרווחה, והחזרים על התשלום למנתחת ההתנהגות מעמותת וראייטי.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
איך הסברתם לו את תהליך האיבחון?
הנה קישור להודעה בה תיארתי איך סיפרתי ל
שלי,
שהיה בן 6 וחצי בעת האיבחון,
על תוצאותיו

[URL]http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=612&MessageId=176003458#176003642[/URL]

וטיפים לעניין "איפה מתחילים"-
[URL]http://www.tapuz.co.il//Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=612&MessageId=127896911&PageNumber=1&Archive=0[/URL]
 
תשובה

אמרתי לו שאנחנו הולכים למקום מסוים ששם ישחקו איתו וישאלו אותו שאלות.
לא הסברתי לו למה אנחנו הולכים והוא גם לא שאל.
הוא בא איתי ושיתף פעולה עם כל מי שפגש שם.
מאחר והייתי איתו בכמה אבחונים שונים כדי לדעת מה הקושי שלו יתכן וזה
לא סיקרן אותו לדעת מה הסיבה שאנו הולכים.
קשה לי לדעת מה הוא חושב מאחר והוא לא עונה כאשר אני שואלת אותו .
לפעמים הוא בא עם שאלות משלו הרבה אחרי האבחון.
הוא יודע שקשה לו ואומר גם כאשר מתקשה בלימודים.
כרגע הוא בכיתה קטנה ולא פשוט עבורו ללמוד לקרוא.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ילדים בכלל ועל הספקטרום בפרט
קולטים הרבה יותר ממה שהם מראים.
ילד נבון שעבר איבחונים, שלומד בכתה קטנה, שמרגיש שקשה לו-
סביר להניח שמבין שהוא לא כמו כולם,
גם אם אינו שואל.
לכן לדעתי - את פתח לו- חשוב לתת לו הסבר בגובה העיניים,
לפני שימציא לעצמו הסברים,
כמו שהבן שלי חשב שהוא דפוק לפני השיחה שהיתה לי איתו
(שמופיעה בקישור שהעליתי בהודעה הקודמת).
אחרי השיחה הבין שלשונות שלו יש שם והסבר,
שלצד הקשיים נובעות מהשונות שלו גם ברכות,
שיש עוד אנשים דומים לו, הוא לא לבד בכדור-הארץ.
זה נתן לו המון.
&nbsp
להרבה ילדים לא פשוט ללמוד כלמיני דברים.
לדעתי יהיה נכון להפוך את הכיוון של המשפט:
יש לא מעט ילדים שלמורות קשה ללמד אותם.
וזו לא סמנטיקה

המורה מטבע הדברים מלמדת בהתאם לסגנון הלמידה של רוב הילדים.
ילד שסגנון הלמידה שלו שונה,
דומה לילד סיני שנחת בכתה צרפתית למשל.
זה לא שמשהו אצלו לא בסדר,
פשוט המורה לא יודעת סינית, לא מכירה את התרבות שלו,
אז קשה לה ללמד אותו.
האתגר הוא שלה, היא צריכה למצוא את הדרך המתאימה לו ללמוד,
ואז הוא ילמד
 

SMADAR55

New member
בני בן 8.5 , בשילוב יחידני, כתה ג'

ועדיין לא סיפרתי לו על הלקות.
הוא מאובחן מגיל צעיר מאוד, לא עבר בתקופה האחרונה אבחונים.
הוא עדיין לא בשל לשיחה בנושא. הוא תופס שיש לו קשיים מסויימים בתחום הלמודי ומודע לכך שמקבל סיוע רב בבית ספר אך לא מבין מעבר לכך.
הם לומדים עכשיו בבית ספר את הספר "ילד הכרובית " של יהונתן גפן , סיפור על ילד שונה שמטפס על עץ ולא יורד ממנו. מדסקקסים בכתה את נושא ה- "ילד המיוחד" .
שאלתי אותו מה זה "ילד מיוחד" והוא ענה לי שזה ילד מוזר שמתנהג אחרת משאר הילדים.
שאלתי אותו אם הוא מכיר ילדים מיוחדים, הוא חשב וחשב ואמר שלא.
 

SMADAR55

New member
בשילוב יחידני הילד לומד בחינוך הרגיל באופן מלא, בכתה

רגילה . (בניגוד לכתת תקשורת שהיא כתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל שבמסגרתה מוציאים את הילדים לשעות שילוב בכתות רגילות).
ילד שעובר ממערכת החינוך המיוחד לחינוך הרגיל צריך לעבור ועדה.
בכל שנה מתכנסת ועדה לקבוע את הסיוע שהילד יקבל בשנה הבאה. יש זכאות לסייעת אישית אך השעות נקבעות ע"י הועדה. הועדה קובעת את רמת התפקוד של הילד ולרוב מקבלים את מינימום השעות בטווח שנקבע. לדוגמא: אם נקבע שהילד ברמה המזכה ל- 24- 30 שעות מקבלים לרוב 24 שעות וזה לא נותן מענה מלא לכל שעות הלימודים. ניתן כמובן להגדיר שהסייעת היא סמויה .
מעבר לשעות הסיוע האישי, ניתן לקבל תמיכה נוספת בשעות בית הספר (בהתאם לצרכים ובכפוף לאישור הועדה) כגון: טיפול רגשי , קבוצת מיומנויות חברתיות, הוראה מתקנת וכדומה.
 
למעלה