שלום לכולם!

bercko21

New member
שלום לכולם!

לפני זמן מה קניתי בחנות מסויימת פאוצ´ רגיל. אחרי כמה זמן נקרע חלק מהפאוצ´ בגלל איכותו הירודה, הלכתי לחנות ושם החליפו לי ללא כל בעיות. עבר מעט זמן, ושוב נקרע הפאוצ´ בחלק אחר (שוב, בגלל איכותו הירודה). שוב הלכתי לחנות, הפעם הקשו עלי, אך לבסוף החליפו לי שוב. אחרי שבוע בערך, נקרע אחד הרוכסנים בפאוצ´, ושוב אני צריך לחזור לחנות. שאלתי היא: אני רוצה את כספי בחזרה, אין לי כוח שיחליפו לי את הפאוצ´ שוב, כי סביר להניח שאני לא אקבל פאוצ´ מוצלח פתאום אחרי שלוש פעמים. האם אני יכול לדרוש מהם את כספי בחזרה, או שרק זיכוי? הם תמיד יכולים להגיד שאני אמתין ואקבל פאוצ´ אחר, אבל אני לא רוצה פאוצ´ אחר. תודה מראש לכל התייחסות.
 

אהובה.א

New member
פאוץ´

לצערנו , במדינתנו הנאורה עדיין לא גילו את הצורך במתן שירות מוצלח ללקוח. לדעתי , מגיע לך פאוץ´ חדש לגמרי. אין שום סיבה שבעולם שתקנה משהו חדש ושלוש פעמים המוצר ייקרע בגלל סיבה זאת או אחרת. אולם , מאידך , אם השתמשת בפאוץ לצרכים שלא מתאימים לו - זאת בעייתך. צריך להיות הוגנים בעניין. אתה יכול לקנות מוצר במחיר זול כי זה מה שמתאים לך לכיס אולם הוא לא מתאים למטרותיך. לכן , אל תצפה לקבל תמורה בעדו. בכל מצב , גש לחנות ובקש את הכסף חזרה. הם יכולים לתת לך את הכסף. אולם , כמו שאני מכירה את הישראלים ושירותם הירודה , הם לא יעשו זאת אלא יתנו לך זיכוי במקום.
 

nemesis27

New member
מהו תאריך הקניה המדויק?

יש לי מעט נסיון בענין אני עוסקת בשירות לקוחות ארצי של אחת מהרשתות הקמעוניות בארץ. מהו תאריך הקניה המדויק? איך שילמת? האם יש ברשותך חשבונית קניה מקורית? ומהו באמת כפי ששאלה קודמתי לתגובות השימוש שנעשה בפאוצ´?
 

bercko21

New member
אז ככה...

למען הסר ספק, השימוש בפאוצ´ היה הולם ולא משהו מיוחד, כמו שכתבתי, איכות המוצר ירודה. שאלתי היא, האם אני יכול לדרוש החזר כספי, או רק זיכוי? ברור לי שהחזר זה לא משהו שהם ירצו לתת, ולכן אני רוצה לבדוק האם אני יכול לדרוש זיכוי. אני יודע שלפי החוק, אם לחנות אין אפשרות לספק מוצר תחליפי אז הם חייבים לתת זיכוי כספי, כוונתי היא, שהם תמיד יכולים לתת לי פאוצ´ אחר, אבל זה לא עוזר לי, כי אין לי שום רצון לחזור לשם 30 אלף פעם, האם יש גבול מסויים?
 

odedg

New member
גבול לתעלול?

לפי ידיעתי אין הגדרות כתובותץ עד כמה אפשר לתקן ולתקן ולתקןץ נראה לי שאחרי 3 פעמים מתחילים לעבור את הסביר, ואז ניתן לדרוש מוצר חליפי זהה. אם אין או לא מעוניין המוכר, הוא צריך לבטל את העסקה ולהחזיר לך את כספך. זיכוי הוא פתרון דחוק מבחינת הצרכן, והוא יבוא רק במקרה והמוכר אינו חייב לבטל את העסקה.
 

bercko21

New member
לא לזה כוונתי.

במקרה הספיציפי שלי, האם המוכר חייב על פי חוק להחזיר את כספי, או שהוא יכול באופן עקרוני לספק לי תמיד פאוצ´ חדש במקום ההרוס, והיה ולי נמאס מהעסק, האם אני זכאי לקבל את כספי בחזרה, או שמא רק זיכוי?
 

nemesis27

New member
זיכוי כספי

ע"פ החוק החובה לזכות כספית היא רק ב-14 הימים הראשונים ממועד הרכישה. ברוב תעודות האחריות במידה שיש ובמידה ואין , ע"פ מדיניות החנויות האחריות של המשווק היא לדאוג כי יהיה ברשותך מוצר תקין בכל פעם שתטען אחרת אם באמצעות תיקון ואם באמצעות החלפה. כאחראית קשרי לקוחות רשתית באחת מרשתות השיווק, אני יכולה לומר כי מקרה כגון המקרה שלך לרוב הינו מקרה של שיקול דעת למרות שאני כנראה הייתי מזכה לאחר שלוש נסיונות ואולי אף בודקת אפשרות להורדת המוצר מהמדף/בחינת איכות המוצר. אם הוחלט לזכותך בגין המוצר, לחנות יש אינטרס לתת את הזיכוי בשובר שלהם ולך האינטרס ההפוך. אני במקומך הייתי מתעקשת על זיכוי כספי מאחר ותו זיכוי דינו כמזומן במידה ואבד/נגנב כאילו אבד כספך.
 

odedg

New member
שלום nemesis27

שלום לגברת ! אודה לך אם תצייני על איזה חוק את מסתמכת כשאת קובעת ש "ע"פ החוק החובה לזכות כספית היא רק....). לדעתי את טועה ומטעה, אלא אם כן את מתכוונת לנושאים שונים בחוק הגנת הצרכן המתייחסים ל 14 יום, אך רק במקרים מיוחדים שאינם דומים כלל למקרה שלפנינו (עסקה ברוכלות, מכר מרחוק ויחידות נופש) אשמח לשוע תגובתך!
 
למעלה