שלום לכולם!

שלום לכולם!

ההבנה שלי בתחום שואפת ל-0, ולכן הייתי רוצה לדעת האם יש מקום בו אני יכול לקרוא קצת על פירוש המושגים שאתם משתמשים בהם כאן בפורום (סופטטייל, הארדטייל, דאוןהיל, מושגים שרצים פה בקלות וקשה לי לעקוב אחריהם). יש מקום שכדאי לפנות אליו?
 

tphss

New member
שאל בני../images/Emo26.gif

ונען. שאל אני יסביר בשמחה
 
אוקיי... די הרבה שאלות אז תאמר לי

אם הגזמתי. 1. מה זה מרוץ קריטריום? 2. מה זה סינגל\דאבל? הכוונה לרוחב הנתיב? 3. מה ההבדל בין הרדטייל לסופטטייל ולשיכוך מלא? 4. מה זה צמיג סמיסליק? 5. מה זו רכיבת XC? פרירייד? אורבן? טרייל? ואם כבר אז כבר: 1. שווה לקחת צמיג עם סליים למרות שאני רוכב בעיקר על כביש? 2. כדאי בכל מקרה להצטרף לקבוצת רכיבה אם אני רוצה להשתפר ברכיבה? 3. יש מסלולים עם רמה קצת יותר גבוהה מסתם מסלול ישר עם קצת בוץ באיזור המרכז (פ"ת-ת"א) או שצריך לנדוד עם האוטו? תודה רבה מראש!
 

לוק21

New member
הנה כמה תשובות.

1. קריטריום זה מרוץ כביש מעגלי,כל הקפה לא ארוכה. 2.סינגל זה מסלול עם נתיב אחד. 3.הארדטייל= זנב קשיח= אופניים רק עם בולם קידמי. סופט טייל=זנב רך=אופניים עם בולם קידמי, ועוד בולם אחורי עם מהלך מאוד קצר. שיכוך מלא= אופניים עם בולם קידמי ובולם אחורי עם תווח גדול של מהלכים. 4.תשאל את רוכבי השטח... 5.רכיבת קרוס קאנטרי זו רכיבת שבילים. פרירייד זה רכיבה שהמטרה שלה זה לרכב איפה שרוצים שיש בה גם אורבן פרירייד, שזו רכיבה בשטח בנוי, גם איפה שרוצים ושמסוגלים. לשאר השאלות, אם אתה רוכב על כביש, לדעתי לא צריך סליים, זה רק יפריע לך. 2.אני לא יודע מה אתה כדי להשתפר, אבל העיקר זה לרכב כמה שיותר, ואם אתה רוצה להתחרות, או להגיע לרמה גבוהה, תצטרף לקבוצה. 3. עדיף לחכות למישהו מהמרכז שיגיד לך על מסלולים.
 

steiff

New member
סמי-סליק

צמיג חלק למחצה. החלק התחתון של הצמיג (זה שבא במגע עם הקרקע בזמן רכיבה זקופה בניצב לקרקע) חלק יחסית - קוביות מאד נמוכות או ללא קוביות בכלל אלא חספוס קל בלבד. בצידי הצמיג (החלק הבא במגע עם הקרקע בזמן פניות או כאשר אתה רוכב על משטח תחוח כמו חצץ, חול או אדמה לא מהודקת) ישנן שיניים שמשפרות את האחיזה. הצמיג נותן תחושה חלקה יחסית בעת רכיבה על כבישים או על דרכים מהודקות. מאידך, בזכות השיניים בצדדים, הצמיג נותן אחיזה מסויימת גם ברכיבה בשטח. למי שרוכב בעיקר בכביש או בדרכי כורכר מהודקות - זה צמיג מתאים. למי שמחפש אתגרי שטח שדורשים אחיזה במגוון סוגי קרקע ושיפועים - הצמיג לא מתאים. ותיקון קטן לגבי "קרוס קאונטרי". מדובר ברכיבת שטח בעלת אופי תחרותי מה שמכתיב אופניים במשקל נמוך, זנב קשיח או רך ומשכך קדמי עם מהלך קצר (80 מ´מ ומטה). רכיבת שבילים ("Trail") היא רכיבת שטח לא תחרותית והאופניים יהיו עם שיכוך מלא, מעט כבדות יותר מ XC, ובמטרה לאפשר רכיבה נוחה בתנאי שטח משתנים ולאורך זמן. שכחת את ה"דאון-היל" שניתן לתאר אותה כתקלה חמורה בשיקול הדעת של המין האנושי. בסגנון רכיבה זה לוקחים אופניים שמחירם הממוצע 25,000 ש´ח ומשקלם כ-30 קילו, גוררים אותם עם משאית לנקודה א´ (על ראש ההר), מותחים קו ישר לנקודה ב´ (בעמק), לובשים שריון קשקשים ודוהרים במורד מנקודה א´ לנקודה ב´ דרך שיחים, סלעים, עצים, תהומות, שלוליות ועוברי אורח מפוחדים. סוף המסלול, על פי רוב, הוא כשמשהו נשבר, בין אם זו שלדת האופניים או השלד של הרוכב.
 

לוק21

New member
חשבתי על לכתוב בקרוס קאנטרי זו...

רכיבה עם אופי תחרותי, אבל ככה זה גם דאון היל ,פרירייד ובי אמ אקס. יש גם רכיבה בשביל הכיף, וגם בשביל התחרויות.
 

Nut420

New member
בוץ בפתח תקוה

יש את האזור הזה שבונים בו שכונה חדשה שם ליד חט"ב עלומים אמנם זה סתם בוץ אבל המסלול לא ישר בכל מקרה אני אוהב לרכב שם
 
למעלה