שלום לכולם

אמא מ1

New member
שלום לכולם

רציתי לשתף אותכם בנעשה בבית הספר של בני, סיפרתי כאן בעבר שבני לוקה באספרגר ולומד בכיתת חינוך מיוחד (כיתת לקויי למידה) בבית ספר רגיל. בכיתתו ילד נוסף עם בעיה דומה ובבית הספר לומד ילד אספרגר נוסף המשולב (ללא סייעת) בכיתה א'. בני בכיתה ג' הוא עבר מהגן ישר לכיתה ב' ושנה שעברה כל מה שקיבל בתחילת השנה היה פגישה עם קלינאית תקשורת פעם בשבועיים לשעה אחת בה הקלינאית היתה אמורה להדריך את הצוות ולטפל בשני הילדים. (שאר ילדי הכיתה לא זכו כלל לטיפול הקלינאית) בהתחלה המנהלת והמחנכת לא ממש הבינו למה אני מתלוננת ובמתי"א טענו שבני בעדיפות אך אין מטפלים. בסביבות חנוכה נפתרה הבעיה בכך שהקלינאית ויתרה על היום החופשי שלה כדי לטפל בשני הבנים וכך התנהלו הדברים עד לסיום שנת הלימודים.בקשה שלי לסיוע נוסף הופנתה לפיקוח ללא בקשה של בית הספר -ונדחתה. השנה נוסף לבית הספר תלמיד נוסף כך שבבית הספר הקטן (אני מעריכה שלומדים בבית הספר 350 ילדים)לומדים שלושה ילדים המאובחנים כאספרגר או PDD (למעשה יש ילד נוסף בוגר מפנה שהוריו דורשים שלא יטופל וטוענים שאין לו בעיות -אני לא בטוחה שהדברים מדוייקים) בתחילת השנה המשכנו לעבוד לפי המתכונת של שנה שעברה (הקלינאית טיפלה גם בתלמיד החדש) אך הפעם נעשה ניסיון של הקלינאית ושל ההורים להרחיב את הטיפול. המדריכה של הקלינאית הגיעה לבית הספר הסבירה למנהלת את הבעייה ומאותה השיחה הדברים השתנו.הפעם מנהלת בית הספר פנתה בעצמה לפיקוח בבקשה להקצאת שעות למורה שתעבוד עם הילדים לפי הנחיית הקלינאית. גם אנו ההורים שלחנו מכתב (עם העתקים לכל נוגעים בדבר) קיבלנו מורה לחמש שעות שחלק מהן היא מנצלת להפעלת משחקיה אליה מגיעים שלושת הבנים +ילדים מכיתה א'. שמחנו במה שקיבלנו, אמרנו תודה והנה אתמול קיבלנו הודעה מהמנהלת שאושרו לילדים עוד 15 שעות של סייעת !!! במיכתב שכתבנו לפיקוח ציינו שבעתיד יהיה בכך צורך (לשילוב) אך לא האמנו שהדברים יצאו לפועל כל כך מהר מה גם שהמשכורות משולמות ע"י העיריה והקופה ריקה. אני מניחה שיעבור זמן עד שתמצא הסייעת המתאימה אבל ללא ספק מדובר בהתקדמות, עכשיו יש לקוות שהשעות ינוצלו על הצד הטוב ביותר. אני מצידי הקדמתי אבחון תפקודי חשיבה שניקבע לבני כדי שהתוצאות יסייעו בתכנון העבודה עם הילד.כמו כן אמרתי לקלינאית שנוכל להגדיל שכרה של הסייעת אם זה התנאי למציאת סייעת מתאימה. מיכל
 
למעלה