שלום לכולם.

יפתח14

New member
שלום לכולם.

שלום, כפי ששמתם לב אני בן 14, אני משתתף קבוע בפורום תעופה קלה וגם הייתי באחד המפגשים שם. בזמן האחרון אני מתעניין מאוד במצנחים ממונעים (באקאיים וכו'). אני אשתתף בפורום (ברשותכם) ויש לי שאלה אליכם. מצנח פנוי בצורה אווירודינמית כלשהיא? אני מניח שהוא לא פנוי בצורת פרופילים, אם כן, כיצד הוא מצליח להישאר באוויר? ההערכה שלי הייתה שהוא בנוי כמו כנף סימטרית אך כוח המנוע הוא זה שגורם לו להישאר באוויר. האם זה נכון? תודה יפתח
 
תשובה ליפתח

מצנח רחיפה בנוי כפרויל אווירודינמי לכל דבר ולמעשה הוא כנף ולא מצנח. הכנף הינה כנף רכה, חסרת שלד ולמעשה מקבלת צורתה כתוצאה מניפוח באמצעות האוויר. פרט לכך, הכנף עשוייה מחומר אשר אינו חדיר לאוויר (הבדל נוסף ממצנח רגיל) ומתאפיין בפרמטרים נוספים התואמים את הצורך.
 

יפתח14

New member
פרופיל בעל עקימון חוזר?

כך זה נראה... בכל מיקרה תודה על התשובה.
 

יפתח14

New member
ועוד מספר שאלות:

1. מהם ההבדלים בביצועים בין באקאיי לטרייק? ממה נובע ההבדל במחירי שעת טיסה בכל אחד? (הבדל של 50 ש"ח כפי שראיתי). 2. מה טווח הטיסה של כל אחד משני הכלים הללו? ומהוא משקל ההמראה המירבי? 3. הזדקרות בבאקאיי- יש חיה כזאת?
 

שי גנדל

New member
תשובות

היי יפתח. ברוך בואך לפורום זה. ולעניין: לגבי מחירים אני לא הכתובת. לטרייק יש פחות גרר. לכן יכול להגיע ל-150 קמ"ש מול כ-45 קמ"ש במצנוע (טרקטורון מעופף בעברית צחה). הוא גם מטפס מהר יותר. מצד שני ריצות ההמראה והנחיתה שלו ארוכות יותר. טווח טיסתו עובר את ה-300 ק"מ ומשקלו 350-400 ק"ג, לעומת מצנועים שטווחם לרוב 80-130 ק"מ (תלוי בדגם ובנפח מיכל הדלק), ומשקלם בד"כ 300-350. המצנוע בנוי כך שאינו יכול להזדקר, וזה אחד מיתרונותיו. קראתי איפושהוא שטרייקים כן מזדקרים, אבל יוצאים מזה "לבד" ולא נכנסים לסחרור. ואם עדיין לא טסת על בקאיי אז עכשיו מקווה שעזרתי. טייסי הפורום ודאי יוסיפו מידע.
 

יפתח14

New member
תודה רבה על התשובות שי.

טסתי פעם אחת בבאקאי כשהייתי בן 7 וחצי-8 טיסה של 10 דקות... אני תמיד רוצה לטוס בבאקאי...אך אין לי כסף...
 
למעלה