שלום לכולם!

בלוגמן

New member
שלום לכולם!

אני מגיע לכאן די שפוף אחרי שזרקו אותי מאחד הפורומים הדתיים (לא אפרט בגין לשון הרע) והם אבל גם אמרו לי שזה מקומי. נראה שדי הכעסתי אותם שם אחרי שפתחתי דיון על הפאות המהדורות שמשמשות ככיסוי ראש. אחרי מעל 100 תגובות מנהל הפורום הודיע לי שזה לא המקום לנהל את הדיון. והראה לי את הדלת החוצה. העניין שלי הוא להגיע לשורשם של הלכות. להבין את בסיסם. לקבל פרופורציות על פסקי הלכה שלא מתקבלים על ההגיון. שסותרים את המציאות. אני לא אוהבת לקבל בתמימות פסקי הלכה, אני תמיד חייב לדעת למה. כזה אני. רציתי לדעת אם אכן זה המקום לדיון בשאלות שכאלה? תודה לכם.
 

התולעת 1

New member
ובכן

אין שום היתר לנשים ספרדיות ללכת אם פאה נכרית אפילו היום יוצאים רבנים אשכנזים נגד התופעה הזאת(פאה נכרית) אני אישית לא מכיר רב פוסק הלכות שמתיר ללכת אם פאה נכרית.
 

התולעת 1

New member
סליחה..אתה קורא לי שקרן?

האם הרב עבדיה יוסף משקר? או אולי ה"חתם סופר" זצ"ל משקר כשהוא הכריז מלחמת חורמה נגד פאה נכרית? או הבבא סלי זצ"ל? ניכר מדבריך שאתה מחופס לדב ביער.
 
שקרן

השאלה לדעת הפוסקים המעדיפים שאישה תכסה את ראשה בפאה, האם זה נכון גם כאשר הפאה נראית יפה מהשיער הטבעי? תשובת הרב בעיקרון, כדאי לדעת שהציווי (מיכה ו,ח) "והצנע לכת עם אלוקיך" חל גם על גברים, אולם צניעות הלבוש באישה חשובה במיוחד, ועוד יותר – בצאתה לרשות-הרבים. על-פי התורה, כבודה של האישה להיות מכוסה וצנועה בלבושה. גילוי איבר שאמור להיות מכוסה, כמו גילוי הראש באישה נשואה - חרפה הוא לה. לכן התורה מצווה על כך בחומרה רבה. נוסף על כך, אישה שאינה נזהרת בצניעותה עוברת על איסור (ויקרא יט,יד) "לפני עיוור לא תיתן מכשול", שמכשילה את הרבים באיסור (במדבר טו,לט) "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם", וכן באיסור לומר דברי-תורה כנגדה. צריך להבדיל בזה בין שני עניינים שונים: א) חובת הכיסוי: מן התורה אישה חייבת לכסות את שער ראשה, כמו איברים רבים מגופה. חובה זו מתקיימת בכל בגד המכסה היטב. גם כיסוי הראש מתקיים בכל פאה נכרית, גם של שיער טבעי, ואפילו היא מיוצרת משערה-שלה (כדברי ה'שלטי הגיבורים', הרמ"א ועוד), שדינה כדין בגד, וכדברי הגאון רבי עובדיה הדאיה: "דקים להו לרבנן [=שברור להם לחז"ל] שאין יצר הרע שולט אלא בדבר המחובר לגוף האישה עצמה, שהוא דבר שיש לו נפש חיונית...". ב) צניעות הלבוש: גם אישה המכוסה כראוי חייבת לדאוג שהבגד יתאים לדרישות הצניעות. מותר לאישה להתאפר, להתקשט וללבוש בגד נאה, אך אסור שהקישוט או הבגד יהיו צעקניים או בולטים בצבעם או בצורתם. דבר זה נכון לצורת הלבוש וההתנהגות בכלל- אם מדובר בכיסוי הראש, הגוף או הרגל - ובאותה מידה הוא נכון לפאה נכרית, ואין לחבוש פאות שאינן הולמות את גדרי הצניעות של אישה יראת-שמים. מקורות: שלטי גיבורים שבת סד,ב. הרמ"א בדרכי משה או"ח סי' שג, ובהג"ה בשו"ע סי' עה ס"ב. משנ"ב וכף החיים שם. שו"ת אור לציון להגרב"צ אבא-שאול או"ח סי' יא. שו"ת ישכיל עבדי להגר"ע הדאיה ח"ז אה"ע סי' טז. הגר"ש משאש בשו"ת תבואות שמש אה"ע סי' קלז-ח וב'אור תורה' כסלו תשמ"ט. הרבי מליובאוויטש בשערי הלכה ומנהג אה"ע סי' נ-נא ובס' כבודה בת מלך עמ' סה. הגר"מ פיינשטיין בשו"ת אגרות משה אה"ע ח"ב סי' יב. הרבי מליובאוויטש הדגיש פעמים אין-ספור את הצורך לכסות את הראש בפאה דווקא, ולא בשביס וכדומה, וכמותו סבורים פוסקים רבים וגדולי-ישראל נכבדים. חובה לכבד פסיקה זו, ולשים קץ למסע התעמולה חסר-הרסן, שאת גידולי-הפרא שלו ראינו בשבוע שעבר
 

בלוגמן

New member
אז איך החב"דניקים...?

אם החרפה עליה אתה מדבר -זה מה שאני דיברתי עליו בפורום, אזי כל הסיפור החל מזה שנכשלתי בעיניי כשראיתי בחורה צעירה ונאה שמשכה את עיניי, היא הייתה נראית פנוייה לכל דבר -ונראה היה כי שערה הבלונדיני הוא ההוכחה לכך, אך כשהגיע בעלה החב"דניק - התבררה טעותי. אם כן -הסבר לי בבקשה כיצד רבנים מתירים את "לפני עיוור לא תתן מכשול" זה? (וראה שרוב החב"דניקים אכן הולכים בפאות אלו - כפסיקת הרבי..). ובבקשה המנעו מכינויים למי שאינכם מסכימים עמו. תודה.
 

O F I R L

New member
טוב לפחות נראה שאתה זכר

זה שבחורה צעירה משכה את עינך אינו חידוש אדיר לגבי - גם במידה והיא היתה כסוית ראש במטפחת מהודרת היא יכלה למשוך את עינך - ישנם גדרים אותם ההלכה מחיבת וכאלו שרק חסידים ינהגו על פיהם - משום שהתורה אינה מתעלמת מן החיים - מן הזמן והמקום - ובעיקר מנפש האדם - אי אפשר לדרוש מאישה שתשים על עצמה קרטון בצאתה מן הבית ועד לחזרה אליו - גם אתה זכר נכבד צריך להתאמץ בעניני צניעות ולשמור על עינך וודאי במידה אם מתמצא בעניני דת ויודע שלא מסתכלים על בנות ברחוב אפילו אם הן לא נשואות בודאות. שבוע טוב אופיר
 

בלוגמן

New member
אחי יקירי,

על דין "שיער באשה ערווה" שמעת? העניין הוא ההסתכלות על דבר שמושך את העיין! תחשוב שבחורה עוטה על עצמה לבוש צנוע באורכו (-כמו שציין מר שטיין) אך בולט בכמה שהוא צמוד, האם הבחורה הנ"ל עשתה את הדין כראוי? פאה -ברגע שהיא נראית אמיתית - ומתאימה לפרצופה של הנושאת אותה -היא אינה משרתת את עצם לבישתה - כי היא בדיוק עושה את מה שנאסר ב"שיער באשה ערווה" -המביא לידי הרהור. חוצמזה אינך יכול להשוות בחורה נשואה המכוסה בשביס או במטפחת לבחורה עם פאה -וזאת משום שרמת הכיסוי שלה והמשיכה אליה שונות בתכלית!
 

O F I R L

New member
כבוד הרב

יש את הדין והוא מתיחס לגבי - שיער מה שהבאת לגבי בגד צמוד הוא יפה - אלא שאם תשים לב תראה שגם המתירים פיאות אינם מתירים פיאות ארוכות מידי או מושכות מידי גם בגד רגיל וצנוע בהחלט יכול למשוך - אין מה לעשות גם לנו הגברים שייכת מלאכת הצניעות והטהרה ולא רק לנשים. ושים לב שוב - לבחורות לא נשואות(כן, אפילו מעל גיל 20) מותר ללכת ללא כיסוי ראש ואני חייב לומר לך - רווקה צעירה מושכת הרבה יותר מנשואה כסוית פיאה. והווארט העיקרי הוא - שישנן את גדרי ההלכה - קשה לחדש בימינו גזרות - ואם הגזרה על כיסוי הראש אפשרה פתח לפיאות ואפילו דומות לשיער - לא תהיה יכולת גדולה לגזור גזירה חדשה בימינו (גם אני הייתי רוצה שכולן ילכו עם כיסוי רגיל ולא פיאה) התפלל לשובה של הסנהדרין שבוע טוב אופיר
 

בלוגמן

New member
אינני רב.. וקשה יש רק בלחם...

קשה לתת עוד גזרות? לא צריך לתת עוד - אלא לבטל פסקים שקיימים! כמו זה של הרבי מלובאוויטש שאומר שחובה ללכת עם פאה. לא ענית לי על ההשוואה בין מטפחת ושביס לפאה. פאה לא עושה בעצם כלום בעניין ´כיסוי הערווה´! לגבי נשים רווקות -אשמח לקבל מקורות ומדוע אכן העניין כזה הוא. בכולופן לי ידוע שיש עניין שיאספו שערן ולא ילכו בשיער פזור.
 

O F I R L

New member
אין אלו פסקים קיימים

התקנה עצמה היתה לכסות את הראש - כשהאשתה כסתה אותו - זהו - פיניטו - היא יצאה ידי חובה זוהי המערכת ההלכתית - מבררים מהי התקנה עצמה - אם כל התקנה היא לכסות את השיער והאשה עשתה זאת - היא יצאה ידי חובת ההלכה. יש עוד הלכות רבות דומות בענין זה שלמרות שלפעמים הטעם ברור - גדר ההלכה הוא העיקר - והגדר היה לכסות את השיער. שבוע טוב אופיר
 

בלוגמן

New member
צדיק, אתה בורח..

אתה מתיר פה בעצם פריצות במסווה הלכתי! א. ההלכה הזו נלמדה מסוטה שפרעו את שערה - וכך בכלל אנו יודעים על חיוב זה - כך שלא בטוח כלל וכלל שצריך לכסות, יכול להיות שצריך רק לאסוף\לקשור אותו. בעניין שיער באשה ערווה מדובר במשיכת העיין - משמע הפאה כנראה היא לא פתרון ל´שיער באשה ערווה´! אתה יכול לקיים לאו אחד אבל לעבור על לאו שני! בקשר למה שאמרת בהודעתך הקודמת -לגבי שאנחנו הגברים צריכים לשמור את עינינו - אז האם אתה בעצם אומר שיש להתיר לנשים ללבוש כל מה שליבן יחפץ? יהא פרוץ כמה שיהא??
 

O F I R L

New member
תראה

בקשר למה שנלמד מסוטה - הרי זו מחלוקת תנאים אם צריך כיסוי או אסיפה - דין שיער באשה ערווה נאמר על שיער - זהו ענין דיני ועיין בתגובה שמקודם. לגבי טענתך על הגברים - משימת הצניעות היא משותפת חלקה עושים הגברים וחלקה הנשים - יש דינים לגבי לבוש הנשים - וכל השאר צריכים לעשות הגברים שבוע טוב אופיר
 

בלוגמן

New member
בוא נרד לשורש..

למה אם כן צריכות נשים בכיסוי ראש? בשביל צניעות, נכון? האם אתה חושב שנשים שמכסות את ראשן בפאה שמגרה את העין - מקיימות את דין הצניעות שנגזר??
 

בלוגמן

New member
בוא נרד לשורש..

למה אם כן צריכות נשים בכיסוי ראש? בשביל צניעות, נכון? האם אתה חושב שנשים שמכסות את ראשן בפאה שמגרה את העין - מקיימות את דין הצניעות שנגזר??
 

בלוגמן

New member
צדיק, אתה בורח..

אתה מתיר פה בעצם פריצות במסווה הלכתי! א. ההלכה הזו נלמדה מסוטה שפרעו את שערה - וכך בכלל אנו יודעים על חיוב זה - כך שלא בטוח כלל וכלל שצריך לכסות, יכול להיות שצריך רק לאסוף\לקשור אותו. בעניין שיער באשה ערווה מדובר במשיכת העיין - משמע הפאה כנראה היא לא פתרון ל´שיער באשה ערווה´! אתה יכול לקיים לאו אחד אבל לעבור על לאו שני! בקשר למה שאמרת בהודעתך הקודמת -לגבי שאנחנו הגברים צריכים לשמור את עינינו - אז האם אתה בעצם אומר שיש להתיר לנשים ללבוש כל מה שליבן יחפץ? יהא פרוץ כמה שיהא??
 

התולעת 1

New member
ישפטו חברי הפורום מי כאן משקר.

שימו לב ברור לכולם שכיסוי ראש לאשה היא חיוב מהתורה המחלוקת היא האם מותר לאשה ללכת אם פאה נכרית או לא. אני כתבתי שאין פוסק הלכות בין ספרדי לבין אשכנזי /שמתיר מלחתחילה ללכת אם פאה נכרית. בזמן הקדום שהתירו לנשים אשכנזיות ללכת אם פאה נכרית,כי הפאות דאז היו נראים כמו פרווה של עיזים(או כמו הדינים באנגליה)שמרחוק ניכר כפאה. כותב רבינו דב השאלה לדעת הפוסקים המעדיפים שאישה תכסה את ראשה בפאה, האם זה נכון גם כאשר הפאה נראית יפה מהשיער הטבעי? תשובת הרב בעיקרון, כדאי לדעת שהציווי (מיכה ו,ח) "והצנע לכת עם אלוקיך" חל גם על גברים, אולם צניעות הלבוש באישה חשובה במיוחד, ועוד יותר – בצאתה לרשות-הרבים. על-פי התורה, כבודה של האישה להיות מכוסה וצנועה בלבושה. גילוי איבר שאמור להיות מכוסה, כמו גילוי הראש באישה נשואה - חרפה הוא לה. לכן התורה מצווה על כך בחומרה רבה. נוסף על כך, אישה שאינה נזהרת בצניעותה עוברת על איסור (ויקרא יט,יד) "לפני עיוור לא תיתן מכשול", שמכשילה את הרבים באיסור (במדבר טו,לט) "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם", וכן באיסור לומר דברי-תורה כנגדה. צריך להבדיל בזה בין שני עניינים שונים: א) חובת הכיסוי: מן התורה אישה חייבת לכסות את שער ראשה, כמו איברים רבים מגופה. חובה זו מתקיימת בכל בגד המכסה היטב. גם כיסוי הראש מתקיים בכל פאה נכרית, גם של שיער טבעי, ואפילו היא מיוצרת משערה-שלה (כדברי ה'שלטי הגיבורים', הרמ"א ועוד), שדינה כדין בגד, וכדברי הגאון רבי עובדיה הדאיה: "דקים להו לרבנן [=שברור להם לחז"ל] שאין יצר הרע שולט אלא בדבר המחובר לגוף האישה עצמה, שהוא דבר שיש לו נפש חיונית שימו לב הרמ"א כותב במפורש שכאן מדובר אך ורק ברשות היחיד ולא ברשות הרבים ברשות הרבים לכולי עלמה אסור לאשה ללכת אם פאה שמושכת את עיני הגברים ולכולי עלמה מותר לאישה להיות בביתה או בחצרה אם פאה נכרית שזה ניקרה רשות יחיד כותב בהמשך רבינו דב הרבי מליובאוויטש בשערי הלכה ומנהג אה"ע סי' נ-נא ובס' כבודה בת מלך עמ' סה. הגר"מ פיינשטיין בשו"ת אגרות משה אה"ע ח"ב סי' יב. הרבי מליובאוויטש הדגיש פעמים אין-ספור את הצורך לכסות את הראש בפאה דווקא, ולא בשביס וכדומה, וכמותו סבורים פוסקים רבים וגדולי-ישראל נכבדים. חובה לכבד פסיקה זו, ולשים קץ למסע התעמולה חסר-הרסן, שאת גידולי-הפרא שלו ראינו בשבוע שעבר שימו לב אני מוכן להתערב אם דב שאין מאמר כזה של הרב מנחם מנדל זצ"ל שכותב עדיפ; פאה נכרית ממתפחט ראש- עכשיו תחליתו אתם מי כאן השקרן-
 

O F I R L

New member
כבוד התולעת 1

אתה פשוט לא יודע על מה אתה מדבר הרי ר' דב ציטט לך כבר כמה פוסקים ביניהם הרב אוירבאך והרבי מליובאוויץ ואוסיף לך מדילי - שאלתי בפירוש את הגאון הרב זלמן נחמיה גולדברג(החתן של הרב אוירבעך) בנושא זה והוא בפירוש אמר שיש מתירים - ומי הוא שיפסוק בנושא זה. דע לך - לדעתי הסבל שאותם אלו עושים לנשים - כאילו רק בגללן יש את כל המלחמות וכו' - הוא פשוט פשע איום ונורא. ואפילו שמן הסתם כוונתם לשם שמיים. שבוע טוב אופיר
 

בלוגמן

New member
אין רשות לפשע

אם מישהו לא עושה כמו שאני חושב זה לא מתיר לו לי לפגוע בכל צורה שהיא, ואפילו לא בדברים. מותר לי לבוא עמו במחלוקת. לעשות את זה בצורה תרבותית. אין לי מושג על מה דיבר מר שטיין שקרה בשבוע שעבר - איך יש מספיק כבר את הבחור ששרף ספרי תורה בגלל המחלוקת בעניין. אני לא קורא לפעול נגד אנשים שטועים בהלכה אפילו ע"י היתרים מהיתרים שונים -אני קורא לברר את העניין לעומקו בכדי לבדוק אם יש עניין לפנות לגדולי הדור בדבר ולהביא בפניהם את עובדות השטח.
 

התולעת 1

New member
אל תערבב בין חלב לבשר

אני כתבתי שמלחתחילה דכולי עלמה סבורים "עדיף מתפחת ראש ולא פאה נכרית אני חוזר שוב """"מלחתחילה" אישה שמחליתה ללבוש פאה בגלל השכן,ברור שהיא מחתיאה את מטרת המצווה וגם מחטיאה את הרבים. הכל חיב להיות אך ורק לשם שמיים.ולא מה שיגידו האחרים "שקר החן והבל היופי אישה יראת השם היא תתהלל"
 
למעלה