שלום לכולם

שימ

New member
שלום לכולם

קודם כל אני חייבת לציין שהפורום מאוד נעים וידידותי. ברכות
אני עצמי אובחני\תי כבעלת ליקוי למידה כ\קל של קושי בארגון חומר במסה גדולה והאבחון מאוד הקל עלי לעבור את בחינות הגרות וכן את התואר הראשון. היום יש לי בעבודה סוציאלית ואני מעוניינת ללמוד אבחון לליקויי למידה. אולי את יודעת דליה, איפה ניתן ללמוד זאת ללא תואר או ניסיון בהוראה?
 

יונה שו

New member
אני לא דליה, אבל... אנסה לענות

קודם כל ברוכה הבאה. בקשר לאבחון - לא רק שאין אפשרות כזו לעשות אבחון ללא תואר וללא ניסיון הוראה, גם לא הייתי מציעה למישהו לעשות אבחון אצל אדם, ויהיה המוכשר ביותר, שחסר ניסיון בהוראה. וזאת למה ? אמנם מקבלים מאבחון למידה מידע על מה מפריע למישהו ללמוד, ועל כישורי הלמידה שלו. בנוסף לכך, יש צורך לתת המלצות לדרכי הוראה מתאימות, אסטרטגיות למידה, ואם יש צורך בהוראה מתקנת, שלפעמים הקניית מיומנויות יסוד. איך לדעתך תוכלי להמליץ על כל אלו - ללא ידע בהוראה (תואר...) וללא ניסיון ? נראה לי שבמקרה הזה, צודקים אלו הנותנים את התואר "מאבחנן/ת" רק לבעלי תואר בהוראה ולניסיון. אם תרצי מידע נוסף על מקומות ללמידת תואר בהוראה, שיהיה המתאים ביותר, אוכל להמליץ לך.
 

דליה.ד

New member
שלום שימ וברוכה הבאה../images/Emo140.gif

יונה כמובן אמרה את דברי החוכמה שלה וכל מילה בסלע! אבל...לצערי שוק המאבחנים כל כך פרוץ שכל אחד יכול להחליט על עצמו מאבחן ויכול להמציא שיטה לכישורי למידה (יש כמה כאלה בארץ ואני לא אגלה מי אבל הם די מפורסמים ועושים ים של כסף על גבם של אנשים תמימים). אני מבינה את המוטיבציה שלך ללמוד את הנושא הזה בשל העובדה שאת לקויית למידה ויודעת עד כמה התאמת דרכי הבחנות יכולה לסייע ולהקל. מצד שני נסיון בהוראה (ובחינוך המיוחד) הוא הכרחי כפי שיונה אמרה על מנת להציע דרכי טיפול בכיתה ובבית. את מוזמנת להשאר ולשתף אותנו מנסיונך.
 

שימ

New member
תודה יונה ודליה!

אני מבינה בהחלט את המסר שהעברתן לי ואולי אחשוב על דרך אחרת ללמוד משהו שעשוי לסייע גם לילדים או בוגרים בעלי ליקויי למידה. בכל מקרה, אני שמחה להשתתף כאן בפורום... קצת על עצמי: הקושי אצלי הוא קטן יחסית ותמיד יש תחושה שאני צריכה להתינצל על כך, שלא מקבלים אותו.. מדובר בקושי בלמידה שהתגלה אצלי בתיכון כשלא הייתי מסיימת מבחנים במקצועות הומניים, הסטוריה בעיקר- פשוט בגלל קושי להגיע לעיקר. הייתי משננת את החומר כ"כ טוב שהייתי יודעת הכל, אבל מצליחה לסיים רק חצי מבחן... לאחר שעברתי אבחון בניצן למדתי אצל מורה להוראה מתקנת, אבל איך לומר- יש איזשהו חלק שנשאר איתי... בתואר הראשון קיבלתי תופסת זמן כמו בתיכוןוכך הצלחתי לארגן את החומר יותר בקלות במבחנים. עבודות הייתי עושה בד"כ עם שותפים. היום כשאני חושבת על לימודים נוספים עולה שוב בעיה- כי האבחון שלי כבר לא תקף... זה הסיפור, אבל מה אני אשמח לתת עצות לאחרים על האופן שבו אני מתמודדת.
 

Michael23Jordan

New member
אבחון

אני סטודנטית שנה ד' לחינוך מיוחד וסתם תהייה איפה בכלל לומדים אבחון?במכללות?באוניבסיטאות?
 

יונה שו

New member
גם וגם, וגם לא ולא...

תלוי איזה אבחון את רוצה. יש אסכולות שונות, יש הדגשים שונים, ואני מציעה לך לראות כל מיני אבחונים דידקטיים ממקורות שונים, ולהחליט איזה בית מדרש מתאים לך. כמובן אפשר לשאול גם מאבחנים בעצמם... בעצם בעיקר מאבחנות
 
למעלה