שלום לכולם!

פרחיה2

New member
שלום לכולם!

בתי תלמידת י"ב ניגשת לבחינה השלישית במתמטיקה, שלוש יחידות , במועד חורף. בשתי הבחינות הקודמות בכיתה י' ובכיתה י'א, קיבלה 100, יפה לכל הדעות. השנה התעוררה בעיה. היא לא מצליחה לזכור, המורה מסבירה לה שוב ושוב את סוגי התרגילים, היא מבינה עושה עשרים תרגילים דומים בהצלחה, ולאחר הפסקה שאין לה זמן קבוע {יום, שעה..} היא שוב לא זוכרת דבר ממה שהוסבר לה ולא זוכרת איך לפתור את התרגילים מאותו סוג. כשהיא אומרת את זה למורה היא מסבירה לה שוב ולתדהמתן, זה כאילו מסבירים לה בפעם הראשונה. זה מה שקורה מתחילת השנה. האמת שגם בעבר היו לה בעיות דומות במתמטיקה, ולא ברור לה איך הצליחה בבחינות הקודמות. היא טוענת שאין לה ראש מתמטי. אבל... יש לה שגיאות כתיב בעיקר באנגלית וגם מעט בעברית, עשינו אבחון כדי לקבל פטור משגיאות כתיב בבגרויות. באבחון נראה היה שיש קצת קושי בקשב וריכוז, ויש קושי ברור בזיכרון החזותי. אבל כשהיא לומדת הסטוריה למשל, בקריאה, אין לה קושי לזכור לא שמות ולא תאריכים ולא שום דבר,, היא אוהבת הסטוריה ועושה גם בזה וגם בתנ"ך חמש יחידות כ"א. ובכלל הציונים שלה היו תמיד טובים. לפעמים היא לוקחת ריטלין לפני בחינות והוא עוזר לה להתמקד. {אל דאגה יש תור לנאורולוג} הריטלין לא עוזר לבעית הזיכרון {איך עושים את התרגילים, נוסחאות וכדומה} בעלי, שיש לו תואר שני מהטכניון {המון מתמטיקה} טוען שהבעיה נובעת מלמידה אוטומטית של שבלונות {את התרגילים האלו עושים כך ואת אלו עושים כך+X}, וכדי לזכור צריך ללמוד יותר לעומק ולהבין ממש. נראה לי שזה נכון אבל הגברת הצעירה לא מוכנה לשמוע על זה כי היא הרי שונאת מתמטיקה ואין לה ראש מתמטי. אולי אם עוד מישהו יגיד לה את זה חוץ מאבא שלה, זה יעזור. האם נראה לכם שהפתרון שהוא מציע נכון? מכירים את הבעיה? איך אפשר ללמוד מתמטיקה בלי לקרא?{זיכרון חזותי לקוי אבל אין דיסלקציה}. יש אולי עוד דרך לעבור את המבחן הזה בהצלחה בסוף ינואר? {שבוע לפני התור לרופא...} סליחה על אורך ההודעה.
 
על ראשון ראשון, ועל אחרון אחרון

ראשית - כל הכבוד ל-100 !!!
בעיית זיכרון - לפעמים נוצרת בעיה, דווקא כשהחומר מתחיל להיות קשה יותר. ולפעמים... יש דברים אחרים שמעסיקים את הראש, ולאו דווקא בעיה של זיכרון או של ראש לא מתמטי. (אם הראש לא מתמטי איך זכרה והצליחה 100 ?)
אם נתעלם מהראש המתמטי - כן או לא - מה אומרת הבת, למה היא לא זוכרת ? או... מה היא כן זוכרת ? מתי ? איך ? כשמסבירים, האם היא חושבת על דברים אחרים, או על המתמטיקה. וגם כדאי לבדוק איתה - האם יש דרך בה היא חושבת שיכולה לעזור לה ? סה"כ במתמטיקה - זה לא המקצוע היחידי שיש לזכור בו - איך היא זוכרת במקצועות האחרים ?
יכול להיות שאביה צודק - אם הוא מתכוון שהבת זוכרת טוב יותר כשמסבירים לה. השאלה - האם הוא חושב שכך צריך ללמוד וזה לא מתאים לה או כן מתאים ? יש לבדוק איתה - היא מספיק מבוגרת כדי להחליט ולנסות. אגב, הדרך בה הוא מצליח ללמוד אינה בהכרח הדרך שבה היא מצליחה ללמוד, זאת צריכים לזכור כל הצדדים המעורבים - גם היא, גם האב וגם המורה (ואת המתווכת
)
שגיאות כתיב לפעמים יכולות להעיד על הפרעת קשב, ואם כבר עשתה אבחון, וברור שיש קושי - הפרעת קשב וריכוז, הדבר שהכי יכול לעזור - בדיקה אצל נוירולוג (במילא אתם מתכוונים להגיע אליו) ו... לנסות את ההבנה של החומר במקום רק לזכור כמו תוכי. (לפעמים כשיש הפרעה של קשב, התוכי לא יכול לעזור, אלא ההבנה.)
אני לא קונה את הרעיון ש"אין לה ראש מתמטי" , בהחלט יכול להיות שהרצף קשה בשל הפרעת הקשב. בכל מקרה - שיהיה בהצלחה. ואולי... אולי היא רוצה להיכנס לפורום כאן, להתייעץ איתנו ? ספרי לה..
 

papylove

New member
אולי ישנה האפשרות

כי הילדה בלחץ שנה אחרונה בתיכון הרבה ציפיות, המעמסה לא קלה לחץ רב והילדים קורסים לכן דבר ראשון יש להרגע. דבר שני ישנה האופציה שהילדה תקבל עזרה ממורה לחשבון שההתמחות שלה היא בלקויות למידה. מורות אלו יש להן שיטות נהדרות ללימוד חשבון ועוזרות רבות גם לזכור את הנלמד. חוץ מזה לא כל שיטה טובה לכולם ויכול להיות כי עכשיו שהחומר יותר קשה ומשמעותי יותר קשה לילדה לכן עדיף להעזר בכל עזרה שאפשר
 
למעלה