שלום לכולם!
בתי תלמידת י"ב ניגשת לבחינה השלישית במתמטיקה, שלוש יחידות , במועד חורף. בשתי הבחינות הקודמות בכיתה י' ובכיתה י'א, קיבלה 100, יפה לכל הדעות. השנה התעוררה בעיה. היא לא מצליחה לזכור, המורה מסבירה לה שוב ושוב את סוגי התרגילים, היא מבינה עושה עשרים תרגילים דומים בהצלחה, ולאחר הפסקה שאין לה זמן קבוע {יום, שעה..} היא שוב לא זוכרת דבר ממה שהוסבר לה ולא זוכרת איך לפתור את התרגילים מאותו סוג. כשהיא אומרת את זה למורה היא מסבירה לה שוב ולתדהמתן, זה כאילו מסבירים לה בפעם הראשונה. זה מה שקורה מתחילת השנה. האמת שגם בעבר היו לה בעיות דומות במתמטיקה, ולא ברור לה איך הצליחה בבחינות הקודמות. היא טוענת שאין לה ראש מתמטי. אבל... יש לה שגיאות כתיב בעיקר באנגלית וגם מעט בעברית, עשינו אבחון כדי לקבל פטור משגיאות כתיב בבגרויות. באבחון נראה היה שיש קצת קושי בקשב וריכוז, ויש קושי ברור בזיכרון החזותי. אבל כשהיא לומדת הסטוריה למשל, בקריאה, אין לה קושי לזכור לא שמות ולא תאריכים ולא שום דבר,, היא אוהבת הסטוריה ועושה גם בזה וגם בתנ"ך חמש יחידות כ"א. ובכלל הציונים שלה היו תמיד טובים. לפעמים היא לוקחת ריטלין לפני בחינות והוא עוזר לה להתמקד. {אל דאגה יש תור לנאורולוג} הריטלין לא עוזר לבעית הזיכרון {איך עושים את התרגילים, נוסחאות וכדומה} בעלי, שיש לו תואר שני מהטכניון {המון מתמטיקה} טוען שהבעיה נובעת מלמידה אוטומטית של שבלונות {את התרגילים האלו עושים כך ואת אלו עושים כך+X}, וכדי לזכור צריך ללמוד יותר לעומק ולהבין ממש. נראה לי שזה נכון אבל הגברת הצעירה לא מוכנה לשמוע על זה כי היא הרי שונאת מתמטיקה ואין לה ראש מתמטי. אולי אם עוד מישהו יגיד לה את זה חוץ מאבא שלה, זה יעזור. האם נראה לכם שהפתרון שהוא מציע נכון? מכירים את הבעיה? איך אפשר ללמוד מתמטיקה בלי לקרא?{זיכרון חזותי לקוי אבל אין דיסלקציה}. יש אולי עוד דרך לעבור את המבחן הזה בהצלחה בסוף ינואר? {שבוע לפני התור לרופא...} סליחה על אורך ההודעה.
בתי תלמידת י"ב ניגשת לבחינה השלישית במתמטיקה, שלוש יחידות , במועד חורף. בשתי הבחינות הקודמות בכיתה י' ובכיתה י'א, קיבלה 100, יפה לכל הדעות. השנה התעוררה בעיה. היא לא מצליחה לזכור, המורה מסבירה לה שוב ושוב את סוגי התרגילים, היא מבינה עושה עשרים תרגילים דומים בהצלחה, ולאחר הפסקה שאין לה זמן קבוע {יום, שעה..} היא שוב לא זוכרת דבר ממה שהוסבר לה ולא זוכרת איך לפתור את התרגילים מאותו סוג. כשהיא אומרת את זה למורה היא מסבירה לה שוב ולתדהמתן, זה כאילו מסבירים לה בפעם הראשונה. זה מה שקורה מתחילת השנה. האמת שגם בעבר היו לה בעיות דומות במתמטיקה, ולא ברור לה איך הצליחה בבחינות הקודמות. היא טוענת שאין לה ראש מתמטי. אבל... יש לה שגיאות כתיב בעיקר באנגלית וגם מעט בעברית, עשינו אבחון כדי לקבל פטור משגיאות כתיב בבגרויות. באבחון נראה היה שיש קצת קושי בקשב וריכוז, ויש קושי ברור בזיכרון החזותי. אבל כשהיא לומדת הסטוריה למשל, בקריאה, אין לה קושי לזכור לא שמות ולא תאריכים ולא שום דבר,, היא אוהבת הסטוריה ועושה גם בזה וגם בתנ"ך חמש יחידות כ"א. ובכלל הציונים שלה היו תמיד טובים. לפעמים היא לוקחת ריטלין לפני בחינות והוא עוזר לה להתמקד. {אל דאגה יש תור לנאורולוג} הריטלין לא עוזר לבעית הזיכרון {איך עושים את התרגילים, נוסחאות וכדומה} בעלי, שיש לו תואר שני מהטכניון {המון מתמטיקה} טוען שהבעיה נובעת מלמידה אוטומטית של שבלונות {את התרגילים האלו עושים כך ואת אלו עושים כך+X}, וכדי לזכור צריך ללמוד יותר לעומק ולהבין ממש. נראה לי שזה נכון אבל הגברת הצעירה לא מוכנה לשמוע על זה כי היא הרי שונאת מתמטיקה ואין לה ראש מתמטי. אולי אם עוד מישהו יגיד לה את זה חוץ מאבא שלה, זה יעזור. האם נראה לכם שהפתרון שהוא מציע נכון? מכירים את הבעיה? איך אפשר ללמוד מתמטיקה בלי לקרא?{זיכרון חזותי לקוי אבל אין דיסלקציה}. יש אולי עוד דרך לעבור את המבחן הזה בהצלחה בסוף ינואר? {שבוע לפני התור לרופא...} סליחה על אורך ההודעה.