שלום לכולם

ShPrizS

New member
שלום לכולם

נתפסתי נוהג עם 3 חברים ברכב, וחל עלי החוק של 2 אנשים עד גיל 21. קיבלתי זימון למשפט ואני מעונין לדעת מה העונש המירבי אותו אני יכול לקבל. תודה מראש.
 
ל----מ---ה ??? ../images/Emo73.gif

למה אתה לוקח על עצמך סיכונים מיותרים ??? הרי היית מודע לכך, (נכון?) אז באיזה רשות החלטת לצפצף על החוק ולסכן את החברים ??? סיכנת גם את החיים וגם את הרשיון. לא מסוכן ??? מה אתה כזה גיבור ??? "סוף מעשה במחשבה תחילה" !!!!!!!!!!! אני מתנצל אם הסגנון פגע במישהו,אולם הבטיחות שלהם חשובה לי יותר מהכל ! אנא למד מכך וספר לחבר'ה שילמדו מהניסיון שלך. סעו באחריות בבטחה ובמודעות סביבתית !!!!!!!!!!
 

אוהד11

New member
עליך ועל שכמותך הפתגם הידוע "סוף

מעשה במחשבה תחילה". למה תמיד נהגים חדשים מוכנים להסתכן ולנהוג במהירות בלתי סבירה ולהסיע נוסעים בכמות העולה על המותר ואח"כ להיכנס ולהתייעץ מה עלול להיות גזר הדין ומה צפוי להם ?! סעו בזהירות - כלי רכב הוא מכשיר קטלני, הוא מכשיר רצח, אם לא יודעים כיצד להשתמש בו ולרסן אותו
 

ShPrizS

New member
סיכנתי את החיים?

רכב, פרייבט כמו שלי אמור להסיע 5 אנשים וכך מספר המקומות ברכב. כשאמי/אחותי נוהגת ברכב זה לא מסוכן. מעבר לכך, כשאני נוהג ברכב! ולידי מלווה זה לא מסוכן. אז למה כשאני עם עוד 3 חברים זה מסוכן? למה כשכל אחד יושב בפינה אחרת ברכב, עם חגורה, מוזיקה בווליום סביר ואף נמוך למה זה מסוכן? לפי דעתי השוטר "התבאס" כי לא מצא במה להאשים אותי (אני היחיד שהוא עצר), אז דפק אותי במה שאפשר. שמעתי על כמה וכמה מקרים שהיו יותר מ2 ברכב עם הנהג והשוטר לא אמר כלום. למעשה גם הייתי ברכב של חבר כשזה קרה. ולענין, נתקענו 4 חברים ורק אני עם רכב. להשאיר מישהו מאחור? או כמו שהשוטר אמר לי, לעשות 2 נגלות כשכל סיבוב יקח לי כשעה וחצי? אז אני לא צריך הטפות, אני יודע שלא הייתי בסדר כאשר עברתי על חוק, אחד מטופש אבל חוק. אם אתה יודע מה העונש הצפוי לי - תודה רבה. אם לא תודה לך בכל מקרה על ההתיחסות אבל אתה מגיב בקלות הרף ומטיף לכל הסובב ללא סיבה.
 

אוהד11

New member
כאשר יהיה לך נסיון של שנים תוכל

לחשוב בצורה זו על קלות הדעת שבה נהגת. אינני מגיב בקלות דעת, כי לו היה חס וחלילה קורה משהו רציני כיצד היית יוצא מהסבך ? אז במטותא ממך, אל תזלזל ותתיחס בכבוד למבוגרים ממך וגם לחוק, עד כמה שהוא נראה לך מטופש !
 

ShPrizS

New member
אני באמת שלא מזלזל

אבל אם היה קורה משו רציני לא היה הבדל אם במושב האחורי היו יושבים 2 אנשים או רק אחד? אני חושב שזה מיותר וזה חוק שרק גורם יותר בעיות.
 

wil

New member
די לדמגוגיה, הוא לא סיכן אף אחד

מעבר לרגיל. אם היה עושה 2 נגלות היה מסכן אותם בדיוק אותו דבר (סיכון רגיל של נסיעה ברכב שכל אחד מאיתנו לוקח יום יום) ומוסיף לזה אקסטרה סיכון בשביל עצמו וכל הנהגים האחרים בכביש עקב כך שהוא עשה פי 3 קילומטרז'. מה שכן נמצא בסכנה זה הרשיון. השופט עשוי לגזור עונש שכולל גם שלילת רשיון בפועל ו/או על-תנאי בנוסף לקנס. אפשרות 1: אם אין בעברך עבירות כלשהן אתה יכול בשלב הטיעונים לעונש (15 שניות לאחר שתשיב "מודה באשמה" לשאלה אם אתה מודה) להגיד שלמרות וותק נהיגה קצר מאוד אתה לא נהג פרוע ואמנם ביצעת עבירה אבל לא סיכנת חיי אדם ואתה מביע חרטה על עצם ביצוע העבירה ומבקש להימנע משלילה בפועל. אפשרות 2: ליצור קשר עם התובע המשטרתי המתאים (של יחידת המשטרה שנתנה לך את הדו"ח) ולנסות להגיע איתו להסדר טיעון, כלומר לסגור מראש על העונש בתמורה להודאה. אפשרות 3: לשכור את שירותיו של עו"ד לתעבורה שינהל את התיק. למיטב ידיעתי אין נקודות לעבירה זו ואין סנקציית משרד הרישוי לעבירה זו.
 

ShPrizS

New member
יש לי עבירה אחת

יום אחרי שנגמר לי המלווה נכנסתי בטעות לרחוב חד סיטרי, מהצד ההפוך
במקרה של שלילה, כמה זמן זה המקסימום והאם אני צריך אחר כך לעשות הכול מחדש?
 

wil

New member
דבר עם התובע המשטרתי

ותראה מה הוא מציע לך. לדעתי אם הוא מציע לך הסדר ללא שלילה בפועל - קח. אם הוא מציע 30 יום שלילה - תחשוב על זה. אם יותר - תגיד לא תודה ותשכור עו"ד לנהל את התיק.
 

בר

New member
מה העונש המירבי ?

שלילת רישיון שכן אתה נמצא על תנאי עם הרישיון שלך. זה העונש המירבי. כל נהג חדש,מקבל רישיון נהיגה על תנאי למשך שנתיים והתנאי הפשוט הוא,לא לעבור על חוקי התנועה. לכן כל שופט יכול להחליט על פסילת רישיון נהיגה של נהג חדש. לגבי העונש שתקבל,מן הסתם אם תדע להסביר את עצמך נכון מול השופט תצא בנזק של כמה מאות שקלים.
 

ShPrizS

New member
אין הרבה מה להסביר

להתחיל לתרץ, לא יעזור לאף אחד. אם לא תאמת רק נסתבך עם שקרים. ואני לא חושב שיעניין אותו שאי אפשר להשאיר חברים מאחור, בדיוק כמו המתנדבת ההיא הוא יגיד לי היית יכול לנסוע פעמיים. תודה לך על התשובה, היו כבר מקרים כאלה בעבר ששופט נתן עונש כזה? יש משהו כלשהו בעניין הנקודות? שכן החוק קיים כבר כשנה ושלושה חודשים ולפי המצב בשטח אפילו חצי מהחברים שלי לא מקפידים עליו (אני דווקא כן, חוץ מבמקרים חריגים) אז בטוח שגם ברחבי הארץ ככה..
 

בר

New member
שוב אתה יכול לבוא בטיעון מול השופט.

השופט יחליט אם זה מקובל עבורו או לא. אתה יכול להסביר לו שהשעה הייתה מאוחרת ולעשות "נגלה" שנייה לא הייתה ברת ביצוע שכן דרך הנסיעה היא ארוכה ולהותיר חבר מאחור...לא בדיוק נאות. תחשוב על הטיעון,אתה יכול גם לשתוק ורק להודות במקרה והשופט כבר יחליט. בכל מקרה אציע לך לטעון לחרטה והבעה הבנה שלפעם הבאה לא תנהג באופן שכזה שוב. המשך נהיגה נבונה.
 

ShPrizS

New member
שעה 5 אחר הצהרים, קצת בעיה

לטעון למאוחר, למרות הפקקים באיילון.. תודה על עצותיך, ונקווה לטוב.
 

isra533

New member
הסיבה שהחוק קיים

החוק שלא לאפשר לנהג להסיע מעל 2 נוסעים בא מתוך מחשבה ומתמתיקה פשוטה. כיוון שאחוז התאונות הקשות בקרב הנהגים הצעירים הוא גבוהה ביותר ואחרי בדיקה של התאונות שהתרחשו הגיעו (קודם כל בקנדה ובעקבותם לשאר העולם)למסקנה שאם מספר האנשים יהיו קטן יותר באותו ברכב הנהוג ע"י נהג צעיר, מספר הקורבנות יהיה קטן יותר, מתמטיקה פשוטה. לפי דעתי יש אמנם בעיתיות עם מצבים כפי שאתה ציינת של להשאיר חברים, אבל על בעיה כזאת אפשר להתגבר ע"י 1. מחשבה מראש על הבעיה הזאת 2. לחזור במונית. בכל מקרה אלה החיים שלך, אלה החברים שלך, שמור עליהם.
 

wil

New member
המתמטיקה גורסת אחרת

אם היה נוהג כחוק הוא היה עושה 2 נגלות, כלומר פי 3 קילומטרז', כלומר סיכוי פי 3 לגרימת תאונה. אמנם בכל תאונה היה מספר הרוגים ממוצע נמוך יותר (במקום 5 נוסעים ברכב יהיו בממוצע 2.33 (ממוצע של 3,3,1) - אבל התוחלת של מספר הנפגעים דווקא תעלה (!!!!)
 

isra533

New member
זה בהנחה שכל נסיעה

תתבצע פעמים. כבר ציינתי שיש בעיתיות עם החוק ומה שאתה מציין מדגיש את הבעיתיות אבל כאשר באים לחשב את סך כל הנסיעות, יוצא שאם החוק נשמר פחות אנשים יפגעו. זה איננו פתרון לבעית הנהיגה של הנהג הצעיר אלה חישוב מספרי קר של כדאיות. כדי לשנות טפוסי התנהגות של הנהג הצעיר צריך הרבה יותר מאשר רק חוקים שבהרבה מקרים עובדים כבומרנג כפי שהדוגמא שלך הייתה כלפי החוק של הגבלת שני נוסעים כאשר הנהג הוא צעיר. גם היום אם לא תהיה הסברה רצינית עבור הנהגים הצעירים כדי להביא בפניהם את ההגיון של חוק הגבלת מספר הנוסעים, גם צעירים השומרים על החוק יעדיפו לא להשאיר את חבריהם למרות החוק, כך שנצא מופסדים מכל הענין. המחשבה הקיימת ברשויות היא שאם נחקק חוק מסוים התמונה תשתנה, בשטח לא החוקים קובעים את התנהגות הנהג בכל רגע, אלה החלטה של אותו נהג באותו רגע לפי הצרכים שלו ושל הסובבים אותו, וכאן נעוצה עיקר הבעיה.
 

wil

New member
אם רוצים לנהוג כחוק הנסיעה חייבת

להתבצע בנגלות - כלומר 3 פעמים (הלוך, חזור, הלוך) במקום פעם אחת. כך שהנחת העבודה שלי סבירה ביותר.
 

ShPrizS

New member
להתגבר על הבעיה מראש אפשר

אבל זה אומר תכנון של יותר אנשים שינהגו, שיירות של מכוניות שלפי דעתי זה רבה יותר גרוע. חשבו על החוק הזה בתור פיצרון עצלני להקטין את כמות ההרוגים\פצועים, אבל הוא לא באמת פותר ביעה אלא יוצר אחת גדולה יותר.
 
למעלה