שלום לכולם!!!!!

שלום לכולם!!!!!

אז ככה, אני הייתי בצופים עד כיתה ח, ונהנתי או לא, זה לא מה שמשנה... מה שאני רק זוכר, שהמדריכים רודפים אחרי החניכים שיבואו לצופים, זה רוב מה שנעשה... עכשיו אני מסתכל על חברים שלי, מרכזים רשגדים ומדריכים.. ואני רואה שזה עדיין מה שקורה! כל הרעיון שהמדרכים מרגישים שהם תורמים לקהילה, ממש לא נכון לדעתי. לפחות לא ברמת אביב שאם הילדים לא היו הולכים לצופים - היה להם מספיק דברים לעשות חוץ מלהסתובב ברחוב. כיום לדעתי הצופים הפכו לגוף של מפגש חברתי שסוחט כסף מההורים, אין את האידיולגיה ואין יותר שום ערכים שהצופים מעבירים. לא באתי להתווכח, רק לשמוע תגובות אם יש תודה על הקריאה דני,
 
אתה צודק ברוב הנקודות שלך...

בהחלט הערכים והאידיאולוגיה בצופים, כמו בכל מוסד בארץ היום, הולכים ודועכים. אפילו אם אין עזרה לקהילה (ואני מבטיח לך שיש, שאל את החברים שלך) אתה חושב שרק בזכות העניין החברתי לילדים בכיתה ד´, לצאת לטיולים, להגיע לפעולות במקום לשבת בבית מול הטלויזיה, להיפגש עם ילדים אחרים, וביום מן הימים גם להדריך ילדים אחרים ואולי אפילו לצאת לשנת שירות. אתה בעצם אומר שצריך לזרוק את כל זה ולפרק את הצופים? האם אפילו ללא התרומה לקהילה, אלא התרומה לאישיות של החניכים והמדריכים, חוויות ואנשים שהם יקחו אותם לכל החיים שללא הצופים לא היה להם סיכוי לפגוש, האלא רק בגלל אלא יש ערך מוסף לצופים?
 

0% angel

New member
כן כן

גם אמא שלי אומרת שזה מסחטת כסף אבל תחשוב על זה ככה...בסופו של דבר החברה שנשארת בצופים..זה ...איך לומר חברה טובה בקיצור. וזה הסיבה העיקרית שאנשים באים לצופים..לדעתי...~!~ -דניאל-
 
אם היה לך מושג

כמה אנרגיות מושקעות על כתיבת שנת הדרכה... זה שעות להחליט על סדר מערכים, אחרי זה שעות לכתוב כל אחד מחמש-שש המערכים, ואחרי שהמערכים מוכנים זה עוד שבועות של עבודה לכתוב את הפעולות, בסביבות התריסר לכל מערך, לכל מערך יש ערכים מנחים, ולכל פעולה, או מספר פעולות רצופות, יש ערך מנחה, הפעולות מטמיעות באופן חזק מספיק את הערכים, אם המדריך מספיק משקיע, ויודע איך להטמיע אותם בחניכים שלו. ולפני שכל ה"ג´ורג´ אורוולים" למיניהם יקומו עם סיפורים מפגרים של "תכנות מחדש", הערכים מועברים בצורה מתודית לגמרי, הם לא נכפים ולא מועברים בכל אופן שאמור להיות כביכול תת-הכרתי, אנשים טוענים שהצופים הם הרבה דברים, התאוריה הכי עלובה ששמעתי היא שהם מערכת גדולה של קונספירציה ממשלתית שאמורה להכין ילדים מראש להיות חיילים יותר טובים, ממש לא, אמנם המשמעת היא נופך חשוב בכל העניין, אבל היא לא הכל, אפילו לא הרוב, וחניך שיודע דבר או חצי דבר יכול להבין מיד שהת"ס הוא רק מסכת, ושהחאקי הוא רק מסכת, ושהם לא שייכים בשום אופן לשיטת "אני רק מספר" אשר מתפתחת באופן אהוד במוחותיהם החלודים של אנשים שרואים קבוצה של לובשי מדים. החאקי מייצג מורשה, לא יותר. הערכים אשר מוטמעים על ידי המדריך בעמל וביגון כה רבים הם ערכים אשר ישמשו את החניך (באופן מודע, לכל ציידי הקונספירציות) במשך כל חייו, הצופים נותנים לילדים כלים ומפתחים אותו, ויחד עם זאת נותנים לו את הסביבה החברתית להתפתח בה באופן האינדיבידואלי שלו, ולהפנים את הכלים החדשים שהוא קיבל בשביל להתמודד עם בעיות בהמשך חייו. וחלק עצום מהקורס מדריכים, אגב, הוא ללמוד איך לשמר (ההפך מ"להכחיד") את האינדיבידואליזם של החניך, ולעזור לו לפתח זהות אינדיבידואלית משלו. אני אישית ראיתי איך הצופים עזרו לילדים ה"מסכנים", "מוכים", "עלובים", "שמנים", "מכוערים" וכיוב´ לקבל את עצמם ולהתמודד עם החברה באופן טוב יותר, אני ראיתי איך הצופים עזרו לילדים לשפר את חיי החברה שלהם, ואתה מוזמן לזלזל בי ובנקודת הראיה ה"ילדותית מה" שלי ממרום שש עשרה שנות חיי, אבל אני ראיתי את זה קורה בין פעמיים לחמש בשבוע, בין היתר גם עלי, במשך שבע שנים תמימות, אפילו חמור יכול לפתח ראיה ומודעות לאנשים שבסביבה שלו, ולדינמיות שלה, אחרי כל כך הרבה זמן.
 
ושחכתי לומר תודה...

סוף סוף דיון רציני, שבו העמדה שלי תהיה יותר מתוחכמת מ"כן, ברווז גומי". כן ירבו
 
למעלה