שלום לכולם

סינאן

New member
שלום לכולם

היי בתיה לדעתי הגודל הוא הכי חשוב בספינות קטנות כל מטר משמעותי .כלי שמתוחזק היטב גם אם הוא ישן וראיתי כאלה משנת 1911 נראים מצוין . המנברות בין 30 או 50 רגל לא רלוונטיות אבל האמת לא צריך לקנות בכלל בעיקר מבחינה כלכלית . אין לאיפה לשוט אצלינו במדינתנו הקטנה ולצאת החוצה לא תמיד אפשר. ולמי ששאל על בלסט אז זה נקרא מי-נטל יש גם בלסט קבוע זבורית ,אבל אני מכיר מלא אנשים שהם בלסט דהינו נטל
 

בת ים

New member
תחזוקה../images/Emo35.gif

אני מסיכמה עם סינאן שגודל הכן קובע. בהחלט יותר נוח לשוט בסירה גדולה יותר. אבל אם מדובר בתקציב שיכול לאפשר או גודל או גיל הרי אם מחליטים ללכת על גודל , צריך לקחת בחשבון את נושא התחזוקה. אני מסכימה שיש סירות ישנות שמתוחזקות היטב, אבל מאחר שכבר הייתה בבעלותי סירה משנת 1984 ומאחר שאני מחפשת כבר די הרבה זמן, המסקנה שהגעתי אליה היא-רב הסירות לא מתוחזקות מי יודע מה, ולא תמיד באשמת בעליה. כלומר, תחזוקה יכולה להיות יקרה מאד, השקעה די שוטפת של חלקים "שנגמרים" עם השנים בבלאי טבעי-טכני או סביביתי, דהינו המלח. השאלה היא, האם תמיד אפשר לצפות, כשקונים סירה, עד כמה השקעה תדרש בהמשך? לדעתי זה בעיקר פונקציה של גיל הסירה. בתיה
 

soso_sami

New member
התשובה בגוף השאלה

את בעצמך כותבת שמצב התחזוקה של הסירות הוא בדרך כלל לא מי יודע מה... ובנוסף את מוסיפה שזה לא תמיד באשמת הבעלים (אלא באשמת מי??) כך שהתחזוקה יקרה ולא תמיד משתלמת. לפני שפונים להחליט בכלל לקנות סירה ובטח לפני שבוחנים את המטרים או סוג ה KEEL או הנטל או שטח המפרשים או שנת הייצור צריך להגדיר נכון את הצרכים. למשל: האם הסירה תשמש למגורים או לא? למה תשמש הסירה (לשתיית תה אחה"צ במרינה או הפלגות קרוסאטלנטיק)? כמה זמן תשהה הסירה במרינה? באיזו מרינה? מה עלות העגינה? האם מתכוונים גם להתחרות או לא? האם מפליגים רק בים התיכון או עוד? למשל בקריביים וביחוד בבהאמה עדיף סנטר בורד על KEEL קבוע? כמובן שעדיף להגדיר מראש מה מסגרת התקציב לרכישה ולתחזוקה שוטפת ועוד ועוד. ולכן אני חוזר לנושא של גיל או אורך ואומר שהכול תלוי ולא מסכים לקביעה שסירה ישנה דורשת יותר תחזוקה. כאחד שהפליג על לפחות 4 סירות חדשות עם 0 מיילים אני יכול לספר סיפורים מסמרי שיער על הבעיות המתגלות בהפלגות הראשונות. מההודעות ראיתי מישמש שלם בין יכטות למיני-מראנים, סירות תחרותיות ועוד. בהצלחה
 

בת ים

New member
תודה על התגובה

כשכתבתי "לא תמיד באשמת בעלים" הכוונתי-לבלאי טבעי ולא נגיד התנהגות בלתי נהותה שגרמה לתקלה.אין ספק שסירה שאינה מתוחזקת באופן שוטף, זו בעיה של הבעלים. יש עניין נוסף של הסתברות....בטוחה שיש סירות חדשות עם תקלות, יש גם רכבים חדשים עם תקלות שחוזרים אין ספור פעמים למוסכים-קורה. אבל...הסיכוי שתגיע בבוקר ותגלה תקלה...בסירה ישנה- עדין הרבה יותר גבוה. בכל אופן, תודה על הסדר
בתיה
 

Efraim

New member
מידע על Center Board

Just like the old dingy sailing boats (a 420 is the one I used to have when I was in Israel) some of the larger yacht who still want to visit shello ports (like the Bahamas) need to have a part of the keel with the ability to lift it up so they can enter a shello area. this is whay some yachts have a slot in the middle of their keel and it contains a heavy board that can swing down and provide the needed balance and resistance to drift. Hope this help, Efraim. .
 

סקיפר1

New member
סנטר בורד: במפרשיות קטנות נקרא חרב

בספינות ויאכטות נקרא Retracting Keel כמה דוגמאות: http://www.rivolta.com/RG_Images/june99/sail90_big.jpg http://www.macnaughtongroup.com/bird_of_passage_57.htm http://www.perrottidesign.com/ketch.html http://marina.fortunecity.com/caledonia/230/specpage.html
 
למעלה