שלום לכולם

Shark1

New member
שלום לכולם

כידוע רישיון טייס בארץ עולה הרבה כסף .האם מישהו יודעה מה מחירים בחול ואם מכירים ברישיונות מחול בארץ. תודה מראש.
 
המחירים יותר זולים אבל תצטרך לעשות

בחינות כדי שתוכל לטוס עם הרשיון האמריקאי בארץ.
 

צור בנר

New member
רשיון בארה"ב

רשיון פרטי בארה"ב עולה כ 4000$ ומבחר בתי הספר הוא גדול מאד. יש בתי ספר שמלמדים בהם גם ישראלים. ע"מ לקבל רשיון ישראלי אח"כ, יש לבצע רק 2 בחינות תאוריה :RT וחוקת אויר, במקום 7 הבחינות הרגילות.
 

גד יצחק

New member
הסבת רשיון אמרקאי לישראלי

לפי הידוע לי יש לבצע מבחן מעשי בנוסף למבחנים תאורטים כמוזכר לטיס פרטי יש מבחן בטיסה בנתיבים.
 
בנוסף, לא מקבלים רשיון ישראלי!

מקבלים רק "מכתב נלווה" לרשיון האמריקאי המאפשר שימוש בארץ. זה לא בדיוק אותו דבר (יש כאן כמה מומחים יותר ממני שיכולים להבהיר את המשמעות)
 

צור בנר

New member
זה כבר לא רק מכתב

באישור מוטי אנגלמן (ראש מדור רישוי במנהל התעופה), עקב בקשות רבות, מוצא רשיון פלסטי רגיל של המנהל ועליו הערה לגבי התבססות הרשיון על הרשיון האמריקאי. כמו כן, מוצא גם מכתב.
 
רשיון אמריקאי

ובכן, אני אחד מאלה שעשה רשיון בארה"ב. המדריך היה צור (מוכר מאיזה שהוא מקום????????????) וקיבלתי רשיון אמריקאי מלא. בארץ, נדרשתי לעשות בחינת חוקה ורשיון RT. וכמובן נדרשתי לעשות בחינה מעשית. היום אני טס באולטראלייט עם רשיון ישראלי וב- GA עם מכתב מלווה שנקרא leter of validation, מבחינה מעשית אין כל הבדל. אחת לשנה אני עושה בדיקות רפואיות אצל דר בר לב שהן חופפות לבדיקות הישראליות כך שאין תוספת עלות. אחת לשנתים אני צריך לעשות בחינת רמה לחידוש הרשיון האמריקאי. שוב לשמחתי דר בר לב מוסמך לייצג את הרשות האמריקאית כך שגם פה אין כל תוספת עלות או סירבול כל שהוא. ההבדל בכל זאת הוא שמי שהוציא רשיון בארה"ב רכש חווית חיים!! לא כל אחד יוכל בעתיד לממן טיסות בארה"ב. גם בהחלט קיים חסכון אם כי בחשבון כולל של טיסות לארהב כלכלה הוצאת רשיון ועלות ההסבה בארץ פחות או יותר משתווה. אבל - אני מכיר חניכים שהגיעו לארהב "בתולים" ללא דקה אחת באויר ואחרי חודש חזרו עם רשיון טייס בכיס. אני לא מכיר אחד בארץ שעשה את זה. כך שבחשבון כולל אני בהחלט ממליץ לעשות את הרשיון בארהב במועדון בוושינגטון אצל זיו לוי, בהדרכתו של צור. פשוט לא יכולה להיות קומבינציה טובה מזאת לישראלי המצוי. בהחלט ממליץ אורי
 
מתוך נסיון - הכל נכון בתנאי...

מתוך נסיון - הכל נכון בתנאי, שלא נרשמת כתלמיד לפני הנסיעה לארהב בישראל. הם לא סלחנים לכאלה שהתחילו בארץ או אפילו נרשמו לא למדו שעה חזרו לארץ עם רשיון לא עזר לי שום כלום הכל מחדש.
 
אני חושב שזה לא היה עומד במבחן של

ועדת עירעורים. לידיעתך, לכל החלטה של המינהל לגבי טיס יש אפשרות לערער, וחובתם גם להגיד לך את זה. העירעור נשמע לפני גוף מקצועי כולל נציג ציבור. לפי מיטב ידיעתי, לא החלטה אחת או שנים של המינהל נהפכו על פיהם בוועדת עיעורים. אם הסירוב שלהם להכיר ברשיון האמריקאי שלך לא כתוב שחור על גבי לבן אלא בסעיף כללי של "לפי מיטב השיפוט של פקיד הממונה" הרי לפקיד הממונה אין כל סיכוי בוועדת עירעורים. כאשר אני חזרתי לארץ והלכתי למינהל התישב מולי איזה פקידון שאת שמו איני רוצה לנקוב ואמר לי שמותר לו לא לאשר לי את הרשיון האמריקאי היות ויש לי רשיון ישראלי לאולטראלייט ולפי דעתו מותר לו לא לאשר לי.... מאחר ואני יודע כיצד הדברים פועלים הפסקתי אותו בחדות ואמרתי לו שכל מה שהוא אומר לי אני רוצה בכתב. הנ"ל הבין את הרמז ולפתע חוות הדעת של הממונה מטעם השר שינה את דעתו. אני בטוח שאם היית מבקש את הסירוב בכתב וזו זכותך בחוק היית מקבל מכתב מלווה. מה שנקא LETER OF VALIDATION ללא כל בעיה. הם פשוט מנסים, ולפעמים מצליחים. אורי
 
ומה אם עשיתי רשיון אז"מ כאן?

אז גם יעשו לי בעיות פה אם פעם ארצה לעשות רשיון GA בחו"ל??? או שהמחשבים שלהם בכלל לא מתוכנתים לאפשרות הזו? (זה מסורת במשפחה שלי תמיד לתקוע מחשבים של ביורוקרטיות עם הקומבינציות הכי מוזרות שייש)
 
שלילי. הם מנסים.

במועדון בראשון ישנם כשמונה חברה שעשו רשיון בארהב. כולם טסים נקודה. הפקיד הממונה מטעם השר - מנסה את נתיניו מהקולוניה. אם זה מצליח זה כנראה שווה יותר מבילוי לילה עם אשתו. אורי
 
למעלה