רשיון אמריקאי
ובכן, אני אחד מאלה שעשה רשיון בארה"ב. המדריך היה צור (מוכר מאיזה שהוא מקום????????????) וקיבלתי רשיון אמריקאי מלא. בארץ, נדרשתי לעשות בחינת חוקה ורשיון RT. וכמובן נדרשתי לעשות בחינה מעשית. היום אני טס באולטראלייט עם רשיון ישראלי וב- GA עם מכתב מלווה שנקרא leter of validation, מבחינה מעשית אין כל הבדל. אחת לשנה אני עושה בדיקות רפואיות אצל דר בר לב שהן חופפות לבדיקות הישראליות כך שאין תוספת עלות. אחת לשנתים אני צריך לעשות בחינת רמה לחידוש הרשיון האמריקאי. שוב לשמחתי דר בר לב מוסמך לייצג את הרשות האמריקאית כך שגם פה אין כל תוספת עלות או סירבול כל שהוא. ההבדל בכל זאת הוא שמי שהוציא רשיון בארה"ב רכש חווית חיים!! לא כל אחד יוכל בעתיד לממן טיסות בארה"ב. גם בהחלט קיים חסכון אם כי בחשבון כולל של טיסות לארהב כלכלה הוצאת רשיון ועלות ההסבה בארץ פחות או יותר משתווה. אבל - אני מכיר חניכים שהגיעו לארהב "בתולים" ללא דקה אחת באויר ואחרי חודש חזרו עם רשיון טייס בכיס. אני לא מכיר אחד בארץ שעשה את זה. כך שבחשבון כולל אני בהחלט ממליץ לעשות את הרשיון בארהב במועדון בוושינגטון אצל זיו לוי, בהדרכתו של צור. פשוט לא יכולה להיות קומבינציה טובה מזאת לישראלי המצוי. בהחלט ממליץ אורי