שלום לכל האחים והאחיות

רחלית

New member
שלום לכל האחים והאחיות

אני אחות שכבר לא עובדת בקליניקה אלא יותר באקדמיה. אני מעוניינת בנושא של השפעת האינטרנט על יחסי אחות-מטופל. האם יש לכם סיפורים מעניינים לספר לי על כך?
 
ערב טוב רחלית,../images/Emo140.gif

אחות היא אחות היא אחות...אקדמיה, בי"ח, מרפאה, קיבוץ...הכל. באשר לשאלתך - ובכן תתפלאי כמה החשיפה לאינטרנט משפיעה על קהל הלקוחות. הידע שלהם בכל החידושים בתחום בו הם מתענינים, בתרופות חדשות, בהליכים כירורגיים ובפרט על הבעיות מהן הם סובלים - עובר לעתים את זה שלנו... אולי מתוך הסיבה כי הם מתרכזים בבעייה אחת טורדת, ומחפשים לה מענה ופתרון מכל זווית אפשרית, כולל רפואה אלטרנטיבית. הם מגיעים עם אבחנה ושלל פתרונות המוצעים ברחבי העולם שלצערינו לא תמיד אנו ערוכים להיענות הן מסבות של מערכת הבריאות והן מתוך העובדה שחלק מהתשובות אותן ליקטו בעולם הוירטואלי נמצאים עדיין בשלבי מחקר ו/או לא קיבלו אישור בארצנו. כן, יש לי מספר סיפורים על הנושא, חלקם מעודדים יותר וחלקם פחות - אולי ובעיקר בגלל העובדה כי לא תמיד הצוות הרפואי פתוח לשמיעת "חוות דעת" וירטואלית, בעיקר כאשר היא באה מצידו של הלקוח. האם את יכולה לפרט בדיוק מה את מחפשת? אשתדל לספק את שאלתך.
 

רחלית

New member
צהריים טובים ברבורה לבנה

תודה על התייחסותך לשאלתי. אני מתעניינת כיצד המידע הנגיש הזה לחולים משפיע על האחות. כיצד זה גורם לה להרגיש? האם ההדרכה הניתנת שונה? האם זה גורם לאחות להירתע מהחולה?
 
../images/Emo140.gif סליחה רחלית על האיחור...

אולם שלא כהרגלי - ומתוך אילוץ לא נוח, נאלצתי למנוחה מספר ימים. לשאלתך: תשובתי היא אישית ובשום צורה אינה משקפת את דעתם של אחרים למרות שייתכן כי זו תחושתם של רבים ורבות כמותי: עובדת היות המידע הרפואי זמין לכל דכפין מאתגרת אותי ללימוד וקריאה בכל נושא אליו אני נדרשת למתן מענה לשאלות וסוגיות בנושאים המועלים על ידי מטופלי ולנושאים רבים ומגוונים אחרים. המידע זמין גם לי ויתרה מכך - בשל ידיעותי הקודמות ונסיוני יש ביכולתי לעשות אינטרפטציה של החומר תוך שימוש במשאבים שלא היו ברשותי טרם זמנו של המחשב. ההדרכה בפירוש מקבלת מימד שונה שכן - אני מנסה להיות מעודכנת ואין לי כל בעייה לומר: "אין לי את התשובה כרגע, איני מעוניינת לשלוף תשובה שאינה מספקת, לכן אשמח ללמוד את הנושא ולחזור עם תשובה ממצה וענינית תוך ימים ספורים" גדולתו של איש מקצוע נמדדת גם ביכולת שלו להודות באי ידיעה כוללת ובשאיפה מתמדת לרכישת ידע נוסף. לא אחת למדתי ממטופלי על גישות ודרכים לטיפול בבעיות שונות שלא ידעתי או שמעתי עליהם קודם לכן. יתרה מכך, המידע המועבר אלי על ידי החולים עוזר לי גם בהתייחסות לחולים אחרים ומביא נקודת מבט נוספת להתייחסות. אתן דוגמא אחת: ישנם מרכזים רפואיים גדולים ומכובדים (כמו סלואן-קיטירינג ואוניברסיטת ג'והן הופקינס) בארה"ב אשר מנהלים מערכת של יעוץ רפואי דרך האינטרנט. במקום שהמטופל יגיע אל הרופאים והמומחים או אל הצוות הרפואי בארצות העולם - הצוות הרפואי מגיע אליו ובמהירות ודרך האינטרנט. המידע הרפואי מועבר ישירות על ידי המטופל ורופאו האישי דרך סריקה ושליחה, צוות מומחים דן בבעייה הספציפית ופתרונות אפשריים מועברים תוך ימים ספורים אל המטופל ורופאו. עד לפני זמן לא רב - לא הייתי מודעת לאפשרות זו והידיעה על כך הגיעה אלי דרך אחד ממטופלי. אישית, אני מרוויחה רבות מהחשיפה של לקוחות למידע רפואי זמין. ואין בכך משום איום על מקצועיותי או יכולותי - נהפוך הוא: מכל מלמדי השכלתי - ומתלמידי יותר מכולם. הכל טוב.
 
למעלה