שלום לכם...יכול היות שזה קצת

שלום לכם...יכול היות שזה קצת../images/Emo32.gif

אבל היפנו אותי לפורום הזה אני אולי תוכלו לעזור לי.. אני עושה עבודה שהנושא הגדול שלה הוא היחס המנוכר והבלתי מפרגן לנשים.. אני צריכה למצוא חומר בכלליות על הנושא..מזאת'אומרת?..לשים כמה מילים על הנושא בגדול במבוא או בפתיחה שיביא איזה התחלה לנושא.. אם יש לכן הצעות בשבילי או מקורות מידע,אתרים או כל דבר אחר אני אודה לכם מאוד...
 

siv30

New member
ברוכה הבאה וסליחה על השהייה ../images/Emo39.gif

מה שעולה בדעתי שבקישורי הפורום יש כל מיני קישורים לאתרים בעיברית ובאנגלית בנושא היחס לנשים. הנושא מאוד רחב, את צריכה להגדיר בדיוק לאיזה כיוון את הולכת: יחס בלתי מפרגן היכן, בחברה, בבית, בעבודה, בחקיקה ? זה נראה לי ים שאין לו סוף. לכן אני ממליצה לך להיכנס גם למאמרי הפורום וגם לקישורים ולנסות לדלות כיוון שאת מעוניינת לדון , קצה חוט. אולי אחרי שתגבשי לך דעה, נוכל לעזור ביתר קלות. בהצלחה.
 
תודה רבה לך...

אני אפרט לך אולי תוכלי לעזור לי קצת יותר... אני מכינה עבודה בספרות מצה שאומר שהעבודה שלי מתבססת על ספר.. אם את מכירה.."סמטת השקדיות"..זהו ספר ישן..מתחילת המאה... חשבתי לעשות השוואה בין היחס שנשים קיבלו אז לבין היחס כיום.. האם בכלל היחס השתנה? ובמה זה מתבטא אם כך.. אני מקווה שתוכלי להפנות אותי לאתרים יורת ממוקדים כעת..
 

siv30

New member
יפתי אם את רוצה מקור השוואה מעולה

ואת מתבססת על ספר, תנסי למצוא את הספר של שולמית שחר על נשים בימי הבניים והיחס אליהן, אח"כ תשווי לספר סימטת השקדיות (אני לא קראתי אבל שמעתי קומפלימנטים נהדרים) ואח"כ את מוזמנת לבדוק באתר של הדרך למעלה / או אתר שדולת הנשים (קישורים נמצאים בקישורי הפורום). ממה שאת מתארת אני מבינה שאת רוצה להשוות את מעמד הנשים בחברה והספר של שולמית שחר יכול לתת לך המון רעיונות נהדרים. בהצלחה.
 
לא הבנת אותי נכון..

אני לא אמורה להשוות בין 2 ספרים..אני מניחה שהספר שאת מדברת עליו הוא ספר יחסית חדש לעומת סמטת השקדיות אבל אני לא רוצה להשוות בין 2 ספרים אלה על המעמד שהשתנה לאורך השנים.. מה שאני מחפשת זה איזה אתר עם מידע על הדברים שאפשר לראות בהם ביטוי לדברים שאז היו ולנשים היה אסור לעשות למשל,ואז לראות שכעת בחברה המודרנית דברים התשנו ולנשים יש הרבה יורת זכויות..ואפילו חובות שאז לא היו..
 

siv30

New member
יפתי תשמעי

הספר שהמלצתי לך הוא מחקר שערכה פרופסור שולמית שחר על מעמד הנשים בימי הבניים. הוא יכול לשמש לך בסיס לבחינה באור מושכל ואינטיליגנטי של הספר של רבינאן למול המחקר של שולמית שחר.
 
נסי את "המין השני" של סימון דה

בובואר. זה ספר שלם, שבו הכותבת - פילוסופית והוגת דעות- סוקרת את היחס לנשים סהסטוריה ואת הסיבות שהביאו לאפלייה שלהן (שלנו.) לאורך ההסטוריה. ספר מעולה שנחשב ל"טקסט פמיניסטי בסיסי" -ברור שאין לך צורך בכולו - את יכולה לעבור עליו ולבחור מה שמתאים לך. ועוד רעיון- אם תשאלי על היחס של הסביבה לנשים כמה נשים שאת מכירה , ששייכות לדורות שונים, כגון- חברות שלך, אמהות וסבתות (אותן גם ניתן לשאול על הדור שלפניה), תוכלי להתרשם מההבדלים ביחס החברה לנשים עם השנים וגם לעבור מה שבטוח יהיה חוויה מענינת. נראה לי שהנקודה המרכזית ביחס של החברה, היא איך החברה רואה את זכות הקיום העצמאית של האשה כלשעצמה , בלא בעל וילדים. בחברה מסורתית הערך של האשה היה תלוי בהיותה חלק מהמשפחה, כשלעצמה לא היה לה ערך ויכלה להיות רק עול על משפחתה, כי לא ניתנו לה כלים לפרנס את עצמה (מתוך ההנחה שיש לה ערך רק כאם ורעייה). התפיסה הזו קיימת גם עכשו אך בצורה יותר רכה. עובדה שאשה לא נשואה תקבל הרבה יותר הערות והצעות מקרובי משפחה, מגזיני נשים ("איך לתפוס גבר") מאשר גבר. אבל כמובן שאז הדברים היו הרבה יותר נוקשים. במשפחה שלי זה התקדם כך: אם סבתי לא ידעה קרוא וכתוב- בעלה ודאי שידע. הבעל היה המפרנס ורק על פיו יישק דבר. סבתי כבר נשלחה ללימודים עד תיכון אך הגישה של הוריה הייתה "אשה שהגיעה לפרקה- או לגבר, או לקבר" והיא חותנה בגיל 16. כשהגיעו לארץ, השתנו דברים בעקבות החשיפה לתרבות שונה ובעיקר כי הבעלים, שהיו המפרנסים, וכל יכולים הפכו פה לחסרי אונים. עם זאת העדיפות לבנים נשארה -ואין גבול לשמחה כשנולד נכד זכר אחרי שתי נכדות. כשנולדתי אמרה סבתא רבא שלי לאבי המאושר- לא נורא, בת תחילה סימן לבנים... הגישה של הורי כבר שונה- לפיה זכות הקיום שלי לא תלויה בהיותי נשואה, וודאי לא הועברתי מרשות אבי לרשות בעלי כמו נשים רבות בעבר וגם בהווה. ועוד שינוי עד לגישה של הדור שלי- בו החבר שלי לא ציפה שאבשל עבורו או שהוא ינהל את עניני הבנקים לבדו. העריך את דעתי שנינו למדנו לימודים גבוהים, גיל ההולדה נדחה. אשה המביעה את דעתה לא נחשבת למשונה. אך עדיין נשיחם מדברות יותר בנעימות, מחונכות להיות נחמדות ועושות זאת, גם אני, גם כשזה לא מתאים להן.
 
למעלה