שלום לכם שאלה ועזרה

שלום לכם שאלה ועזרה

למנהל הפורום וכול החברים שלום רב לכם כללי אינני חדש בפורומים של תפוז ,בעיקר באומנות לחימה ,גימלאים ובשואה כניצול שואה . ברצוני לעזור את הנכדות שלי בנות 8 כיתה ג" הבנתם שהן תאומות . בקשר "אותות ומופתים " שקבל משה רבנו כידי לשכנע פראו לשחרר העם היהודי אם אפשר לקבל כתובת אתר אשר מספר סתמצית ניסיתי בכול מני אתרים אבל יותר מידי מסובך קבלו הטוב שבעולם אוס סבא אריה
 

יוסי ר1

Active member
לסבא אריה שלום. כתובות אתרים אין לי

אבל אולי תשובה תמציתית תעזור. משה מקבל שלשה סוגי אותות שונים. אתה שאלת רק על השלישי. הסוג הראשון: אות למשה עצמו שמה שיקרה הוא מאלוקים - ספר שמות פרק ג' פסוק י'ב "וַיֹּאמֶר, כִּי-אֶהְיֶה עִמָּךְ, וְזֶה-לְּךָ הָאוֹת, כִּי אָנֹכִי שְׁלַחְתִּיךָ: בְּהוֹצִיאֲךָ אֶת-הָעָם, מִמִּצְרַיִם, תַּעַבְדוּן אֶת-הָאֱלֹהִים, עַל הָהָר הַזֶּה." משה יראה שהעם יעבדו את ד' על הר סיני, וזו הוכחה למשה שההצלה היא מהשם. הסוג השני הוא אותות לעם ישראל - משה משליך את המטה (מקל) לארץ וזה הופך לנחש, ואז משה אוחז בזנבו, והנחש חוזר להיות מטה. משה מכניס יד לחיקו והיא נהיית מצורעת, ואט"כ מכניס שוב את ידו לחיקו- והיא מבריאה. האות השלישי - משה לוקח מים מהיאור, שופך ליבשה, והמים הופכים לדם (שמות פרק ד מתחילת הפרק. הסוג השלישי, עליו שאלת, הוא האותות לפרעה, שמשה נצטווה לעשותם בעזרת המטה (מקל). בפעם הראשונה שמשה מגיע לפרעה, בפרק ה' לא כתוב שהוא עשה אותות. הוא דיבר אל פרעה, פרעה סירב, ואז פרעה הקשה את העבודה. בפרק ז נצטווה אהרן (לא משה) להשליך מטהו לארץ, והמטה הופך לתנין החרטומים עושים אותו דבר, ואז מטה אהרון בולע את מטותם. פרעה מסרב, ואז משה עושה אותות, שאנו מכירים בשם עשרת המכות - דם, צפרדע, כינים וכו'. כדאי מאד לילדות לקרא את הסיפור בספר שמות - זה כתוב כדרמה מסעירה, וגם אם הם לא יבינו מילה או משפט פה ושם, הקריאה תוסיף המון..
 
ליוסי ר 1

אני מודה לך באמת הפרוש שלך הספיק . הדפסתי ומסרתי לנכדות . שוב תודה קבל הטוב שבעולם אוס סבא אריה
 

יוסי ר1

Active member
לסבא אריה שלום. הפירוש שלי היה

תמצית, ואני שמח אם הועיל. עם זאת, אני בטוח שיש לך עניין שהנכדות שלך גם ידעו, לא רק ימלאו חובות הגשה למורה. מניסיון שלי, להדפיס חומר מוכן ולהגיש אותו, לא מלמד כלום את התלמיד. מה שיכול לעזור, זה לקרוא חומר ולסכם אותו במילים שלהם - אחרת זה לא נכנס לראש, וחבל. הן עוד קטנות, וחבל יהיה אם הן יפתחו הרגלי למידה לא טובים. כמו כן, חוץ מסיכומים, כדאי מאד שהן יקראו את הטקסט במקור, כלומר את הפרקים הרלוונטיים בתנ"ך, ואת זה המלצתי בתשובה הקודמת שלי. חוץ מזה שזה הכרחי להבנה, אילו גם פרקים יפים, וחבל שהבנות יפסידו את החוויה, רק כי אני רשמתי איזה סיכום. בברכה יוסי
 
למעלה