שלום לכם ,שאלה למנהלת .

ronen1981

New member
שלום לכם ,שאלה למנהלת .

האם הפורם הזה בא לתת מענה ומקום גם לאילו שלמשל סובלים מלקויות למידה כגון דיסגרפיה,דיסלקציה,הפעות קשב וריכוז????
 

Diana M

New member
היי רונן וברוך הבא../images/Emo140.gif

הפורום נועד לשמש במה לכלל האוכלוסיות בעלות הצרכים המיוחדים. ילדים, נערים ובוגרים וכן לעוסקים בתחמום על מגוון הנושאים וההבטים. לקויות למידה, הוא בהחלט ענף השייך למה שמוגדר אוכלוסיות מיוחדות. ולכן איני רואה שום סיבה מדוע לא תעזר בנו ואנו בך . אתה מוזמן לקחת חלק בדיונים להתרם ולתרום מנסיונך. בתפוז ישנו גם פורום העוסק בהפרעות ריכוז וקשב , לקויות וזכויות. פורום בו תוכל להעזר גם כן. ברוך הבא בצל קורתנו
 

ronen1981

New member
תודה רבה.

יש לי שאלה יש לך אולי איזה טכניקה או משהו שיעזור לי לעבוד על עצמי שאוכל לשבת וללמוד יותר שעות. אני פשוט מחפס כל תירוץ ולו הכי קטן שבעולם לברוח משולחן הלימודים....
 

oritush5

New member
היי רונן! ../images/Emo140.gif

קודם כל אני רוצה לאחל לך הרבה הצלחה, שנית, רציתי לשאול האם ביקרת אצל נוירולוג? האם ניסית טיפול תרופתי?
 

Diana M

New member
נסה לתת לעצמך תרוצים לגיטימיים.

על פי תאורך גם כך אינך מצליח להתמיד בישיבה לפרקי זמן סבירים לצורך למידה. קבע לעצמך מראש כמה זמן אתה הולך לשבת ועל מה. את משך הזמן שהקצבת לעצמך חלק לפרקי זמן, קבועים מראש. נניח עשרים דקות בתוך פרק זמן של שעה וחצי. חלק את חומר הלמידה ליחידות של עשרים דקות. בתום כל עשרים דקות תן לעצמך חמש דקות הפסקה לגיטימית (לקום , ללכת למקרר, לשתות, להסתובב וכד) וחזור לעוד פרק זמן קבוע. קבע את פרק הזמן הכולל על פי המתאים לך ולצרכים שלך. וכך גם את משכי זמן העבודה וההפסקות בתוכו.על"פ הצרכים וההכרות עם הקשיים שלך. אך דאג כי המטרות תהיינה מעשיות וברות השגה. (מצטרפת לשאלתה של אוריתוש, אובחנת?)
 

ronen1981

New member
בוקר טוב לכם.

לגבי השאלה האם אובחנתי התשובה היא חיובית (אובחנתי מספר רב של פעמים). בגדול מאובחן אצלי ודאית בעיות קשב וריכוז בעיה במוטוריקה עדינה וגסה ובעית דיסגרפיה (שהמאבחן האחרון (בגיל 18) לא היה בטוח לגבי הדיסגרפיה,אני חושב שזה נובע מכך שאני כל הזמן עובד על עצמי ומקדם את עצמי אז אני מצליח למזער את הסממנים והביטוי של לקויות הלמידה שלי) לגבי דיסלקציה ממה שהבנתי ודי בלבלו אותי בנושא כי חלק מהסממנים שיש לי דומים לדיסלקציה יכולים לנבוע ממה שהבנתי מבעיות אחרות שלי מכל מקרה אם אכן יש לי גם דיסלקציה אז היא יחסית קלה.) בתקציר סיפורי: את האבחון הרשמי הראשון שלי עברתי בכיתה ב בו נמצא כי אני סובל מהפרעת קשב וריכוז דיסגרפיה ובעיה במוטוריקה העדינה והגסה ללמוד לכתוב (ואולי לקרא לא זוכר) למדתי באיחור של כשנה וכתב היד שלי היה בלתי קריא בעליל והיתי מתעיף מהר מכתיבה (בגיל המדובר פעמים רבות מאוד אני עצמי לא הבנתי מה שכתבתי כשניסיתי לקרא אחר כך ) ובמקביל ללימודי בבית הספר הלכתי למכון לקידום הלמידה במשך לפחות שלוש שנים (שם עבדו איתי בריפוי בעיסוק וכל מיני דברים שאימי בטח תזכור טוב ממני וגם בין היתר על כתיבה עיצוב הכתב וכולי וכולי מכל מקרה באמת אם בודרקים בתעודות שלי ביסודי ניתן לראת עלפי הפידבק מהמורים שהמכון הביא לידי שיפור .) כמו כן עברתי אבחון נוסף בכיתה ו לצורך ראית מצבי "כיום" אל מול העבר. בכל היסודי יש שני קוים מנחים בהערות השונות של המורים לי הראשון תלונות של המורים על חוסר ריכוז או חוסר הקשבה (ועל דברים כגון מתנדנד על הכיסא מפטפט הרבה בזמן השיעור מפריע לשיעור מתפרץ וכד...) ועל כתב יד לא קריא ומחברת לא מסודרת (באחד התעודות שלי כהערכה למקצוע נרשם לא ניתן להעריך כיוון שלא ניתן לקרא כתב היד,ובאחר מביעה ידע רב בעלפה הרבה מעבר לזה שבכתב...) ובמקביל לזה כל הזמן שיבחו אותי על קישורי החברתים (חבר טוב,עוזר לחבריו,מקשיב לסיפורי חביריו ומכבד אותם,בעל לב זהב וכד...) מכל מקרה עברתי אבחון נוסף בזמן התיכון (לצורך הכרה בלקויות ובחינה פסיכומטרית מתואמת .) ואבחון אחרון מטעם הטכניון (גיל18) לצורך הכרה של המוסד בלקויות שלי. זכיתי להקלות של תוספת זמן והתעלמות משגיאות כתיב (ושעתוק מחבר הבחינה בבגרויות) בחתיבה ובתיכון. בפסיכומטרי השני שנגשתי אליו אפשרו לי תוספת זמן בפרקי המילולי ואנגלית ותופס בחינה מיוחד שלא נדרשתי להשחיר את כל המשבצת (בכמותי לא כיוון שהמאבחנת רשמה שגם ללא התחשבות בליקויי אני יציא את הציון המירבי בכמותי.) (פעם ראשונה נגשתי ללא התחשבות כלשהי לבחינה רגילה וקיבלתי 608 אבל גם לא היתי לדעתי מוכן כראוי לבחינה,בפעם השניה קיבלתי 680 ,ואני יודע שאני יכול יותר לא כל כך הלך לי בבחינה הספציפית) וכיום בטכניון אני זוכה להערכת זמן בבחינות. אם נבחן את הסגי אז מתלמיד ביסודי בעל ציונים מתחת לממוצע ונכשלים לא מעטים הגעתי לחתיבת ביניים לכיתה מדעית (ועשו לי הרבה בעיות בקבלה אליה בגלל הסגי ביסודי ,אבל למזלי אימי לא ויתרה והצליחה לגרום לכך שיבחנו אותי ויתנו לי הזדמנות שאכן ניצלתי אותה) להיות בתיכון תלמיד מצטיין (שלוש שנים ברצף סימתי כמצטיין מנהל בעל ממוצע הכי גבוה בכיתה ממוצע מעל 90 ,וציון הכי נמוך בבגרות 85) והתקבלתי במסגרת העתודה האקדמאית להנדסת החשמל בטכניון. (בה אני אמנם לא מצטיין (קשה לי להביא עצמי לידי היקף שעות הלימוד הנדרש בכדי שאוכל להיות מצטיין) אבל עומד בכבוד בדרישות האקדמאיות של הטכניון והצבא.) לגבי שאלת נטילת התרופות מעולם לא נטלתי תרופות בשל ליקויי הלמידה שלי ואין לי שום כונה ליטול בעתיד או בהוה. מקווה שעכשיו יש לכם הבנה טובה יותר של מצבי והרקע שלי. (אגב במבחן שמישהי שאלה W...-R הוצאתי באבחון של התיכון בכללי מעל 150 IQ) טוב מכל מקרה שיהיה לכם בוקר טוב. אני חייב לזוז ללמוד למבחן שיש לי מחר.
 

oritush5

New member
בוקר טוב, רונן!! ../images/Emo106.gif

קראתי בעיון את סיפורך, הדבר היחיד שאני רוצה לומר לך הוא שאניפשוט מצדיעה לך!!
 

Diana M

New member
רונן, ללא ספק אתה אדם מוכשר מאוד

קראתי את הדברים שכתבת. תודה שבחרת לשתף אותנו בצורה כל כך גלויה ומרתקת. ללא ספק אתה אדם מוכשר ביותר ומצליח להגיע להישגים גבוהים מאוד למרות הקושי, איתו כנראה למדת לחיות ולתפקד. אין לי ספק כי נדרשו לך לשם כך כוחות רבים. כל הכבוד רונן!
 

ronen1981

New member
תודה,ויש לי הרבה מזל.

שיש לי הורים אוהבים ותומכים ואימא אוהבת שעשתה לא מעט הקרבות אישיות בשבילי (בזמנו לא היתי מודע לכך כילד...) היא שיחקה בתאטרון (איבגי השחקן אמר שיש לה המון כישרון) וצירה ועוד תחומים שעסקה בהן שנאלצה לותר על העיסוק בהם בשבילי . מכל מקרה כיום היא סמנכל"ת כספים בחברה מצליחה והיא מאוד נהנת מכך ומקבלת סיפוק בעבודה (שקשור בתחום שבמקור בהתחלה הלכה ללמוד בשביל הקטע ולעזור לחברה שהלכה ללמוד ושהוריה ירדו ממנה ולא תחום שהיה בנפש שלה כמו התאטרון הבימוי והציור....שבגללי גם כתחביב לא התאפשר לה כל כך לעסוק) ואת יודעת מה מציק לי מאוד המחשבה (של מה אם היתי נולד במשפחה אחרת) או שאי שם יש ילדים עם בעיות דומות לשלי ופוטנציאל דומה לשלי שבקושי במקרה הטוב יגמרו בגריות בגלל שהורים שלהם פחות מבינים ומודעים לנושא ופחות מסוגלים להשקיע כספית בילדיהם. (האבחונים נורא יקרים 900 ש"ח כל אחד לפחות וכן כל המורים פרטיים וחוגים שונים שנשלחתי אליהם כגון קרמיקה ציור כדור סל קרטא חוג להגנת הטבע ושחיה ומנוי לתאטרון מעל 7 שנים ברצף כיום וכולי... כל דבר שעלה בראש של אימא שלי בשביל לפתח אותי ולקדם אותי ואם למשל אחרי הסמסטר השלישי שלי אמרתי שאני נשבר מהלימודים ולא יכול יותר וחייב לשבור שיגרה אחרת אני פורש הורים שלי לקחו אותי לטיול שבוע בלונדון ובינתיים הממוצע הכי גבוה אצלי הוא בסמסטר העוקב לטיול הנ"ל ,כל זה עוזר להסביר את מנת המשכל שלי הגבוה ביחס לממוצע) אימא שלי גם כנראה בעלת ליקויי למידה שמעולם לא אובחנו רשמית כי הוריה לא היו מודעים לכך (מדובר בברה"מ לשעבר).(למשל אביה הכריח אותה לעתיק פעם אחר פעם את המחברות שלה כדי "ללמד" אותה לכתוב כראוי ושלא "תתעצל" לכתוב יפה.,וכשאבא שלי הכיר אותה (גיל 17) הוא היה כותב בשבילה בכתב ידו עבדות שהיתה מכתיבה לו וכך למעשה זכתה ל"שעתוק" לא רשמי...) אני מצידי יוכל להעניק את היחס שקיבלתי הלאה לילדי במידה ויהיו בעלי לקויות למידה. ואם אכן בסוף אלך ואצליח להיכנס לפוליטיקה כקרירה שניה בעלי הליקויי הלמידה ידעו שיש מישהו שיפעל למענם גם בין היתר...... מכל מקרה לילה טוב וחלומות פז. אני זז לתת לאימא שלי חיבוק ונשיקה (לא תבין מה פתאום
) ולישון.
 

oritush5

New member
באמת מזל גדול

אכן, יש לך הרבה על מה להודות לאמך המקסימה, שדאגה לך ודחפה אותך לאורך כל הדרך, עד שהגעת להישגים היפים שאתה מתפאר בהם היום. בעבודתי עם תלמידים לקויי למידה, אני רואה לצערי הרב, רק לעיתים נדירות מאד הורים כאלה, שמוכנים להקריב מעצמם ולעשות מעל ומעבר על מנת לקדם את ילדם. רוב ההורים, ואינני שופטת אותם, כי זה בהחלט קשה מאד, מתקשים לקבל את הקשיים של הילד, ולהבין את הצורך הגדול בגיוס מערכות לטובת הילד, ולטובת שילובו במערכת לימודית, חברתית ותעסוקתית. הרבה תלמידים שאני מכירה, דאגו להם המורות בבית הספר, יותר מאשר ההורים בבית, וזה עצוב וחבל, כי כוחם ויכולתם של המורים מוגבלת מאד, וזה אף פעם לא יהווה תחליף לתפקידם של ההורים בקידום ילד לקוי. אז באמת כל הכבוד לאמא שלך, גם ממני, ושירבו כמותה בישראל!!!
 
למעלה