שלום לכם...

  • פותח הנושא 2_be
  • פורסם בתאריך

Diana M

New member
ברוכה הבאה , אסנת../images/Emo140.gif

ברוכה הבאה לפורום. אין לי ספק שנוכל להעזר בך כאן רבות ולהתרם מידיעותיך המקצועיות וניסיונך. דיאנה
 

2_be

New member
איזה יופי.../images/Emo51.gif ו...

דבר ראשון ..תודה רבה... לגבי הקבצים באמת אם יהיה לך זמן(אני יודעת שזמן הוא מצרך די קשה להשגה..
) אשמח מאוד אם תעלי אותם לפורום... לגבי הסיפורים הקצרים.. עשיתי את זה עם דיקלומים קצרים.. אבל אני לא מכירה מספיק
(ולצערי גם כאלה שהיכרתי בעבר ושיכלו להתאים..שכחתי..) אז אם יש לך גם כאלה אשמח מאוד... לגבי הרצף זה רעיון לא רע, אנסה , אך זה נראה לי קצת קשה לביצוע איתו.. ועוד קצת פרטים... שהתכוונתי מבין- התכוונתי ברמה של להבין מה אני רוצה מהחיים שלו.. אך הרמה הלימודית היא בערך של ילד בן 3-4 כלומר בלי אותיות, ועם ניסיון להתחיל איתו עבודה על מספרים :1,2,3 ועוד משהו.. הוא מאוד אוהב משחק בחול, אז כמובן ששילבתי בזה כל מיני דברים כמו ציור בחול, משחק לפי תורות בחול אם יש לך רעיונות נוספים.. אני אשמח
...
 

2_be

New member
שלום לכם...../images/Emo45.gif

גיליתי את הפורום עוד בימיו הראשונים אך חיכיתי שיצבור תאוצה.... (אז אני אאחל ברכות לפתיחת הפורום קצת באיחור..
) ראיתי שיש פה בין באי הפורום גם מורות לחינוך מיוחד שעובדות עם אוטיסטים (אתי?) אז יש לי שאלה קטנה (מקווה שזה המקום..)... אומנם אני לא אמא לילד בחינוך המיוחד וגם לא מורה ... אך אני עובדת מספר פעמים בשבוע עם ילד אוטיסט (ועבדתי בעבר גם בחינוך המיוחד..ש"ל). במסגרת העבודה שלי איתו אני אמורה להמשיך את התוכנית הלימודית של ביה"ס . הזמן מחולק כך שחלק מהזמן אני נמצאת איתו בחוץ ואני מחפשת רעיונות לפעילויות (נוספות לאלה שיזמתי עד עכשיו..) שיכולות לתרום לו ושניתן לממש ברחוב/בגינה וכדומה. אז תודה לכם/ן מראש... (וכמובן שגם אתר אינטרנט יכול לעזור מאוד אם מישהו מכיר כזה...) ועוד פעם
לפתיחת הפורום החשוב הזה...
 

Diana M

New member
שלום be-2 יקרה../images/Emo142.gif

אהה..אז הצצת לך ככה מהצד עד עכשו..
ועתה כאשר בחרת להיות משתתפת פעילה, ברוכה הבאה אלינו
לגבי קישורים, אנא הביטי בקישורים, תוכלי למצוא אתרים רלוונטיים לנושא. דיאנה
 

2_be

New member
תודה על קבלת הפנים...../images/Emo13.gif ו...

פשוט בושה וחרפה ששכחתי להסתכל בקישורים לפני ששאלתי
(לא מתאים לי..) אבל עכשיו הסתכלתי קצת...אין לי כל כך הרבה זמן (אני אעיף בהם עוד מבט בסופ"ש..) וחלקם אפילו מוכרים לי. לפי מה שראיתי הם עוסקים במידע כללי לגבי אוטיזם או חינוך מיוחד ולא כל כך מה שאני מחפשת...(אני מחפשת יותר ניסיון אישי ורעיונות של מורה..) |פדגש| אבל אשמח מאוד אם תתקני אותי אם אני טועה...
 

Diana M

New member
אתרים בנושא אוטיזם

ברשימת האתרים המומלצים בנושא אוטיזם ו-pdd ניתן למצוא מידע מקצועי רב ביותר. הרבה הרבה יותר ממידע כללי על התופעה.. רק מה כמו בכל ענין אחר, יש צורך לקדיש זמן לחיפוש וקריאה. בענין טיפים ורעיונות של מורות, מקווה כי תקבלי תגובות מהעוסקות בתחום זה בפועל. דיאנה
 

א תי

New member
הי!

אני אשמח לעזור לך, אך המושג "אוטיזם" רחב מאוד. אולי תתני לי יותר פרטים על הילד? (גיל, יכולת דיבור- תקשורת, מידת העצמאות, בעיות התנהגות מסויימות וכו´....).
 

2_be

New member
אז ככה...

דבר ראשון
על הרצון לעזור
חיכיתי שתיהיה הענות..אז הנה עוד פרטים... הילד בן 10, כמעט ולא מדבר (עובדים איתו על ג´סטות ולוח תקשורת..) אך הוא מבין מה שמדברים אליו. הוא די עצמאי ובעל כושר גופני טוב. זה באופן די כללי...
 

א תי

New member
עצות לפעילויות בחוץ.

הי! אני אזרוק כמה רעיונות ממה שאנחנו עושים עם התלמידים שלנו, ותקחי את מה שרלוונתי עבורך. - נסיעה באוטובוס : ללמוד איזה אוטובוס לקחת, לתת כרטיסיה (ולחכות שמחזירים אותה...), לשבת בצורה רגועה, ולרדת בתחנה המתאימה. - קניות במכולת, בסופר. לפי רשימת קניות (יכול להיות מציורים), לעשות את הכל בצורה עצמאית, גם העברה לקופה (וזה הזדמנות לשיעור חשבון מעשי...) - התמצאות ברחוב (לראות איפה כתוב שם הרחוב, איפה המספר. - ללמוד להגיע למקום מסויים לפי הנחיות (מילוליות או כתובות) - ישיבה בבית קפה (הזמנה מתפריט - לתלמידים שלא יודעים לקרוא, אנחנו מכינים תפריט עם תמונות, ומבקשים מהמלצר להגיש את זה במקום התפריט המקובל),כולל פניה למלצר, ישיבה רגועה ומסודרת, תשלום. - בחירת בגדים מתאימים לפי מזג האוויר, הליכה עם מטריה, או עם כובע כשיש שמש. - לחשוב לפני שיוצאים, מה נצטרך כשנהיה בחוץ לפי מטרת הטיול (בקבוק מים, כסף וכו´...) אני מקווה שעזרתי. תספרי על מה החלטת לעבוד, ואיך הולך!
 

2_be

New member
../images/Emo51.gif אתי..

תודה על הרעיונות שהצעת... רובם מתקדמים מידי עבורו...
אך הרעיון של הקניות מתבצע מידי פעם וגם לקיחת הדברים לטיול נעשים באופן מסוים... וכמה הבהרות... שהתכוונתי מבין- התכוונתי ברמה של להבין מה אני רוצה מהחיים שלו (לבצע הוראות).. אך הרמה הלימודית היא בערך של ילד בן 3-4 כלומר בלי אותיות, ועם ניסיון להתחיל איתו עבודה על מספרים :1,2,3 ועוד משהו.. הוא מאוד אוהב משחק בחול, אז כמובן ששילבתי בזה כל מיני דברים כמו ציור בחול, משחק לפי תורות בחול אם יש לך רעיונות נוספים.. אני אשמח
...
 

א תי

New member
רמה נמוכה יותר...

גם אצלי בכיתה התלמידים ברמה נמוכה יותר. אנחנו מלמדים אותם ללכת ברחוב בצורה מסודרת (בלי להרים דברים מהרצפה, בשקט, בקצב מתאים וכו´...) אם הוא אוהב לשחק בחול, את יכולה להכניס משחקים עם תורות - (כל אחד בונה מגדל בתור), משחקים עם חיקוי (לבנות את אותו הדבר כמו מה שבנית, ולהיפך), את יכולה לנסות להכניס מושגים ראשוניים של חשבון . לבנות מגדל אחד, והרבה מגדלים ושהוא יגיד איפה יש יותר וכו´... אפשר להכניס מושגים של מספרים גם במשחקים בחוץ - לקפוץ שלוש פעמים, להסתובב פעם אחת, לאסוף שלוש עלים, שלוש אבנים, שלוש חתיכות עץ וכו´... ולהדביק על דף שכתוב עליו שלוש. בהצלחה! (ותודה על הטיפים בהודעה הקודמת)
 

2_be

New member
../images/Emo51.gif רבה אוסנת ואתי...

אני אנסה את הרעיונות הנוספים שהצעתן...
 
למעלה