העלית כאן נקודות רבות למחשבה
המאמר אכן רציני, יסודי ומעמיק, ומעלה נקודות השקפה מעניינות ומגרות את המחשבה. עם זה, חשדך לגבי אפולוגטיקה דתית מתוחכמת, אכן מוצא ביטוי גם בליבנו. קודם כל, המאמר מדבר על ה"מהפיכה" הארוטית והסקסולוגית, אך אלו בעצם לא ממש מהפיכות, אלא אקטים של גילוי מחדש. הרי החברה האנושית מאז ומתמיד נעה על גבי רכבת ההרים של המאבק, בין דיכוי המיניות והיצר ובין אישוש ולגיטימציית המיניות וביטוייה. מאז ומתמיד היו שתי תנועות אלו במקביל, ולעיתים אף יצרו רדיפות והרג על רקע הבדלי הדיעות. הטנטרה, שהתפתחה לפני כ 5000 שנה או יותר, היתה התורה שהתירה ואיפשרה, והיא התפתחה על רקע מקביל של חברה שמרנית, שבמושגי היום - הטליבאן מתירניים לעומתם. המושג של "מהפכה" הוטבע העקבות היציאה מחשכת ימי הביניים לאור, ועוד הרבה יותר מכך, שינוי הדפוסים החברתיים עקב שתי מלחמות העולם, שהעמידו באור חדש את יחס החברה לנשים, למבנה המשפחה ולגבי ביטויי המיניות החפשית, כך שזו בעצם לא מהפכה, אלא התרה מחדש של מוסכמות שהיו קיימות, כנראה מאז ומתמיד. התפישה המוצגת כאן, כי ה"הפשטה" מנוגדת לארוטיקה, שבסיסה הסתרה, מוטעית, ומנסה להצדיק כביכול את מהות ההסתרה. הטענה על כך כי הגילוי, הידע, החשיפה, מביאים ל"שטוחלנדיה", בלשונו, אינה מבוססת על דבר. הרדידות, מקורה מבפנים, באדם החווה אותה, ואין לה כל קשר אל החוץ. אדם החווה עומק רוחני, יכול לחוות אותו גם בפסטיבל עירום, וגם אם הוא מתפרנס מצילומי סרטי פורנו. אמנם כן, תקשורת ההמונים מקדמת את הרדידות וההחצנה המינית המסולפת מתוך תאוות בצע, אך בינינו - זו תמיד היתה תמונת המצב, מאז ומתמיד. ההבדל הוא במדיה, במהירות, בקלות, במחיר הזול שקיים כיום, בגלובליות. השימוש בנסתר כדי להצדיק את דרך ההתנהלות של החברה החרדית בנושא ה"צניעות המינית" נחווה כניסיון צבוע לחבר מקורות עתיקים ומעמיקים, עם רעיונות ותפיסות עולם אשר אינם קיימים בחברות אלו. הצניעות מעלה את רמת הרוחניות של הקשר המיני??? מניין? רוחניות באה מהפנים, לא מהחוץ. האם רואה אדם קדושה בזולתו כיוון שזה מסתיר גופו? או שהוא רואה קדושה בזולתו כיוון שהוא יודע את הקשר בין אדם לבוראו? הכותב טוען כי "האדם שומר המצוות, הנרתע מחשיפת הגוף והמפנה מבטו מתמונות העירום, אינו מדכא את מיניותו, אלא ההיפך הגמור: הוא מתגונן מפני הדיכוי של יצר המין שיוצרת החשיפה, ושומר על רגישותו של כושר הדמיון, החיוני הן לשימור היצר והן לצמיחה רוחנית." עם כל הכבוד לכותב - אנחנו יודעים ומכירים היטב את דרך ההתנהלות, ואת ההשפעה שיש לאותה התנהגות. כן, יקומו דמגוגים שיאמרו כך או אחרת, אך כה רבים האנשים שמכירים ויודעים שהתנהלות זו אינה מביאה דבר מעבר לתיסכול וצביעות. כה רבים הדתיים (ואפילו יותר, החרדיים) אשר מחפשים בסתר את הפורנוגרפיה, את המיניות הבוטה והלא לגיטימית, כמו כולנו! אין בתפישת ההסתרה כל דבר מהרוחניות. אפילו ההקבלה לעניין הנסתר והגלוי בתורה נראה טעם לפגם. האם אדם עוסק בתורה כיוון שהיא נסתרת? בדיוק אתמול חזרנו מארבעה ימים של עירום וגילוי הגוף, והיתה שם כל כך הרבה רוחניות עמוקה, וכן, היתה גם מיניות במקום בו היא היתה אמורה להיות, ועצם העירום לא שינה דבר. נשמח לשמוע עוד דעות מעוד מי שהיה לו הכח לקרוא עד הסוף