שלום לכם!!

שלום לכם!!

לפני שאני יתחיל לספר על חיפוש שיטות לימוד, אספר את המגילה שלי על רגל אחד כלומר בכמה שורות. אני כבדת שמיעה מלידה, וכל שנות לימודי נתקלתי במחסומים לימודים הנחתי שזה מתוך עצלנות ובעיות שמיעה (כשמורה מרצה משהו 60 אחוז מדיבור כותבת נכון והשאר זה טעויות בהקשבה, קצת אחרי השיעור הייתי מהר מעתיקה את הסיכום מתלמידה טובה וככה הנושא הושלם פרפקט. רק לפני כמה ימים קיבלתי סופית תעודת בגרות (אני בת 21......) במהלך התקופה הזאת הלכתי אל מאבחנת ליקוי למידה והיא איבחנה אצלי שני נושאים שהרגו אותי שנים רבות. ואלו שני מקצועות: מתמטיקה (אין לי את הבסיס אך עם זאת מחפשת נואשות להשתלב בנושא הנלמד כלומר אפילו עם המעט ידע מצליחה אך זקוקה להכוונה נכונה) אנגלית גם כן אין לי בסיס ואין לי הרבה אוצר מילים. השיטות שמתאימות לי הם: להקריא בקול רם את החומר הנלמד (היא הייתה בשוק כשגילתה שעם הכבדות שמיעה דווקא הקריאה בקול רם עוזרת יותר מהכתיבה/העתקה של החומר הנלמד) חלוקת טקסים וסיכום קצר על כל טקסט. אני עומדת להיבחן בפסיכומטרי פעם שנייה. הייתי כבר בפסיכומטרי אך כל הזמן יש לי קשיים במתמטיקה (אלגברה,גיאומטריה (אין לי שום ידע בזה!!
) ובעיות כנ"ל כמו גיאומטריה)) וכמובן באנגלית חוסר אוצר מילים הורג אותי פשוט הורג אותי כמה שאנסה לא מצליחה. אגב אני לומדת במכון מאוד טוב רק השיטות שנותן הם טובות אך אני חשה שעדיין יש לי מחסומים בגלל חוסר הבסיס/ידע במתמטיקה ובאנגלית. מה אני יכולה לעשות?? בבקשה עיזרו לי!!
 
עזרה מהר...מלאכית טובה21

מאד מובן שבאנגלית יש קשיים, שפה שניה לכבדי שמיעה זה ממש עוד קושי על קושי... בעניין של מתמטיקה - צריך לבדוק מה כתוב לך באבחון - יש מקרים, אמנם מעטים בודדים, בהם מוותרים על מתמטיקה, ובמקום זאת עושים במדעים משהו. מציעה לך לבדוק ב"נטשמע", גם אם את נחשבת כבר בוגרת, הם בוודאי יכולים לעזור יותר ממני, בעניין הלקויות וההתאמות בבגרויות.
 
הנה לך

אנשים כמונו מסתכלים ומבינים דברים בצורה מסויימת. מפני שאנו לא רבים כלכך אז מחשיבים אותנו כ"יוצאי דופן" ולכן גם בעיתיים. האמת היא שאנחנו פשוט קולטים ומאכסנים מידע קצת אחרת. לכן השיטות שבהן דוגלים בתי הספר אינן מתאימות לנו ודי מיותרות. הניסיון לחשוב "כמו אחרים" רק גורם להרגשת דיכאון וחוסר אונים. "גילו" שאני דיסלקטית כשרצו להעלות אותי לכתה א' בגיל 5- עשיתי את זה בסוף. אבל לא הבנתי באמת את השוני בין צורת המחשבה שלי לזו של רוב האנשים- לכן לא הצטיינתי בלימודים ובבית ספר יסודי ניסו "לעזור" לי בשעורים פרטיים. בעיקרון אני קולטת מידע כמעת רק ע"י הקשבה לטקסט, בראש אני מאיירת את המילים ומאכסנת אותם כתמונות. כאן יש בעיה- איך תאייר שמות של אנשים? או מילים כמו "הסתגלות", "שאיפה", "חילוק", "חמישים מיליון" או מיספרי טלפון...(הרשימה נמשכת) אני גם חייבת לדבר בקול רם כדי לשמוע את עצמי- התחלתי לצעוק בלב רק כשביקשו ממני בסביבות כתה ג'. פעם התכוננתי למבחן בבית, בחדר ובקולי קולות עד שנהיתי צרודה! יוצה גם שאני יכולה לצייר לך משהו שאני פשוט לא זוכרת את השם שלו, או להסביר פרק שלם בכימיה מבלי להשתמש במושגים מדעיים. מספיק על עצמי, מה איתך- מה את? מצלמת ומתרגמת למילים? אנשים "נורמליים" עושים גם הקלטה וגם הקשבה+ איכסון באחד או שני הדרכים. זה, בכל אופן ההבדל העיקרי... מה שאני באצם מנסה לומר, עם כל הפטפוטים שלי זה שרק לימוד עצמי הוא הפטרון. אנשים שונים ממך לא יסבירו איך שאתה מבין אלא איך שהם מבינים! הצעד הראשון הוא לזהות "מי את" יעזור גם למצוא איזה אמיגו שדומה לך ויכול לעזור קצת. וואוו... כתבתי יותר מידי. טוב, ניזרוק מספר: 32, 32 שגיעות כתיב לפחות + 26 אותיות שהתחלפו ביניהן, אולי יותר... אז בתקווה שמישהו יגיע עד למשפט הזה, המסכם: אני מאמינה שאת תסתדרי בסוף בהצלחה בחיים והרבה, הרבה מזל!!
 
אוקי.

אז ככה, מה שאת מתארת ככה זה אצלי, הייתי צריכה לקרוא בקול רם ואז הבנתי, בנוסף אם היה לי יום לפני הבחינה התאוורות זה גם עזר לי. הבעיה אצלי שקשה לי לחלק את המילים באנגלית לקבוצות. אני לא יודעת כיצד לזכור מילים. אני יודעת דברים בסיסים של כיתה ג' זה כל כך משפיל ומבזה. כשאני בת 21 ואין לי בכלל רמה. והנה עליי להתמודד בפסיכומטרי כשאין לי אפשרות ללכת למילון. מה אני עושה???? לא משנה. בכל אופן אני מודה לך שעזרת לי לחשוב על שיטות שונות שאני אנסה ליישם. המון תודה לך וגם לקודמך שהפנה אותי אל הפורום שמיועד לי. תודה רבה!!
 
משפיל ומבזה? עבור מי?

לדעתי אינך צריכה להתבייש בעצמך. אנחנו צריכים להתבייש במערכת החינוך הממלכתית שלא נותנת חינוך ראוי כמעט לאף אחד ובמיוחד לא למי שיש לו צרכים מיוחדים. אני לא יודע מה אמרה לך המאבחנת. לי יש חשד שיש לך בנוסף ללקויות השמיעה גם לקויות למידה וריכוז. אם, עקרונית, אין קשר בין לקויות למידה וריכוז ללקויות שמיעה, זה אומר שלכל לקויי שמיעה חמישי יש גם לקות למידה וריכוז. (לדעת האסכולה של הרופא שלי יש קשר. לדעתו כל לקויי שמיעה רביעי או שלישי הוא גם לקויי למידה). אני מבין שכבר יש לך מושג כל שהוא לגבי דרכי הלמידה הנכונות לך. אני ממליץ לך לשפר את אוצר המילים האנגלי שלך בקריאה חוברות מאויירות מצחיקות תוך שימוש במילון. זה יעזור לך לקשור מילים לדרך בה הן מצויירות. אלגברה ומתמטיקה בכלל, כדאי לך ללמוד בדרך גרפית. כדאי לך לחפש ספרים ומורים שיסבירו כמה שיותר דברים דרך האופן בו הם מופיעים בגרף. עלייך לחפש סטודנטים גמישי מחשבה ולא מורים ותיקים מממסד מנובן שמתאים בקושי לתלמיד הממוצא. לגבי מונחים מדעיים, עלייך להביט בהגדרותיהן המילוניות גם אם את מבינה אותם כדי ללמוד על ההיסטוריה של המילים ולנסות לצייר אותן. בקיצור, הבעיה שלך היא שמי שהיה אחראי על חינוכך מילדות לא היה מספיק מקצועי והתעלם מצכריהם של מיעוטים. כן, אנשים בעלי מוגבלויות הם הרבה פעמים מיעוט מקופח. פשוטו כמשמעו.
 
ועוד דבר,

חפשי בחומר הלימוד של פורום חינוך ביתי וחליפי ערכות לילמוד ביתי לילדים ומביגרים בעלי תפישה חזותית. רוב החומר שם באנגלית ויתכן שעם מתרגם טוב תוכלי להעביר את החומר ללימוד בעברית. בהצלחה!
 
עוד דבר בקשר לאנגלית!

אני די טובה באנגלית, גם בגלל שגרתי בארה"ב 5 חודשים, אבל בעיקר בגלל שנהגתי (ועדיין לפעמים) לקרוא חוברות קומיקס באנגלית. זה מאשיר במילים, במיוחד בסלאנג- אבל גם זה סבבה. מומלץ למי שלא אוהב ספרים באנגלית וחובב אומנות. יש מלא חברות קומיקס אמריקאיות שאפשר לבחור מתוכן: MARVEL- ספיידרמן, Xמן, WOLVERINE, THE HULK, גולש הכסף, WONDER WOMAN, THE PUNISHER וכו... DC- סופרמן, באטמן, רובין, BLACH PANTER, וכו... IMAGE- ה-SPAWN, האיש האחרון וכו... ומי שממש יהנה יכול גם לקנות את מגזין- MAD- מצחיק במיוחד. ולמעוניינים הנה לינק לאתר קומיקס ישראלי.
 
למעלה