שלום לכם!

SHIR2003

New member
שלום לכם!

אני סטודנטית שעומדת להתחיל שנה שנייה באוניברסיטה. לאחרונה עברתי אבחון לקויות למידה בו התגלו קשיים בתחום הקשב החזותי ומהירות הביצוע ובתחום השפתי: שיום אוטומטי מהיר ומהירות ושטף שליפה. כתוצאה מכך קיבלתי תוספת זמן בבחינות. האם ישנה דרך מומלצת איך ללמוד ובייחוד לפני מבחנים? הבעיה העיקרית שלי היא כשאני צריכה לקרוא מספר קשה לי מאד להתרכז לוקח לי המון זמן עד שאני זוכרת פרטים ולוקח לי המון זמן להתארגן לכתיבה במבחנים. לעומת זאת, הקשב השמיעתי מצוין. תודה מראש על תגובותיכם...
 
התאמת מבחנים אינה מספיקה.

כמו ששמת לב. צריך להתאים גם את הלמידה. אפשר ללמוד אסטרטגיות למידה, אפשר לקחת טיפולים לשיפור הריכוז כמו תרופות ואפשר להיעזר בטכנולוגיה כמו בהקראה ממוחשבת למי שקל לו יותר להתרכז בתמליל נשמע מאשר בתמליל נקרא. האמת, תמיד יש עוד ועוד מה לעשות. על מה המליץ המאבחן? האם האמבחן המליץ אך ורק על תוספות זמן במבחנים ותו לא?!
 

SHIR2003

New member
המאבחנת המליצה על תוספת זמן של 15

דקות לכל שעת בחינה ולא על שום המלצה נוספת. הההמלצות שלה בע"פ היו בהרצאות להקשיב ופחות לסכם ואם אפשר גם להקליט ובלמידה לקראת מבחנים לקחת יותר זמן מראש להכנה. שתי ההמלצות הן בלתי אפשריות כי הן גוזלות הרבה זמן שלא תמיד ישנו. המטרה שלי באבחון היא לא התוספת זמן בבחינה כי אני חושבת שאין לי צורך בזה. הבעיה היא פשוט באיזו צורה לתכנן את הלימוד שלי בלימוד השוטף כלומר בהרצאות, בלמידה בבית וכן בהכנה למבחנים. תחום הלימודים שלי הוא במדעי הרוח ומתבסס על קריאה מרובה של חומר.
 
האם קל לך יותר להקשיב לתמליל מאשר

לקרוא אותו? אם כן, אפשר להמיר את התמלילים לקבצי שמע. אני מבין שלא הצלחת להתמודד עם הקלטות שיעור. האם ההקלטות יצאו ברורות? האם היה קל לך להתרכז בהקשבה להן? אם לא, יש מה לעשות כדי לשפר את איכות ההקלטה ואת קלות השמיעה. זרוז ההשמעה גם אפשרי ולאט לאט מתרגלים לשמוע תמלילים מהר מאוד אם כי הקלטות שיעור אני מזרז מקסימום ב140% כך שאני לא בטוח שתמליחי לחסוך הרבה זמן בשמיעתן. איך את מסתדרת עם קריאת הכב יד של אחרים? צילום סיכומי שיעור במכונת צילום אינו פרקטי כי צריך לחפש אחרי כל שיעור פראייר כדי להיעלם עם המחברת שלו ל20 דקות. אני מסתובב עם מחשב נייד וסורק ובכל הפסקה אני סורק סיכום של מישהי. האמת שגם זו טירחה למי שנותנת לי לסרוק והיא מקבלת בשביל זה כסף מהמשרד לשילוב תלמידים עם לקויות. לגבי המלצות המאבחנת, נסי לקרוא את הדו''ח ולחפש בו עוד המלצות שניתנו בכתב. אולי יש כאלה.
 
למעלה