שלום למומחים
מביאה קטע של חבר ושואלת עבורו:
מה שם הקושי שלי? איזה איבחון יגלה זאת? ואיך אפשר להשתפר?
האם איבחון לליקויי למידה, איבחון להפרעות קשב וריכוז? (או שזה בא יחד?) איבחון אחר?
הנה פרטי ההתמודדות:
אני בן 50,. לפני כ-15 שנה שמתי לב לראשונה לכך שהיכולת שלי בהבנת טקסטים, בהבנת הרצאות, במעקב אחרי סרטי קולנוע עם כתוביות היא לקויה. כמו כן הבחנתי לראשונה בגמגום קל. הואיל ולא מדובר בכל טקסט, בכל סרט או בכל הרצאה אלא בחלק מהם (למשל תאטרון אני מבין מצויין ועוקב אחרי ההצגה) , לא שמתי לב לכך שכנראה כבר בנעורי התעוררו קשיים אלו. יתכן שגם העובדה שסיימתי בקלות לימודי משפטים באוניברסיטה גרמה לי לטעות ולא להכיר בצרה הזו. עם זיהוי הבעיה הלכתי לרופא נוירולוג קוגניטיבי והוא פסק ככל שזכור לי כי יתכן שעברתי אירוע מוחי קטן אבל שאני מסוגל לבצע את כל מטלות החיים ולכן המליץ להמשיך את שגרות חיי. הואיל וכמעט בכל סרט קולנוע שאני הולך אליו, אני מאבד את הסרט, ובכל רומן שאני מתחיל לקרוא אני מתייאש אחרי 10 דקות, החלטתי ללכת שוב לרופא בעל סבלנות שערך עימי מבדקים של neuro trax
במסגרת זו בדקו: expanded Go nogo, verbal memory, problem solving, stroop interference, non verbal memory, finger tapping, catch game, stage info proc, verbal function, visual spatial processing
יש בידי את הדווח המלא של הבדיקה בכל אחד מהטסטים הללו
לבסוף כתב הפרופסור: ""בבדיקה שבוצעה היום, כמו בבדיקות קודמות נמצא זכרון מילולי תקין, קשב מיידי מעל הממוצע ( זוכר 9 ספרות לפנים ו 8 לאחור), תפקודים ניהולים נוספים תקינים. ליקוי קל בהעתקת צורות משתנות – פרסברציה בודדת. תפקודי שפה – שיום תקין במטלת שיום על שם בוסטון. שטף פונמי 20 לדקה וכן שטף סמנטי 20 לדקה. שאלון סריקה להפרעות קשב וריכוז, איננו תומך באבחנה של הפרעת קשב וריכוז. קשב מיידי תקין. עם זאת המטופל מתלונן על קושי באירגון דבריו כאשר צריך לדבר מול קהל או יושב בישיבות, על קושי לחבר פיסות מידע ולעשות איטגרציה, על צורך לחזור ולקרוא מסמכים לעיתים 3 פעמים.
מה עושים מכאן? למי פונים? האם יש צורך באיבחון? איזה?
תודה רבה למנהלת על הפורום
מה שם הקושי שלי? איזה איבחון יגלה זאת? ואיך אפשר להשתפר?
האם איבחון לליקויי למידה, איבחון להפרעות קשב וריכוז? (או שזה בא יחד?) איבחון אחר?
הנה פרטי ההתמודדות:
אני בן 50,. לפני כ-15 שנה שמתי לב לראשונה לכך שהיכולת שלי בהבנת טקסטים, בהבנת הרצאות, במעקב אחרי סרטי קולנוע עם כתוביות היא לקויה. כמו כן הבחנתי לראשונה בגמגום קל. הואיל ולא מדובר בכל טקסט, בכל סרט או בכל הרצאה אלא בחלק מהם (למשל תאטרון אני מבין מצויין ועוקב אחרי ההצגה) , לא שמתי לב לכך שכנראה כבר בנעורי התעוררו קשיים אלו. יתכן שגם העובדה שסיימתי בקלות לימודי משפטים באוניברסיטה גרמה לי לטעות ולא להכיר בצרה הזו. עם זיהוי הבעיה הלכתי לרופא נוירולוג קוגניטיבי והוא פסק ככל שזכור לי כי יתכן שעברתי אירוע מוחי קטן אבל שאני מסוגל לבצע את כל מטלות החיים ולכן המליץ להמשיך את שגרות חיי. הואיל וכמעט בכל סרט קולנוע שאני הולך אליו, אני מאבד את הסרט, ובכל רומן שאני מתחיל לקרוא אני מתייאש אחרי 10 דקות, החלטתי ללכת שוב לרופא בעל סבלנות שערך עימי מבדקים של neuro trax
במסגרת זו בדקו: expanded Go nogo, verbal memory, problem solving, stroop interference, non verbal memory, finger tapping, catch game, stage info proc, verbal function, visual spatial processing
יש בידי את הדווח המלא של הבדיקה בכל אחד מהטסטים הללו
לבסוף כתב הפרופסור: ""בבדיקה שבוצעה היום, כמו בבדיקות קודמות נמצא זכרון מילולי תקין, קשב מיידי מעל הממוצע ( זוכר 9 ספרות לפנים ו 8 לאחור), תפקודים ניהולים נוספים תקינים. ליקוי קל בהעתקת צורות משתנות – פרסברציה בודדת. תפקודי שפה – שיום תקין במטלת שיום על שם בוסטון. שטף פונמי 20 לדקה וכן שטף סמנטי 20 לדקה. שאלון סריקה להפרעות קשב וריכוז, איננו תומך באבחנה של הפרעת קשב וריכוז. קשב מיידי תקין. עם זאת המטופל מתלונן על קושי באירגון דבריו כאשר צריך לדבר מול קהל או יושב בישיבות, על קושי לחבר פיסות מידע ולעשות איטגרציה, על צורך לחזור ולקרוא מסמכים לעיתים 3 פעמים.
מה עושים מכאן? למי פונים? האם יש צורך באיבחון? איזה?
תודה רבה למנהלת על הפורום