רעיונות רעיונות רעיונות...
הי חגית, אציע לך כמה רעיונות שחלפו בראשי, ואצרף להם את ההערה הבאה: זה כיף, זה חשוב, זה מאד עוזר להעלות רעיונות ובהמשך לזקק, ללטש, לשכלל אותם. עם זאת, זיכרי שיתכן והרעיונות שתקבלי מאחרים מתאימים להם יותר מאשר לך. הרעיונות שאביא להלן, למשל, הם כאלה שנבעו (בין השאר) מתוך מבנה מחשבתי ורגשי מסוים שאני פועל לפיו. זה לא אומר שהם נכונים עבורך. במילים אחרות, מה שאני אומר הוא - אל תסתמכי רק על רעיונות "חיצוניים", אלא הקדישי משאבים גם לחיפוש אישי שלך אחרי רעיונות ודרכי פעולה. הדרך - דרך החיפוש - חשובה לפחות כמו התוצאה שלה - הרעיונות שעולים. אז ככה:
את עובדת עם בעלי חיים, נכון? האם את מטפלת בגור כלבים חמוד או גור חתולים או אולי גור ארנבים או כל בעל חיים חמוד אחר שיש לו פרווה? אנשים - מבוגרים וילדים - אוהבים, בדרך כלל ללטף בעלי חיים כמו אלו שהזכרתי. אם תגיעי לפתח הדלת כשגור שכזה בזרועותייך, תתפלאי לגלות עד כמה תשומת הלב שאת מקבלת תעלה פלאים. בעלי החיים הם חלק ממה שאת עושה. תראי אותם. ב-Live. אין לי ספק שיהיו כמה גננות או סייעות שיעמדו מולך ובאופן הכי טבעי ירצו ללטף את הגור המקסים שתחזיקי ביד.
כשאת עומדת מול הגננת / סייעת, החליטי מראש שהפגישה ביניכם (אפילו אם היא קצרה) לא תסתיים בפתח הדלת.
תרצי להכנס פנימה. הציעי לזו שעומדת מולך להכנס רגע לגן ולאפשר לילדים ללטף את בעל החיים שאת מחזיקה. הציעי לגננת לראות, ממקור ראשון ובזמן אמיתי, את ההשפעה הנהדרת שיש לנוכחות של בעל-חיים על הילדים. אני מדגיש - אין כאן שום כוונה להציע לך להיות אגרסיבית. זה עניין של החלטה. אחרי כמה פגישות בהן "נחסמת" בפתח, את מגיעה לפגישות הבאות כשכבר ברור לך שהפתח הוא המחסום. הסירי אותו, קודם כל בדמיון. תראי את עצמך בתוך הגן. אם תראי את עצמך בתוך הגן תוכלי, בהמשך, להגיע פיזית אל תוך הגן.
נסי להתחיל את הקשר עם הגן בדרך אחרת. למשל, במקום להגיע במהלך יום העבודה ולפגוש את הגננת בפתח, כשהיא עסוקה וטרודה, נסי להגיע בסוף יום העבודה. הגיעי לגן בשעה שההורים מתחילים לבוא לאסוף את ילדיהם. חכי בחוץ, במקום שכולם יכולים לראות אותך, עם אותו גור נחמד שהזכרתי קודם. מעט ילדים שיוצאים מהגן עם הוריהם יחמיצו אותך ואת הגור. הם יגשו אלייך, הם ירצו ללטף את הגור. התחילי את החיבור משם. בהמשך, אחרי שרוב או כל הילדים הלכו, תיצרי את הפגישה עם הגננת. זה סוף היום בשבילה, אבל זה לא עד כדי כך "סוף" שהיא לא תקדיש לך דקה. יש לה עכשיו יותר זמן, אין לה ילדים על הראש, ויש לה יותר פנאי (אפילו אם זה רק קצת) להקשיב. אחרי שעמדת בחוץ, אחרי שניגשו אלייך ואחרי שכולם הלכו הביתה, השער נשאר פתוח. הרבה יותר קל להכנס ולא להעצר בפתח. שוב, אני לא מדבר על כניסה בוטה או משהו כזה. התנאים פשוט משתנים, ואין כל סיבה שלא תנצלי אותם.
באיזו דרך שלא תבחרי כדי ליצור את הקשר הראשון, נסי לא ליצור אותו באופן שאין לו המשך. OK, אז השארת פלייר, ועכשיו מה...? כדאי לך למצוא דרכים שונות בהן תוכלי ליצור הנעה לפעולה. משהו בפניה שלך חייב לגרום לצד השני לרצות להמשיך את הקשר. זה יכול להיות סוג מסוים של מבצע שאת מציעה עד לתאריך מסוים; זה יכול להיות בקשה שלך לטלפן לגננת הביתה או לטלפון הנייד אחרי שעות הפעילות (בנוסף להשארת הפלייר); זה יכול להיות סוג כלשהו של שובר הנחה שתפיקי (רק נייר), ושהגננת תוכל לנצל אותו. בנוסף, נסי להציע פעילות מיוחדת לימי הולדת. אם הגעת למצב של שיחה עם הגננת, שאלי אותה מתי יום ההולדת הבא בגן, והציעי פעילות לאותו יום. את יכולה להציע מעין פעילות פיילוט, שתהווה הזדמנות לגננת להתוודע לאיכויות וליתרונות של מה שאת עושה. חפשי כל הזדמנות לגרום לצד השני לרצות לשמוע לפחות עוד קצת. כל הגננות עשו כבר את כל הפעילויות האפשריות (הפנימיות) בימי הולדת בגן. תציעי להם משהו חדש ומעניין, שיתפס בעיניהן כהזדמנות להביא ערך מוסף, להביא משהו שעוד לא היה. הרבה מאתנו רוצים להיות אלה שמחדשים - תני ללקוחות הפוטנציאליים שלך הזדמנות להביא את החידוש.
נסי ליצור שיתופי פעולה. לדוגמה, ישנם לא מעט צלמים שבמהלך השנה מגיעים לגנים ומצלמים את הילדים. לחלקם יש סוגים שונים של דילים שהם סגרו עם הגננת ו/או עם ההורים. אם את חוברת לצלם או צלמת כאלו, את יוצרת להם ערך מוסף מאד גבוה. בזכות נוכחותם של בעלי-החיים יזכו הצלמים לשיתוף פעולה הרבה יותר מלא מהילדים, ובנוסף הם יזכו בתמונות יותר אטרקטיביות (ואז ההורים יקנו יותר, וכו'). את, לעומת זאת, תזכי בכרטיס כניסה להרבה מאד גנים, ומרגע שנכנסת השלב הזה כבר מאחורייך.
נסי ליצור סדנת העשרה לגננות. את מעבירה סדנאות בתחום הטבע, כך שיש לך את כל ההצדקה לפעול בחוץ (את לא צריכה אולם מיוחד או משהו כזה). הציעי למספר גננות פעילות העשרה, ותני להן לחוות, ממקור ראשון, את התכנים שאת מציעה. הציעי להן את ההזדמנות להיות ילדות (וילדים, במקרה של גננים) לשעה קלה, ותתפלאי כמה מהן יקפצו על האפשרות הזו. אחרי סדנה שכזו הדרך שלך אל הגן נסללה כמעט עד הסוף. אגב, זו לא חייבת להיות סדנה לעשרים גננות. גם ארבע זה מספיק.
לאחר שפנית לגן זה או אחר, אל תשכחי את תהליך המעקב (Follow Up). זה שנתת פלייר ועשית פעולות נוספות לא אומר שהטלפון יגיע עוד מעט ואיתו סגירת העסקה. חילקת פלייר? שוחחת? הדגמת? נהדר. עכשיו המתיני זמן סביר (למשל שבוע שבועיים), וצרי קשר נוסף. אל תתביישי לשאול את הצד השני כיצד ניתן להתקדם. נסי תמיד ליצור פתח לתקשורת נוספת בינך לבין הצד השני. את צריכה להשיג אותם ולא ההפך. Follow Up - אל תשכחי.
השתמשי כמה שיותר בדמיון. תראי את עצמך מצליחה לעשות את כל מה שאת רוצה לעשות. תראי את עצמך מצליחה להכנס לגן, מצליחה להעביר את כל המידע הדרוש לגננת, יוצרת עניין אצל הצד השני וכו'. תראי את הגננת חותמת לך על טופס הזמנה, תראי את עצמך מעבירה את הסדנה לילדים בגן. בהצלחה! פיני