שלום לפורום- חדשה פה

שלום לפורום- חדשה פה


בתי בת ה - 8 בכיתה ג. לפני שנה אובחנה כבעלת הפרעת קשב וריכוז. לפני שנה עבדה בקבוצות קטנות בחשבון ובעברית שמאוד קידמו אותה.
השנה השעות האלו בוטלו ואינן.
בשנה שעברה בחשבון הצליחה , למרות הקשיים להיות בטווח הנמוך של הרמה הכיתתית, השנה הרמה מאוד עלתה ויחד איתה עלה הפער בין היכולות של הבת שלי לבין הרמה הכיתתית. אני בתהליך לקביעת איבחון דידקטי בניצ"ן כדי לראות האם יש לקות למידה בחשבון.

הבנתי שיש דבר שנקרא הוראה מתקנת, אשמח לשמוע על כך יותר והאם הוראה מתקנת מספיקה דרך הסניף של ניצ"ן או שצריך משהו אחר.
מבחינת הלימודים בבית- אני מכינה יחד איתה ש.ב. בחשבון. מאוד לא פשוט , מה עוד באפשרותי לעשות כדי לקדם אותה בבית? בגלל הקשב והריכוז היא לא מוכנה מעבר לש.ב לגעת בחומר הלימודי. יש לציין שבשלב זה היא לא מטופלת תרופתית, בהתייעצות עם הנויירולוגית.
היא כמובן מעדיפה אחה"צ ללכת לחברות.
 

lolly87

New member
שלום אמאאדמה1

ברוכה הבאה לפורום אני מקווה שתישארי פה ותמצאי פה מענה לשאלות שלך.
&nbsp
חבל לי שהשעות הללו בוטלו, במיוחד שאת מספרת שהן סייעו לבת שלך. אבל נראה שאת עושה את הצעדים הנכונים כדי לסייע לה איך שאת יכולה.
אני חושבת שכדאי לחכות לאבחון הדידקטי על מנת לראות האם יש לבת שלך לקות למידה בחשבון. אם כן, הוראה מתקנת (מותאמת) היא הוראה שמתמקדת בקושי של הילדה ומתאימים את ההוראה לקשיים שלה. נגיד ילדים עם הפרעת קשב וריכוז על מנת שיוכלו להתרכז, עושים להם לפעמים פעילויות קצרות וכל פעם מחליפים להם על מנת שהריכוז והעניין ישארו ואפשר יהיה לקדם אותם. וההוראה המתקנת בניצן בהחלט יכולה לענות על הצרכים של הבת שלך ולקדם אותה. אם לא, אני חושבת שגם שיעורי עזר רגילים אולי יכולים לסייע לה, אבל כדאי שהם יהיו עם מורה\סטודנטית לחינוך מיוחד שתדע בכל זאת להתאים לה את ההוראה ולהתחשב בקשיי הקשב והריכוז שלה ולסייע לה לצמצם את הפער שנוצר.
לגבי העבודה בבית, ישנם כל מיני משחקים לימודיים בחשבון שאת יכולה להשתמש בהם. נגיד לשבת על עמ' בשיעורי הבית או חצי, לשחק משחק לימודי בחשבון בתחום שהיא מתקשה בו במשך כמה דקות, ואח"כ לחזור לדף הבא.
ברור שהיא רוצה להיות עם חברות ואפשר להבין אותה, אבל אני מקווה שאם היא תהנה ותראה שהיא מתקדמת אז תהיה לה מוטיבציה להשקיע חלק מאחה"צ שלה גם בלימודים.
&nbsp
אני מקווה שעזרתי לך, אם יש לך עוד שאלות את מוזמנת לשאול.
ואם הרעיון של משחק לימודי בחשבון נראה לך, אז אם תכווני אותי לתחומים בהם קשה לה לדעתך, אוכל לנסות לתת לך רעיונות שיעזרו לה והיא תהנה מהם.
 
תודה רבה על התגובה

אני מאוד אשמח לבנק של רעיונות למשחקים לימודיים בחשבון. הקושי אצל ילדתי הוא קודם כל חיבור וחיסור בעשרת הראשונה והשניה והיכולת להמיר את הבסיסים האלו למספרי מאות ואלפים. לדוגמה 4353-4323 היא לא מצליחה לראות שצריך רק לחסר את ספרת העשרות ,קל וחומר כשיש פריטת עשרת או כל פריטה או המרה אחרת. מקווה שהבנת.
בקיצור חסר לה היכולת מצד אחד ליצור תבניות חיבור וחיסור שהן הבסיס לשאר התרגילים. היא לא מסוגלת לראות בראש אתהתבנית 1+9=10 היא תמיד תחשב את הכל מההתחלה. ולא נדבר על כפל וחילוק.

למזלה יש לה הרבה מוטיבציה ולמרות הקשיים היא חורקת שיניים ומבצעת את שיעורי הבית עד סופם.
 

lolly87

New member
מוטיבציה זה ממש חשוב

זה יעזור לה להצליח.
לגבי המשחקים, אחשוב על רעיונות עבורך ובכלל, ואעלה אותם לפורום בתחילת השבוע.
 

lolly87

New member
חשבתי על רעיון בשבילך

פעם היו משתמשים בבדידים,על מנת להמחיש את התבניות של אחד עד עשר. אפשר לקחת פקקים של בקבוקים וכל פקק הוא אחד, וכך להמחיש לה את התבניות ודרכם יהיה לה יותר קל לראות את זה בעיניים ולקלוט את זה.
ובהמשך לזה אפשר לכתוב בית מספרים לתרגילים כמו 4353-4323 ובהם רושמים את ספרת האחדות, עשרות, מאות ואלפים. וברגע שהיא תשווה ביניהם היא תוכל לראות שבאמת צריך לחסר רק את ספרת העשרות. (אני לא מעלה פה דוגמה כי יש זכויות יוצרים וכאלה, אבל חיפוש בגוגל של "בית המספרים" מצא לי. אם תסתבכי אשלח לך בהודעה פרטית דוגמה או קישור).
ולגבי משחקים דידקטיים בחשבון. אפשר להשתמש במשחקים שאנחנו מכירים כמו רבעיות (ללוח הכפל- 2 ואז באפשרויות 2X3, 2X2 וכו'...), דומינו (להצמיד תרגיל ותוצאה/מספר ויחידת העשרות שלו וכו'). ויש עוד הרבה רעיונות שאפשר למצוא בחיפוש באינטרנט.
אני אפתח שרשור חדש ואתמקד בחשבון כמו שעשיתי לתחום השפה.
בינתיים אני מקווה שזה נותן לך רעיונות, בהצלחה!
&nbsp
 

ירח זהב

New member
אבחון וטיפול

שלום וברכה,
לגבי ניצן - שלחתי מסר.
לגבי תחום המתמטיקה - בד"כ לקות בחשיבה המתמטית (כלומר, קושי במתמטיקה עצמה) היא דבר נדיר. דיסקלקולים אמיתיים הם מעטים מאוד, אף על פי שכל אדם רביעי מאובחן בלקות הזאת, לא אחת אין לזה אחיזה במציאות. ילד שמסוגל להבין את מהות המתמטיקה, לחשב גם אם לאט מאוד מאוד, ולתפוס את משמעות הכמות בעשרת הראשונה אינו לקוי מתמטיקה. קשיים במתמטיקה יכולים לנבוע מקושי במהירות עיבוד המידע ואוטומטיות (ביצוע תהליכי חשיבה מהירים), ומבקושי בשליפה (היזכרות בתשובה, בעובדה, במילה), מקשיי שפה הגורמים להבנה ללא נכונה של השאלות המתמטיות ומקשיי קשב וריכוז. לעתים יכולים להיות קשיים נוספים המשפיעים על למידת המתמטיקה.
חשוב לאתר את מקור הקושי ולטפל בהתאם, בהוראה מתקנת.

בהצלחה רבה
 
שלום ירח זהב

תודהעל התשובה המפורטת. בכל מקרה נעשה איבחון פסיכומוטורי ודרכו אני מקווה שנוכל לעלות על הקושי הספציפי.
לא קיבלתי ממך שום מסר לגבי ניצן, אשמח אם תוכלי לשלוח שוב.

תודה רבה וחג שמח.
 
למעלה