שלום לפורום

שלום לפורום

יש לי שאלה קטנה אם נכנסים לצומת בירוק,ולא הצלחתי לפנות אותה,ולבנתיים הירוק הפך לאדום האם המצלמות יקלטו זאת,ואני אקבל דו"ח על כניסה לצומת באדום?
 

אהובה.א

New member
רמזור

שלום לך אם נכנסת בירוק ויש פקק ופתאום הרמזור הפך לאדום - המצלמה תצלם אולם הדו"ח שיגיע אליך יהיה לא שחצית את הצומת באור אדום אלא חצית באור אדום את מעבר החציה ויש הבדל ביניהם. למעשה , מבחינה חוקית, במידה ויש פקק עלייך לבחון את האפשרות אם יש ביכולתך לעבור את הצומת כולה בירוק. אם אין ביכולתך, אל תתחילי אפילו אם הנהג מאחורייך צופר לך. הוא לא ישלם לך את הדו"ח.
 

be_roo

New member
המצלמה משמשת לדו"חות כניסה לצומת

באדום בלבד. אם הכניסה היתה בירוק המצלמה לא תצלם כלל, היא אינה נדרכת כל עוד האור ברמזור ירוק. לגבי פקק, שוטר שעומד במקום יכול לתת דו"ח על כניסה לצומת לא פנוי, אך אין לכך קשר למצלמה או לעבירה של כניסה לצומת באדום.
 

isra533

New member
על טעויות משלמים

בתחילת השבוע לקחתי את בני לתחנה המרכזית בירושלים, העומס בכבישים בסביבות התחנה כבד מאד, כאשר הגעתי לאחת הרמזורים, נסע לפני אוטובוס שעבר בירוק ואני אחריו, באמצע הצומת האוטובוס נעצר ואני אחריו וכך נתקענתי באמצע הצומת כאשר הרמזור הפך לאדום, ניסיתי לסמן לנהגים החוצים שיאפשרו לי לעבור את הצומת כדי שלא אפריע לתנועה, הדבר לא עזר ונשארתי הצומת עד שהאור התחלף שוב לירוק. האוטובוס שהיה לפני הפריע לי לראות מה בעצם נעשה בצומת וגם בהמשך, האם זה היה מוצדק מצידי לנסוע אחרי האוטובוס למרות שלא ראית מה שנעשה מלפניו, כמובן שלא, זו היתה טעות שלי באותו המצב. התירוצים שטעויות שאנחנו עושים יש למכביר, על כל דבר אפשר למצוא את הסיבה, אבל שום תירוץ לא מצדיק מעשה שיכול לסכן את הסובבים אותנו. במקום להתענין כל כך האם תקבלי דו"ח על מעשה כזה או אחר, רצוי להשקיע מחשבה איך לא להגיע למצבים כאלה ואם כבר גרמנו למצב מסוכן, איך לצאת ממנו בצורה הבטוחה ביותר ולקבל את הדין על מעשיך.
 
ישראל - פתיחותך וכנותך ראויות

להערכה. בקשר לאוטובוסים ורכבים גבוהים אחרים המסתירים את שדה הראייה: אני תמיד ממליץ לסובבים אותי להקפיד במיוחד בשמירה על מרחק מאחוריהם.
 

isra533

New member
מודעות וטעויות

הטעויות שאנחנו עושים בנהיגה באות כאשר המודעות שלנו להבנת הסביבה בה אנחנו נוהגים יורדת. קובעי המדיניות האחראים על הטיפול המניעת תאונות דרכים רואים בנו הנהגים עברינים על כל פעולה שהיא בניגוד לתקנות וחוקי התנועה והדוגמא שהבאתי היא אמנם הפרה של חוקי התנועה. הבעיה היא שאותם המומחים לא מוכנים להשקיע בנו הנהגים ולתת לנו כלים כדי שנדע להמנע ממצבים כאלה או לדעת להתמודד במצבי סכנה שיוצרו. יותר נח לאכוף את מה שאפשר היה למנוע ואז המחשבה המידית היא הדאגה לעונש אותו נקבל ולא מחשבה איך למנוע את המצב להבא.
 
מודעות סביבתית !!! ../images/Emo73.gif

כפי שכתבת התנועה היתה כבדה באזור עמוס - תחנה מרכזית. אתה נוסע אחרי אוטובוס,"לא רואה הרבה" מה קורה לפניך,במהירות נמוכה עקב העומס - אי לכך כאשר אתה מגיע לצומת,ולפני ! הכניסה אליו,צריך לבדוק אם יש לך אפשרות לצאת ממנו ולפנותו לאחרים.אם לא היית בטוח בכך,אולי עדיף לא להיכנס לצומת ולהמתין ל"ירוק הבא". נסיונך רב ויש לך מספיק כלים להבין את השטח,ואינך צריך ש"ישקיעו" בך. מן הסתם יש אומנם נהגים אשר נדרשת להם הדרכה בנושא,אבל לצערנו . . . והלוואי שהמדינה תתחיל להשקיע בהדרכה הסברה והגברת המודעות בנושאים אלה! במצב שנוצר בו אתה חוסם את הצומת תתפלל שלא תפריע "TOO MUCH" לתנועה החוצה,ושלא יעבור אמבולנס / מכבי אש / ניידת משטרה. כל הכבוד לך על הפתיחות וההודאה,אולם אני מתקשה בהבנת ה"אג'נדה" שלך : מצד אחד המשטרה - עוסקת רק ב"אחרי" - ביצוע העבירה / טיפול בתאונה. . . זה לא תמיד נכון - ישנם מקרים רבים של הדרכה לנהגים שלאוו דוקא מסתיימים בדוחות,נכון זה בהחלט תלוי בנסיבות ! - המקרה,הנהג והשוטר. צריך לזכור שתפקיד המשטרה - א-כ-י-פ-ה ! ושוב לפעמים קורה שהנהג מודה ! לשוטר. כן זה קרה לי ולחברי ! מצד שני - אין טיפול בהדרכה והסברה לנו - הנהגים הנורמטיביים כיצד לא להיכנס למצבי סכנה ואם כן כיצד לצאת מהם . . . SO ? ? ? מה עושים עכשיו ? בסדר, אתה צודק הלוואי והיו מלמדים אותנו לרדת לשוליים וכיצד לעלות מהם,כיצד להימנע מהחלקות מסוכנות ועוד ועוד ... אבל כרגע כיום בתקופה זו,הדבר לא קיים, חשבת לפנות למשרד הרישוי / לאיגוד מורי הנהיגה ??? חשבת על פעילות כזו ? אולי במסגרת העמותה בה אתה חבר ? האם היא תורמת להפחתת הקטל ??? במה היא עוסקת ??? מצד שלישי אתה פונה לאותה כותבת אשר שואלת לגבי כניסה לצומת ב"ירוק" ושלפתע התחלף ל"אדום" - אתה פונה אליה להשקיע מחשבה... ובלי לפגוע באף אחד, הרי אתה פעיל בעל נסיון ומודעות : א.לא מדריך אותה מה וכיצד לעשות אם וכאשר קורה מצב כזה ... ב.אתה בעצמך היית מעורב במקרה דומה ולא כתבת לנו מסקנות והפקת לקחים, מלבד ביקורת כלפי הרשויות (אף אם היא מוצדקת עניינית) תמידית וקבועה. די לביקורת ! האם השגת תוצאות מכך ? הרי אתה טוען שעבודת המשטרה באכיפת חוקי התנועה ובמתן הדוחות לא הביאה לצמצום מספר הנפגעים, וכי מה התוצאות של הביקורות התכופות שלך ? ? ? אני פונה ומבקש - אנא סעו בשכל עם הגיון באחריות ובמודעות למתרחש סביבכם אם אתם בעלי מודעות ואיכפתיות לנעשה בכבישים ומעוניינים לתרום ב"מאבק להצלת חיים בדרכים" - יש דרכים רבות ומגוונות לכך,קצת איכפתיות ומוטיבציה ותרומתכם תשפיע ותעזור. אנא צרו קשר וכתבו אלי,בברכה גיא.
 

אלון 58

New member
סביר להניח שהצלמה לא תצלם...,

מה גם שבין הירוק לאדום יש מרווח קטן של אור צהוב,והמצלמה אמורה לצלם מצב של מעבר באור אדום בלבד,כי אם נכנסת באור ירוק,החוק מאפשר לך להשלים את חציית הצומת בבטחה,גם אם בינתיים התחלף לצהוב. סעי בזהירות!ואם את מתקרבת לצומת שיש בה אור ירוק,האטי
,הרמזור עלול כבר להחליף לצהוב ואחריו אדום,ורצוי וחובה כבר להתכונן לעצירה.
 
למעלה