שלום! נחמד לדעת שהוקם פורום כזה...

dolce2

New member
שלום! נחמד לדעת שהוקם פורום כזה...

רציתי להתייעץ אולי מישהו יוכל לעזור מרגישים קצת אבודים...

סבא שלי בן 76 חודש שעבר אושפז פעמיים באישפוז הראשון הגיע עם שפעת ושוחרר הביתה לאחר 4 ימים. הוא הגיע לבית חלש ממש ולא יכל לקום מהכיסא לבד הזמנו רופא הביתה והוא ראה שהמדדים שלו לא טובים והחלט לאשפז אותו שוב (הרופא שהגיע טען גם שזה לא היה בסדר בכלל ששחררו אותו).- במקביל ניסינו למצוא לסבא שלי עזרה ממתב של מטפל (טענו שיש רק מטפלות-לא נראה לי שמטפלת יכלה להרים אותו) בגלל שהוא לא יכל לקום(הוא לא הסכים ללכת) וסבתא שלי הייתה צריכה עזרה בטיפול (דוד שלי הגיע כל יום לרחוץ אותו).

באישפוז השני טענו שיש לו דלקת ריאות ,חיברו אותו לזונדה ואמרו שיש לו בעיות בליעה לכן הדלקת קורת כל הזמן ( הם טוענים שהוא לא עבר אירוע מוחי)
במקביל כתוצאה מהשכיבה הממושכת בבית חולים קיבל פצע לחץ.

בבית חולים ביקשו להעביר אותו למוסד סיעודי כי בבית כרגע הוא לא יכול להיות.
הוא עדיין מוזן מזונדה וזה שוב גרם לו לדלקת ריאות וקיבל שוב אנטיביוטיקה.

האם ניתן לשקם את שריר הבליעה? מישהו מכיר מישהו מקוצעי בעיניין...

חשוב לציין שבראש הוא צלול ולכן מאוד קשה לו כל מה שקורה סביבו והשהייה בשיקום הסיעודי הוא מבקש כל הזמן ללכת הביתה אנחנו מנסים לעודד אותו כמה שיותר.

אשמח לשמוע את דעתכם, תודה חג שמח!
 
שלום וברוכה הבאה לפורום שלנו ! לשאלתך

קשה מאד לעוץ לך עצה - כיוון שהרגשתי מהתיאור שסבא הוא סיעודי מורכב (פצע לחץ מעל 2.5 ? מורכבות טיפולית + אנטיביוטיקה לווריד ?) - וגם אם לא ממה שאני מבין מהתיאור - עולה שעל אף הרצון העז שלו לחזור הביתה - זה ממש מסכן את חייו ושם אותו בחסך טיפולי חמור.
על פניו - ולהבנתי אני הייתי שם אותו בהשגחה רפואית רצופה וטיפול סיעודי מוסדי - ללא ספק - אלה אם אתם גורסים שרצונו כבודו גם אם הדבר יוביל חס למותו - עם זה אין לי מה להתווכח כי זה קשור לתפיסת עולמכם - ובזה אין נכון או לא - כל עוד מודעים לזה שהחזקתו בבית בתנאים אלה תקצר את תוחלת חייו ותוריד מאד את איכותם בכל מקרה.

לשאלתך האם ניתן לשקם את אינסטינקט הבליעה - ראשית אני לא רופא - שנית גם אם הייתי אין לי חומר רפואי ולא בדקתי את המטופל - מה שכן מניסיוני אם רופא אומר לך שאינסטינקט הבליעה אינו קיים נדירות ראיתי שיקום ממצב כזה אבל זה תלוי גם הרבה בסיבה שגרמה מלכתחילה לאיבוד היכולת לבלוע - את רשאית לקחת קלינאי תקשורת טוב המתמחה בקשישים באופן פרטי ולקבל חוות דעת נוספת.
רק זכרו - מצב של חסך תזונתי מביא במקרה הטוב לפצעי לחץ ממיתים - ובמקרה הרע לתמותה מתת תזונה.
האם הרופאים הציעו לך פג (חיבור ביטני קבוע לתזונה) ?

בנוסף את מתארת סבא צלול מאד - אבל מכל התיאור של מחלתו נראה שאם אין שבץ או סיבה קלינית ברורה אחרת לאיבוד תפקידים - זה מריח מאלצהיימר - האם הרופאים שותפים להרגשתכם שסבא צלול ??

לסיכום מציע - 1 - יעוץ פרטי מקלינאי תקשורת טוב 2 - אבחון פרטי מפסיכוגריאטר טוב 3 - אשפוז מוסדי דחוף בסיעוד מורכב או סיעוד רגיל בהתאם למצבו עד שתתבהר התמונה לגבי יכולתו לתפקד/לאכול/וכו'
בהצלחה
וחג שמח
 
למעלה