אוקיי מיטל תודה
אבל מה קורה אם מבקשים ממני למצוא את הרעיון המרכזי של הפסקה ויש בפסקה עצמה מילים שאיני מכיר והן שמונעות ממני להבין את הפסקה . לדוגמא השאלה הבאה :
בהתניה אופרנטית, שינוי בתדירות התגובה מתרחש כתוצאה ממתן גירוי וחיזוק לאחר ביצוע התגובה, כך שהנבדקים מבצעים את התגובה בכדי לזכות בחיזוק. בהתניה קלאסית, גירוי נטרלי
מעורר תגובה רפלקסיבית, שלא התעוררה טרם תהליך למידת ההתניה. תהליך הלמידה הסביל.מלווה בגירוי מותנה שבא לאחר גירוי לא מותנה, המופיע לפני התגובה, ומחזק תגובה ישנה אצל הנבדקים.
איזה מהמשפטים להלן מביע באופן הטוב ביותר את הרעיון המרכזי בפסקה?
1. בהתניה אופרנטית, הנבדקים מבצעים את התגובה באופן פעיל ומודע, ואילו בהתניה קלאסית, ישנו חיזוק של תגובה קיימת, שהייתה טרם תהליך הלמידה.
2.בהתניה אופרנטית, הגירוי נעשה טרם התגובה, ואילו בהתניה קלאסית, הגירוי נעשה לאחר התגובה.
3.בהתניה אופרנטית, הנבדקים מבצעים את התגובה באופן פעיל ומודע, ואילו בהתניה קלאסית,הנבדק משתתף בתהליך באופן סביל.
4.בהתניה אופרנטית, תהליך הלמידה מלווה בגירוי שאינו מותנה, ואילו בהתניה קלאסית, הגירוי נטרלי ומותנה בביצוע התגובה.
כפי שרואים כאן ,הפסקה הזאת לפי דעתי הרבה יותר מסובכת מהקודמת .
אני יגיד לכם איך אני פחות או יותר מצליח לפתור שאלות כאלה .כאשר שואלים אותי מה משתמע/לא משתמע מהקטע ,או מה ניתן להסיק מהפסקה ,אני לא מתמצת אותה ,אלא ניגש ישר לתשובות, קורא את התשובה הראשונה ,מבין את התשובה ,ורק אחר כך אני מנסה למצוא בפסקה את החלק הרלוונטי של התשובה בפסקה ,ועל פי זה אני מחליט האם התשובה היא נכונה או לא .
לעומת זאת, כאשר שואלים אותי שאלה בסגנון מהו הרעיון המרכזי של הקטע אז באמת אני עושה איך שאת הצעת לי מיכל ומנסה לתמצת את הפסקה בקצרה כמיטב הבנתי .
עכשיו שאלתי היא האם אני נוהג בחוכמה ? או שמא - עדיף לי לנהוג אך ורק על פי השיטה שלך מיכל ?
דרך אגב איך ניתן להבין מפסקה מהו הרעיון המרכזי שהיא מדברת עליו ? האם זה הנפח שתופס נושא מסוים בפסקה (כלומר אם מדברים עליו הרבה או לחילופין מעט ).
תודה מראש !