שלום עינת

יפיתי1

New member
שלום עינת

בני בן שנה וחצי, ילד מדהים שמח, שצוחק המון. ויש לי כמה שאלות. 1. עד לפני שבועיים הוא מאוד אהב להתקלח היה משחק עם המים ולא רצה לצאת מהאמבטיה. לפני שבועיים אמא שלי הייתה אצלי וביקשתי ממנה שתרחץ אותו כי הייתי מאוד עסוקה, היא הכניסה אותו לאמבטיה ואז התחלתי לשמוע בכי חזק, ניגשתי לשם וראיתי את אמא שלי מסבנת לו את הראש והוא צורח ובוכה ומחפש איך לצאת מהמקלחת, זה היה לי מוזר ותמוהה, מאז הוא מאוד מפחד מהמים, שאלתי את אמא שלי אם קרה משהו באמבטיה עם המים, אולי הם היו קרים מידי? חמים מידי? אולי פתאום היה שינוי בחום המים והוא נבהל והיא אמרה שלא. אני לא מבינה מה קרה שם, כי מאז הוא ממש מפחד מהמים, וצורח ומיילל בבכי קורע לב, ומחבק אותי חזק, ואני רוחצת אותו כשהוא מחבק אותי, וככה כולי נרטבת וגם האמבטיה נהיית בריכה..., אני מנסה להרגיע אותו, אומרת לו "אמא שומרת עליך, אני איתך, זה רק מים, זה נעים, הינה תבדוק..." מביאה לו משחקים, אבל הוא בפאניקה לא מוסברת... 2. תמיד הוא היה בעייתי באוכל, אבל יש לו הרגל מוזר שהוא אוכל רק אצל המטפלת ובבית הוא לא מוכן לאכול כמעט כלום. בשישי שבת זה פשוט מחריד... אוכל לחם, שותה רגיל, אבל באוכל מאוד בררן, אפילו ששאלתי אותה מה היא נותנת לו ועשיתי אותו דבר זה לא עובד... 3. האם זה מוגזם לנסות לשחק עם הילד? הוא מאוד רוצה לשחק איתי, אבל אחרי כמה שניות מאבד את העיניין, ועושה בלגאן כלומר, אם הוא מביא לי את המשחק שמכניסים צורות, אז הוא מכניס 2-3 צורות ואח"כ מתחיל לזרוק אותם. אני מנסה לבנות איתו מגדל מקוביות והוא לוקח את הקוביות וזורק אותם, כל דבר שאני מנסה אני לא מצליחה לשחק איתו, הוא תמיד זורק, והולך מהמקום ואני מוצאת את עצמי סתם יושבת כשהוא עסוק בלזרוק דברים, וכשאני מבינה שאין לי מה לעשות שם, אני קמה, ואז הוא מתחיל לפתוח ארונות שהוא יודע שאני לא מרשה לו ועושה דווקא, וכשאני אומרת לו שאני לא מרשה הוא עושה פרצוף שעומד לבכות, ואז הוא פורץ בבכי. אני לוקחת אותו משם שמה אותו בלול לידי ואוספת את כל מה שהוא הוציא ואומרת לו שאני לא מרשה לגעת בארון הזה. מתוסכלת, מאוד רוצה לשחק איתו ונראה לי שגם הוא, אבל הוא לא משתף פעולה..., האם הוא סובל מהיפראקטיביות? שקשה לו לשבת ולשחק איתי? או להיות מרוכז במשחק? זה גורם לי להתייאש, ואני לא רוצה להגיע למצב הזה. אני משתובבת איתו והוא מאוד נהנה מזה, אבל זה מעייף אותי... לא עומדת בקצב שלו... מה את חושבת? תודה שגית
 
יחסים האתגר

שלום שגית, בהתיחס לשאלה ראשונה: מתי העברתם אותו לאמבטיה הגדולה? מציעה לך להציע לו להתקלח באמבטיה קטנה. בהתיחס לשאלה 2 קראי בפורום - היום עניתי לשאלה ממש דומה. בהתיחס לשאלה 3 בנך פעוט בן שנה וחצי. כושר הריכוז וההתמדה של בני גילו קטן. הריכוז גדל עם הזמן בתנאי שאנחנו מכבדים את הילד, מאפשרים לו להתפתח בקצב שלו, סומכים עליו, מאמינים בו, מקבלים אותו כמו שהוא, שמחים ומתפעלים כאשר הוא משחיל 2-3 צורות. זריקת הקוביות היא חלק ממשחק- בגיל הזה תוכלי להצטרף אליו ולהפוך אותה למשחק משותף. נכון להיום תפקידך ליצור אווירה תומכת, לעודד את הסקרנות, להימנע מאיסורים וענישה, לנסח משפטים חיוביים במקום משפטים המתחילים באסור משפטים הנפתחים במילה מותר, לאפשר לו מרחב מוגבל, בטוח ומוגן, בו הוא יוכל לפעול בחדווה. ועוד שני כיוונים מחשבה מעשיים : על בעל הכוח לפעול ברכות. ( ילדים לומדים מה שהם חיים) מנהיגים ראויים הולכים בעקבות המונהגים שלהם. ובעיקר בהנאה עינת
 

יפיתי1

New member
היי עינת, תודה על התשובה

1. העברתי אותו לאמבטיה הגדולה לפני 5 חודשים, בהתחלה הוא הרגיש לא נוח אך מהר מאוד התרגל והתחיל להנות לשחק באמבטיה לקחת את השמפו ואת המשחקים לזרוק אותם באמבטיה וממש לא רוצה לצאת, היה בוכה כשהייתי מוציאה אותו. מצאתי שיטה איתו, ביום שישי קניתי לו צעצוע שמרכיבים אותו על החרסינה באמבטיה ויש 3 דובונים שמתגלשים במגלשה של הצעצוע, בהתחלה רק הראתי לו איך הדובונים גולשים מבלי להכניס אותו לאמבטיה כשהוא מתלהב מאוד מהמשחק, אח"כ הכנסתי אותו בלי מים שיחקתי איתו כמה דקות עם הדובונים עד שהוא הרגיש בנוח ושכח שהוא באמבטיה וכל כך נהנה שכשפתחתי את המים הוא לא נרתע, וככה לאט לאט התחלתי לקלח אותו תוך כדי משחק, מסבנת אותו ומשחקת איתו, הוא קצת הרגיש לא בנוח אך המשחק כל כך ריתק אותו שהוא לא בכה ולא ניסה לצאת, ככה אני אמשיך איתו עד שיחזור להיכנס בכייף לאמבטיה. 2. אני עושה את זה, אבל בזמן האחרון הוא בכלל לא מוכן להיכנס לכיסא שלו, ואנחנו אוכלים לבד והוא משחק, אני שמה כמה מאכלים על השולחן בסלון כדי שאם ירצה יוכל, והוא פשוט זורק את האוכל על הרצפה ומורח אותו על השולחן, אז לקחתי את האוכל ניקיתי ואמרתי לו, "אני יותר לא אציע לך אוכל כשתרצה לאכול תבקש", אחרי כמה דקות הוא ראה וופלים על ידי והוא ביקש אחד. הכנתי לו דייסה בבקבוק ושמתי על השולחן שאם ירצה יוכל והוא אכל. יותר מאוחר אחרי כמה שעות הוא בכה ולא רצה כלום, היה נראה לי שהוא רעב ושאלתי אותו אם הוא רוצה חביתה והוא שתק פירשתי את זה כ-"כן" הכנתי לו והוא אכל קצת. אבל עדיין זה ממש מעט אוכל... 3. אני מאוד מעודדת אותו כשהוא משחיל 2-3 צורות כל צורה שהוא מכניס אני מוחאת לו כפיים, אומרת לו כל הכבוד ומנשקת אותו. הוא מקבל הרבה אהבה ועידוד על כל דבר חיובי שהוא עושה, אבל אי אפשר רק לשבח אותו ולתת לו לעשות מה שעולה על רוחו, הרי צריך לחנך לא לפתוח ארונות מסויימים, או לא לזרוק צעצועים בכוונה על הרצפה כי הם עלולים להשבר (לדוגמא מכונית גלידה שהוא מאוד אוהב, הוא מרים אותו ומטיח אותה על הרצפה בכוח, אני אומרת לו שאני לא מרשה לו לזרוק על הרצפה כי זה ישבר ולוקחת לו את הצעצוע, והוא לא ממשיך לזרוק עוד צעצועים.) לפי מה שהבנתי ממך לא רצוי להגיד לו אסור, אך איך הוא יבין לא להכניס אצבעות לחשמל? לא לפתוח את ארון הדיסקים ולזרוק אותם על הרצפה?, הרי את כל ארונות המטבח הוא פותח חופשי ואני לא אוסרת עליו למרות כל הבלאגן שהוא עושה שם, אני מאפשרת לו להנות מזה, אבל בכל זאת יש דברים שצריך לחנך. אך את חושבת שצריך לחנך? תודה ויום נעים שגית
 

יפיתי1

New member
שוב מקפיצה..... מתסכל כל פעם להקפיץ...

שוב מקפיצה..... מתסכל כל פעם להקפיץ...
 
למעלה