שלום, צריכים עזרה בעבודה בשיווק

tzlil31

New member
שלום, צריכים עזרה בעבודה בשיווק

היי, אני חלק מקבוצת סטודנטים, קיבלנו תרגיל בשיווק שמטרתו לשווק מוצר דרך הפייסבוק,... דבר לא פשוט בכלל מסתבר. אנחנו צריכים את עזרתכם גם בעצות לשיווק המוצר ומשיכת קהל יעד וגם בפרגון של כמה שיותר אנשים בדף הפייסבוק. יש לנו דף פייסבוק שנקרא "כרוגע - כריות טיפוליות" בו אנו משווקים את המוצר, העבודה נמדדת לפי כמות ה"לייקים" שנשיג, זה לוקח בדיוק שניה וזה מאוד חשוב לציון שלנו. נשמח לשמוע רעיונות לשיווק נכון בפייסבוק, ועוד יותר נשמח אם תעשו לנו לייק בתוך הדף עצמו. אז חפשו כרוגע, או כנסו לקישור http://www.facebook.com/#!/pages/כרוגע-כריות-טיפוליות/189543621081580 תודה מראש:)
 
הטעות מתחילה באופן מדידת העבודה../images/Emo4.gif

אין שום עבודה שיווקית בלהשיג לייקים. שיווק (בפייסבוק ובכל מקום אחר) מתחיל בהגדרת מטרות עיסקיות (ועם כל הכבוד - לייק זו לא מטרה עיסקית) פנייה לקהל הרלוונטי (יש לזה איזו שהיא התייחסות בעבודה שלכם?) והנעה לפעולה. פעולה עיסקית. לא לייק. למשל: יצירת קשר עם החברה, רכישה, הורדה של סרטון הדגמה וכו'...
 

ordanco

New member
ו 17 אלף לייקים זה מתאים לך?

אהלן, אני מחזק את אביטל ומביא דוגמאות: לדף הזה יש 17 אלף לייקים !!! ויחד עם זאת לא נמכר בו ולא ימכר בו שום דבר - זאת רק בדיחה וקטע חברי לינק לדף עם 17 אלף לייקים כך גם הדף הזה עם 16 אלף לייקים - לינק לדף עם 16 אלף לייקים הלייק עצמו יכול להיות חסר משמעות אם הוא לא מתורגם למעשה, מעורבות ומכירה וכל זה זה קורה רק כאשר מבצעים את התהליך שאביטל ציינה. תחרות לייקים זאת דרך מצויינת לתזז סטודנטים צעירים דרך מרצים שלא מבינים עדין במדיה חברתית לא חבל?
 

tzlil31

New member
אז ככה.....

אני מבינה מה שאתם אומרים, כבר שמעתי ביקורות על התרגיל הזה, אבל שוב זה רק תרגיל לסטודנטים שנה א סמסטר א קורס בסיסי בשיווק. אני מבינה שלייק לרוב לא מציין התעניינות אמיתית במוצר, אבל עצם ההתעניינות של אנשים (מעבר לחברים קרובים בפייסבוק) בזה שהם עושים לייק לשם הכניסה לדף היא עצמה אתגר. אדם שרוצה לראות את פרטי המוצר חייב להכנס אל הדף באמצעות אותו לייק. מעבר לזה אני רואה הרבה חברות שמתמשות בפייסבוק כפלטפורמה לשיווק, אז אולי הם צודקים?! ואם זה תרגיל תזוז לסטודנטים או מרצה שלא מבין זה בטח לא משהו שאני יכולה לקבוע, קטונתי... בנתיים מה שנשאר לי זה לנסות לשווק את הדף.. גם אם לא יקנו את המוצר עצם המודעות לקיומו עולה. מעבר לכך יש עוד דברים שוקבעים את הציון, מסתבר שאפשר למדוד את איכות הלייק, אדם שנכנס פעם אחת ומסתכל לא נחשב ל"לייק איכותי" ולעומת זאת אותם אנשים שנכנסים שוב יום אחרי או מגיבים על הקיר, זה כבר מדד להתעניינות אמיתית מעבר לטובה חברית בשביל העבודה. (בנוסף אנחנו מגישים עבודה כתובה על פי מודלים של שיווק) בכל מקרה זו אחלה הזדמנות לשמוע קצת מאנשי שיווק מה דעתם על התרגיל ועל שיווק בכללי.. אז כבר הרווחנו.
 

רונס

New member
אז בכייף..

תחרות לייקים בעיקרה אסורה בכלל על פי הכללים של פייסבוק, משמע פייסבוק יכולה להחליט ולסגור את עמוד העסק שיצר את תחרות הלייקים. שיווק במדיה חברתית נוגע בהרבה תחומים מלבד פייסבוק, בחול יש התעסקות לא קטנה גם עם טוויטר מה שבארץ לפי מה שאני מכיר לא זוכה לעדנה. יש כמה גישות לשיווק בפייסבוק. גישה אחת מתייחסת לליקים שלכם כרשימת תפוצה מתפצלת כלומר ברגע שמישהו ליייקק לכם את העמוד אתם זוכים לחשיפה גם אצל החברים שלו. גישה אחרת אומרת להתייחס לגולשים בעמוד שלכם כקונים פוטנציאלים ולהעניק להם הנחות/הטבות אם הם חברים בעמוד שלכם. את זה ניתן לעשות על ידי שימוש בלשוניות עם תוכן נסתר. ככה אתם גם מרוויחים לייקים איכותיים, כי אלו אנשים שמעוניינים בקופון הטבה וגם מרוויחים את החשיפה לחברים של המלייקקים. ניתן לראות דוגמאות ללשוניות האלו כאן: http://www.facebook.com/ron.siso.marketing בהצלחה נ.ב תמסרו למרצה שלכם שיש דרכים אפקטיביות לשיווק באינטרנט שלא ימשוך באז שלילי על המכללה...
 
מסכימה עם אביטל ב- 100 אחוז

ויותר מזה, תקומתו של דף עסק בפייסבוק לא נמדדת בכמות הלייקים אלא בעוצמת האינגייג'מנט...לכן, מבחינה שיווקית מדובר על: הקמת קהילה אקטיבית פיתוח דיונים שיש בהם רלוונטיות לקהילה ולמוצר המשווק הנעה אל אתר הבית או אל בסיס האם של המוצר כדי לעודד רכישה אולי בדף העסק דווקא לעודד שירות לקוחות... בקיצר, לייקים זה לא לייק אחד גדול. בהצלחה
 
למעלה