שלום קצת שאלות על מ"ת בכללי

D DemoIsI

New member
שלום קצת שאלות על מ"ת בכללי

מה זה ?modifier בהנחה שאני כותבת את זה נכון ואיך אני משלבת את זה עם התוצאות של הקוביות... נגיד אני ננס אז צריך לרדת לי 2 מהכריזמה..? ומה זה אומר לעלות רמה? איך אני עולה רמה? אחרי קרב אני מקבלת ניסיון כמו בהירואוס או משהט? איך אני מקבלת עוד ניסיון כדי לעות כרמה, עוד אקפירנס??
 
תשובה

modifier זו השפעה. השפעה על תכונה מדידה של דמות במשחק שולחני, השפעה על תוצאת גלגול קוביה במשחק שולחני או השפעה על תוצאה מדידה כל-שהיא המגולמת במערכת חוקים של משחק שולחני - והדגמא שהבאת עם הננס נכונה. משחק שולחני זהו קיצור למשחק תפקידים שולחני - משחק בו כל המשתתפים מגלמים דמויות בעולם דמיוני המועבר לשחקנים באמצעות תיאורים ודיבורים, והשחקנים מגלמים הדמויות ואת פעולותיהן באמצעות תיאורים ודיבורים. משחק כזה נערך על פי רוב סביב שולחן, ומכאן שמו. זהו פורום משחקי-תפקידים חיים. משחק תפקידים חי הוא משחק בו כל אחד מהמשתתפים מגלם דמות דמיונית בעולם דמיוני, אך העולם, הדמויות ופעולותיהן מבוצעות הלכה למעשה: הלבוש, סגנון הדיבור, וטוואי השטח. משחק תפקידים חי נערך בטוואי שטח התואם את צרכיו של מארגן המשחק, (המקבילה ל-DM) והשאיפה היא שכמה שיותר אלמטים מהמשחק יועברו בצורה חיה, ומכאן שמו. בכל אחד משני סגנונות המשחקים עליית רמה היא תוצאה של הישג כלשהו. הן על ידי צבירת נקודות נסיון, והן על ידי מילוי משימות. נקודות הנסיון הן דבר שכיח ביותר דווקא בעולם המשחקים השולחניים, שכן מכיוון שעולם דמיוני זה מועבר באמצעות תיאורים, יש צורך "לשכלל" כל גורם במשחק לנתון מדיד חד משמעי עליו לא ניתן להתוכח (בינינו, - כאילו שזה עוזר. אך הויכוחים והמיקוחים הם לחלוטין בהרבה קבוצות חלק מהמשחק). צבירת נסיון במשחק השולחני הנפוץ D&D המובנית בשיטה, תלויה בשחיטה חסרת מצפון או מניע ראלי של צורות חיים תמימות המתגוררות להם במערות אותן מכנות הדמויות 'מבוכים'. את החיות או התרבויות האלה מכנות הדמויות 'מפלצות'. מנהגן הנפוץ של דמויות במשחק הD&D הוא להתפרץ לסביבת המחייה של אותן המפלצות, לרצוח כמה שיותר מהן, ולבזוז כמה שיותר מאוצרותיהן, ועל כך לקבל נקודות נסיון על מנת לעלות דרגות. לעומת זאת במשחק תפקידים חי, קידומן של הדמויות מתבצע על בסיס התפקיד שמליאה הדמות במשחק, האינטרסים אותן היא קידמה, המניעים שעל פיה פעלה, והמשימות בהן היא היתה מעורבת. ברוכה הבאה לעולם חי ומרתק.
 

D DemoIsI

New member
נראה לי שיותר הגיוני

הצורה בה עולים רמות ומקבלים ניסיון בצורת המשחק החיה. הרי אם לא הורגים יצורים זה אומר שאי אפשר לעלות ברמה? או שלא הבנתי כראוי איך אפשר לעלות רמה בדנד שולחני. הרי דריזט מהאלף האפל עלה ברמות למרות שהוא לא הרג יצרוים (על פני כדו"א) לדוגמא, בללמוד להיות דרואיד... זה גם לעלות ברמה לא?
 
או, זו הקצנה כמובן.

החוק היבש שב-DND מקנה נק"נ על הבסת מפלצות, ועל צבירת אוצרות, כלומר, מספיק שהמפלצת ברחה או הודתה בתבוסה - מגיעות עליה לדמיות נקודות הנסיון. ככל שהמפלצת חזקה יותר, וככל שיותר קשה להביס אותה (נק"פ, כישורים מיוחדים, וכו'), כך הבסתה מספקת לדמות יותר נק"נ. אולם רוב נקודות הנסיון העוברות לדמות בד"כ מגיעות מצבירת אוצרות. עד כמה שאני זוכר נכון, בד"כ 75% מנק"נ של דמות מגיעות לה מהאוצרות, כך שדמות יכולה לשרוד די טוב גם מבלי להרוג ממש. כמו כן מגיעות לדמות בונוסים מיוחדים על בסיס תוספים המגיעים מתכונה ראשית גבוהה (modifiers...), וכל זה נכון כמובן במשחק D&D שולחני. הבדל נוסף שיש להבין בין המשחק השולחני הקלאסי למשחק החי הקלאסי, הוא שבמשחק שולחני בד"כ מתנהל קמפיין בן כמה וכמה מפגשים, בהן יש משמעות להתקדמות הדמות בין הפגישות. במשחק החי רוב המשחקים (לפחות בארץ) הם חד-פעמיים. זאת מפני שהקושי הלוגיסטי שבמעקב אחרי הדרגות וההתקדמות של כל המשתתפים במשחק הוא אלמנט בעייתי, במיוחד שכשבמשחק חי יש בין 40 ל-1000 משתתפים... (תלוי בגודל ההפקה, ובמורכבות העולם אותו מנסה לממש מארגן המשחק). כך שלפחות במשחק החי, כל הנשוא הזה של ההתקדמות מאבד משמעות ומפנה מקום לטובת הדברים האמיתיים שהופכים משחק למעניין: הדמויות עצמן, וגילומן במשחק.
 

D DemoIsI

New member
כן...

שאני מתחילה משחק אז הדמות שלי מתחילה מרמה אחד, כן? יש כמות מספרית ממש לעליית רמה? איך מיחשבים את זה אם יש? למישהו יש אולי הרפתקאה (מנק' המבט של השה"ם) בעברית שהוא יכול להביא לי אולי?
 
למעלה