שלום רב וברכות על פתיחת הפורום

adigier

New member
שלום רב וברכות על פתיחת הפורום../images/Emo140.gif

שאלות לגבי טופס 4 : מתי מגיע שלב טופס 4? ותוך כמה זמן מגיעים לעשות את הבדיקה (חודש?חודשיים?יומיים?)? מודה מראש לכל העונים.
 

fireman

New member
טופס 4.

טופס 4 הוא טופס המאשר את המבנה לאכלוס.. אפשר להתחיל ולהתגלגל עם טופס 4 עם סיום עבודות הפנים בתוך המבנה (עבודות הגמר) האישורים הדרושים לקבלת טופס 4 בגדול הם: 1. תקינות ממ"ד (בדיקה של הג"א וכל בדיקות הקדם) 2. בדיקה של חברת חשמל 3. אישור בדיקה של הצנרת בבית, ביוב ומים ואישור מחלקת המים והביוב 4. אישור בזק וטל"כ 5. אישור על פינוי פסולת לאתר פסולת מורשה 6. בדיקה של הרשות המקומית כי המבנה ראוי למגורים ואין בו חריגות מתוכנית או סיכון לדיירים.... למשל, בית שאין בו מעקה במדרגות לא יקבל טופס 4. 7. אישור שאין חובות כמו אגרות שלא שולמו, קנסות וכוליי... טופס 4 יכול להמשך המון זמן בעיקר בגלל פסילות בכל מיני שלבים בדרך, זה יכול להיות בעיות עם הממ"ד למשל, בעיה בחשמל שחברת חשמל לא מוכנה לחבר, חריגה מתוכנית למשל או בניה שלא בהתאם לתנאי ההיתר וכוליי וכוליי.... מעבר לכך ההמתנה לביקורות של כל הגופים יכולה להמשך זמן רב, בדיקה של הג"א יכולה להתבצע מהיום למחר ויכולה להתבצע רק בעוד שבועיים, חברת חשמל מאפשרת לעצמה 30 ימים עד שהם יגיעו...והרשות המקומית....אלוהים גדול. לכן, כאשר התחלת את בניית ביתך קיבלת טופס שנקרא טופס 2. טופס 2 הינו טופס חיבור זמני לתשתיות. הטופס מאפשר חיבור זמני לחשמל, חיבור מים וביוב, בזק וטל"כ.... בגדול אפשר לחיות עם טופס 2 בלי בעיה, אני אישית גר בבית כבר כמה חודשים עם טופס 2 כי לי באמת אין עדיין מעקה למדרגות ועוד לא ביצעתי בדיקה של חברת חשמל
 

מאגר

New member
ל-fireman תקן את עצמך

ללא טופס 4 אינך יכול להזצין בדיקה של חח"י והם לא יחברו אותך לחשמל חח"י מחוייבת לפי אמנת השרות שלה לבדוק כל בית לא יאוחר מ 5 ימי עבודה מיום הגשת הבקשה בתנאי החיבור הוזמן בזמן מיקרים שקיים חיבור זמני הם באים תוך 48 שעות עד 72 שעות חיבור חדש לבית ההיתחייבות שלהם היא עד 30 יום במקום בו יש תשתית ותוכנית מתאר.
 

fireman

New member
טופס 4 זה בסה"כ חתיחת נייר,

טופס טיולים מצ'וקמק שצריך להחתים עליו כמה וכמה גורמים. ללא בדיקה של חברת חשמל לא תקבל "טופס 4" כלומר אסמכתא חוקית לחיבור המבנה לתשתית חשמל. ללא חתימה של חברת חשמל כחלק מטופס 4 הטופס אינו מושלם. את טופס עצמו ניתן להדפיס מאתרי הרשויות המקומיות שמפרסמות אותו, שוב, כמו שכתבתי, חתיכת נייר חסרת ערך כל עוד אין עליה את כל החתימות, כולל זו של חברת חשמל. לגבי הזמנת בדיקה....אתה מוזמן לבאר שבע....רק לתפוס אותם בטלפון לוקח שבועיים.
 

fireman

New member
חוזר בי....מאגר צודק....

על טופס 4 אין איזכור של בדיקה שצריכה לבצע חברת חשמל. סליחתכם.
 

ענתש

New member
ברוך הבא ../images/Emo13.gif למרות שנשמע שאתה

בשלבי סיום. אני רק מציינת שתשובות לשאלות מקצועיות שכאלו ניתן למצוא בעיקר בפורום שיפוץ ובניה שהוא פורום מקצועי. לשמחתינו גם פה נמצא מי שעונה, אבל אנחנו לרוב פורום תמיכה ולא יודעים מידע מדוייק ומפורט.
 

adigier

New member
ברוכה הנמצאת../images/Emo13.gif

האמת היא שאנחנו ממש לא בשלבי סיום, כרגע אנחנו מתקרבים לגמר השלד כך שיש עוד עבודה רבה לפנינו. אנחנו מעוניינים להכנס לבית אחרי טופס 4 ורציתי לדעת מה הוא לוח הזמנים על מנת לזרז את העניינים כמה שיותר.
 

fireman

New member
כל עוד אין לך חשמל

בשקעים, מים בברזים וביוב פועל אין לך עם מה להתחיל טופס 4 כשמו כן הוא....אישור לאכלוס... שלב גמר השלד רחוק מלהיות ראוי לאכלוס.
 

adigier

New member
זה ברור לי...

כרגע אנחנו גרים בשכירות ואיני רוצה לבזבז זמן יקר,אנו מעוניינים להכנס לבית כמה שיותר מהר ואחרי טופס 4. לכן שאלתי כמה זמן לוקח להם להגיע מהרגע שמזמינים אותם, אם לוקח להם חודש אדע להזמין אותם חודש לפני שמסיימים את הביוב,המים והחשמל.
 

fireman

New member
שוב....זה משתנה בין עונה לעונה

ובין אזור לאזור.... תקופת הקיץ יותר עמוסה (ועברנו אותה) בגלל שאיפה של כל מי שבונה לסיים לבנות בחופש ולעבור דירה בחופש כשהילדים לא לומדים. מעבר לכך זה פשוט להתקשר ולשאול.... ברשויות המקומיות אני מניח שיודעים בד"כ מה טווח הזמן שלוחקח להם להגיע לבדיקה ממועד ההזמנה... אולי זה מהיום למחר ואולי מהיום לעוד 60 יום....אותו הדבר אצל הג"א, חברת חשמל, מכון התקנים\איזוטופ וכוליי....
 

מאגר

New member
אם הבית ניבנה ע"י קבלן

והוא רשום כבית משותף לכל דבר הרי אם הקבלן חייב אגורה לרשות או לכל רשות אחרת כמו מס הכנסה מע"מ וכל אילו הוא לא יכול לקבל טופס 4 גם אם הבית מבחינת המדידה ומבחינת הג"א כשיר למגורים הקבלן יקבל טופס 4 רק לאחר שהיציג לרשות מקומית את כל האישורים ושילם את כל החובות. ישנן עיריות שלא מאשרות את טופס 4 עד שאין הכנה להעברה בטבו של הנכס ואישור ממס רכוש.
 
למעלה