AtShiRaAaAs
New member
שלום רב ונעים להכיר, אבקש את עזרתכם
שלום, שמי שירה, בת 22 עוד שלושה חודשים. מסיבות בריאותיות (כנראה שבגלגול הזה אני טורחת לאסוף מגוון רחב ומגוון של בעיות והפרעות...) לא סיימתי את חוק לימודיי, לא למדתי בכיתה י"ב ואין ברשותי תעודת בגרות. המטרה היא לצאת מכל הגורמים שמעקבים אותי ובעזרתם אני מצליחה בכשרון רב להלחיץ את עצמי ולשים לעצמי מקל בגלגלים, בעצם לסנדל את עצמי. יש לי ADD מאובחן וכנראה גם נטייה להיפריות. יש בי חוסר בטחון והלקאה עצמית (הייתי בטפול פסיכולוגי מספר פעמים אצל מספר מטפלות שונות, ויצא שאני ניהלתי את הטיפולים ואת השיחות והרי אין טעם שאני אעשה לעצמי אנליזות וישב מולי אדם שגובה הרבה כסף ויהנהן...). כחלק מחוסר הבטחון יש חרדה מכשלון שבשבילה אני מוצאת אלף ואחד סיבות ולא עושה בסופו של דבר. יש לי בעיה עם חודשים לועזיים, את העבריים אני זוכרת כשאני שרה את השיר. ע0ם מתמטיקה יש לי בעיה רק כשאני לא מתעסקת בה, עם מורה פרטי ובלי להתעצלן אני מגיעה לתוצאות יפות מאוד בפחות שעורים משעורים שבמקביל ניתנים במסגרת נאמר ביה"ס- זה מניסיון שלי בשנים שלמדתי בביה"ס. חלק מחוסר הבטחון נובע מתקופות דשנופלות עליי לפעמים והן תקופות של אפטיות למידע, הקלט והפלט מנוטרל. אני לא מסוגלת לקלוט והפלט שלי הוא מילמולים חסריי משמעות ולא מקושריי המציאות והנאמר סביבי- תקופות מתסכלות ביותר!!! שאני מרגישה בהן נחותה! כמובן הבעיות המוכרות של לקויי למידה.... ריחוף, חוסר מיקוד, יש לי גם בעיה מאובחנת בהתארגנות. אני מאחרת כרונית ונוטה כמו בלימודים גם בחיים להתעסק בכל דבר בדרך שלא קשור למשימה שלי. אני נוטה להיות מעט חרדתית. כרגע אני נמצאת בקשר אוהב וגם החיכוחים עם ההורים התמעטו. אני שוקדת על השלמת הבגרויות ולרובן לומדת בעצמי. בבגרויות החורף שעשיתי היו תוצאות יפות ותוצאות מדכאות, הופתעתי לטובה ולרעה. כמובן שבאופן יחסי הכל היה לא טוב לי... כי אני גם מצפה מעצמי לתשעים פלוס ורק זה נראה לי סביר בתור תוצאה... עוד חודש בחינת בגרות באנגלית (מקצוע שבו אני נעזרת במורה פרטי), אני לא יושבת ללמוד ובתחום הגרמר-הדקדוק (כמו גם בלשון עברית קיבלתי ציון מאוד נמוך וגם בחיבור להפתעתי) מצבי בכי רע. אני פשוט יושבת למול המחשב [שהוא ידיד נפלא בתור ממקד וקל ונעים (כמו משחק, מקשים וכאלה) לי לעבוד איתו] וגולשת לאתרים ו]ורומים וקוראת... אני גם מתקשה לעשות החלטה בנוגע לאחרי השלמת הבגרויות והפסיכומטרי. יש לי כמה כיווני מחשבה אבל אני כל הזמן טורחת לעדכן את עצמי שאני לא מסוגלת ומה יהיה... ושאכשל... אני משתדלת לקחת את עצמי בידיים ולצאת מה"שאנטי" של החוסר פעילות הזה. יש לי נטייה לחשיבה בוגרת (עוד מגיל צעיר) ומעמיקה למול ילדותיות והרב ה פעמים תפישה תמימה וילדותית. אני מאוד תמימה וצריכה שיספרו לי משהו בצורה ישירה בשביל שבכלל אשים לב אליו. עכשיו אחריי שסיפרתי כ"כ הרבה במטרה לנסות להבהיר מי אני, אני מנסה לתפוס את עצמי בידיים ולהשלים בגרויות... אני מרגישה צורך ויש לי רצון למצוא צורת טיפול כוללני שיקנה לי ויטפל ב: אסטרטגיות למידה- לדעת לסכם (אני לא יודעת בכלל כרגע), להתמקד, להתמודד עם חומר, לעכל חומר, לעבוד על הזכרון. במקביל- לחזק את הבטחון העצמי, להיות יותר מודעת לערך שלי, לאתר את הכישורים הבולטים שלי במטרה להצליח למצוא תחום שאצליח בו ויעניין אותי ללמוד אותו בהעמקה במוסד להשכלה גבוהה. ולעבד טראומות מסויימות שמקשות עליי ותוקעות אותי בהווה. אני מקווה שתוכלו לעזור לי ולספר לי על מגוון של שיטות ואפילו להמליץ על איש\אשת מקצוע שיושיעו אותי ויעזרו לי להתקדם. אני מרגישה שהזמן עובד לרעתי ולא תכננתי בגיל 22 להיות מחוסרת תעודת בגרות וללא כיוון, אני מתוסכלת מהמצב הזה מאוד ורוצה להגיע למיצויי עצמי ולהתקדם כבר סוף-סוף! המון תודה על שקראתם את הודעתי הארוכה ועל הרצון הטוב!
נ.ב. קראתי קיצור של מאפיינים של ADD אצל מבוגריםhttp://img.tapuz.co.il/forums/18462760.htm שסיפקה בידיי זיוה-דינה, טוב לדעת שאני לא עצלנית ולא אנוכית כי אני באמת יודעת שאני לא! וזה מקום נוסף להודות לך זיוה-דינה!
שלום, שמי שירה, בת 22 עוד שלושה חודשים. מסיבות בריאותיות (כנראה שבגלגול הזה אני טורחת לאסוף מגוון רחב ומגוון של בעיות והפרעות...) לא סיימתי את חוק לימודיי, לא למדתי בכיתה י"ב ואין ברשותי תעודת בגרות. המטרה היא לצאת מכל הגורמים שמעקבים אותי ובעזרתם אני מצליחה בכשרון רב להלחיץ את עצמי ולשים לעצמי מקל בגלגלים, בעצם לסנדל את עצמי. יש לי ADD מאובחן וכנראה גם נטייה להיפריות. יש בי חוסר בטחון והלקאה עצמית (הייתי בטפול פסיכולוגי מספר פעמים אצל מספר מטפלות שונות, ויצא שאני ניהלתי את הטיפולים ואת השיחות והרי אין טעם שאני אעשה לעצמי אנליזות וישב מולי אדם שגובה הרבה כסף ויהנהן...). כחלק מחוסר הבטחון יש חרדה מכשלון שבשבילה אני מוצאת אלף ואחד סיבות ולא עושה בסופו של דבר. יש לי בעיה עם חודשים לועזיים, את העבריים אני זוכרת כשאני שרה את השיר. ע0ם מתמטיקה יש לי בעיה רק כשאני לא מתעסקת בה, עם מורה פרטי ובלי להתעצלן אני מגיעה לתוצאות יפות מאוד בפחות שעורים משעורים שבמקביל ניתנים במסגרת נאמר ביה"ס- זה מניסיון שלי בשנים שלמדתי בביה"ס. חלק מחוסר הבטחון נובע מתקופות דשנופלות עליי לפעמים והן תקופות של אפטיות למידע, הקלט והפלט מנוטרל. אני לא מסוגלת לקלוט והפלט שלי הוא מילמולים חסריי משמעות ולא מקושריי המציאות והנאמר סביבי- תקופות מתסכלות ביותר!!! שאני מרגישה בהן נחותה! כמובן הבעיות המוכרות של לקויי למידה.... ריחוף, חוסר מיקוד, יש לי גם בעיה מאובחנת בהתארגנות. אני מאחרת כרונית ונוטה כמו בלימודים גם בחיים להתעסק בכל דבר בדרך שלא קשור למשימה שלי. אני נוטה להיות מעט חרדתית. כרגע אני נמצאת בקשר אוהב וגם החיכוחים עם ההורים התמעטו. אני שוקדת על השלמת הבגרויות ולרובן לומדת בעצמי. בבגרויות החורף שעשיתי היו תוצאות יפות ותוצאות מדכאות, הופתעתי לטובה ולרעה. כמובן שבאופן יחסי הכל היה לא טוב לי... כי אני גם מצפה מעצמי לתשעים פלוס ורק זה נראה לי סביר בתור תוצאה... עוד חודש בחינת בגרות באנגלית (מקצוע שבו אני נעזרת במורה פרטי), אני לא יושבת ללמוד ובתחום הגרמר-הדקדוק (כמו גם בלשון עברית קיבלתי ציון מאוד נמוך וגם בחיבור להפתעתי) מצבי בכי רע. אני פשוט יושבת למול המחשב [שהוא ידיד נפלא בתור ממקד וקל ונעים (כמו משחק, מקשים וכאלה) לי לעבוד איתו] וגולשת לאתרים ו]ורומים וקוראת... אני גם מתקשה לעשות החלטה בנוגע לאחרי השלמת הבגרויות והפסיכומטרי. יש לי כמה כיווני מחשבה אבל אני כל הזמן טורחת לעדכן את עצמי שאני לא מסוגלת ומה יהיה... ושאכשל... אני משתדלת לקחת את עצמי בידיים ולצאת מה"שאנטי" של החוסר פעילות הזה. יש לי נטייה לחשיבה בוגרת (עוד מגיל צעיר) ומעמיקה למול ילדותיות והרב ה פעמים תפישה תמימה וילדותית. אני מאוד תמימה וצריכה שיספרו לי משהו בצורה ישירה בשביל שבכלל אשים לב אליו. עכשיו אחריי שסיפרתי כ"כ הרבה במטרה לנסות להבהיר מי אני, אני מנסה לתפוס את עצמי בידיים ולהשלים בגרויות... אני מרגישה צורך ויש לי רצון למצוא צורת טיפול כוללני שיקנה לי ויטפל ב: אסטרטגיות למידה- לדעת לסכם (אני לא יודעת בכלל כרגע), להתמקד, להתמודד עם חומר, לעכל חומר, לעבוד על הזכרון. במקביל- לחזק את הבטחון העצמי, להיות יותר מודעת לערך שלי, לאתר את הכישורים הבולטים שלי במטרה להצליח למצוא תחום שאצליח בו ויעניין אותי ללמוד אותו בהעמקה במוסד להשכלה גבוהה. ולעבד טראומות מסויימות שמקשות עליי ותוקעות אותי בהווה. אני מקווה שתוכלו לעזור לי ולספר לי על מגוון של שיטות ואפילו להמליץ על איש\אשת מקצוע שיושיעו אותי ויעזרו לי להתקדם. אני מרגישה שהזמן עובד לרעתי ולא תכננתי בגיל 22 להיות מחוסרת תעודת בגרות וללא כיוון, אני מתוסכלת מהמצב הזה מאוד ורוצה להגיע למיצויי עצמי ולהתקדם כבר סוף-סוף! המון תודה על שקראתם את הודעתי הארוכה ועל הרצון הטוב!