שלום רב לכל הפורום
אני חדש בפורום, אבל מוכר בפורומים אחרים כמו 'מדע בדיוני ופנטזיה'. אתמול סיימתי לקרוא את חומריו האפלים ואני רוצה לציין שמאד נהנתי מהסדרה, ואני באמת חושב שהיא מלאה ברעיונות טובים ומקוריים, ומאד מוצלחת. אבל... נותרו לי כל מני שאלות שאני לא מרגיש שקיבלתי עליהן תשובה מספקת, או תשובה בכלל. אני אשמח אם תוכלו להאיר את עיניי. אז ככה: (מי שלא קרא עדיין שיתעלם מההודעה, יש בה ספויילרים רציניים): 1) פולמן מסביר את הרפאים כילדי השאול, ושהם נוצרים כל פעם שמישהו חותך חלון בין העולמות עם הסכין המעודן. אבל למה הרפאים נוצרים בפתיחת חלון? מדוע שהסכין, שהוא יצירה של בני אדם, ישפיע על יצורי השאול? ומה זה בכלל השאול? זה עולם המתים שבו ויל וליירה ביקרו? כי אם זה עולם המתים, אז למה לא היה שם זכר לרפאים? אולי השאול זה הרווח הדק שבין העולמות, שאליו האבק מתפזר? ועוד בנוגע לרפאים - אם הם בני השאול, מדוע הם משרתים את הסמכות ואת צבאות השמיים במלחמה שלהם? יש כאן די ניגוד. ואיך גברת קולטר הצליחה לפקד על גדוד של רפאים בסוף הספר השני? בכלל, כל הקטע של הרפאים ממש לא מוסבר טוב לדעתי. 2) אם התפקיד המשמעותי של מארי מאלון הוא להכיר לילדים את 'פיתויי המין והאהבה', כפי שעשה הנחש לחווה בגן עדן, אז למה היא בכלל יצרה את משקפת הענבר? במה המשקפת הועילה להתפתחות העלילה פרט לכך שמארי גילתה את הזרם של האבק וניסתה לקשר אותו למה שקרה בעולמות האחרים? הרי, ממילא בסוף המלאכית זפניה סיפרה לה, לויל ולליירה על בריחת האבק דרך החלונות, כך שלדעתי, למשקפת אין כל תפקיד משמעותי. אולי תצליחו לבאר את העניין. 3) בספר הראשון אף אחד לא יודע על ריבוי העולמות, ולורד עזריאל היה צריך ליצור פתח ענקי על ידי הריגת רוג'ר, אבל מהספר השני והילך, אנשים מתחילים להסתובב בחופשיות בין העולמות, ללא הסכין, ואף על פי שמאד מאד קשה למצוא את החלונות. דוגמאות - האב גומז שרודף אחרי מארי מאלון, גברת קולטר, הצפלינים שרדפו אחרי לי סקורסבי וג'ון פארי, ספינת הסוענים שהגיעה לעולם של המולפה כדי לאסוף את ויל, ליירה, מארי וסרפינה פקלה, ובכלל - כל הכוחות מכל העולמות שהתאספו במבצרו של לורד עזריאל. פתאום לעבור בין עולמות זה עניין של מה בכך, וזה די מפריע לי. 4) מה שהכי קשה לי לקבל, זאת העובדה שההתאהבות של שני ילדים היא הדבר שגרם לכל האבק, בכל העולמות, להסתדר. ולמה דווקא שני הילדים האלו, בגלל הנבואה על ליירה? זה פשוט לא נראה לי הסבר מספק. ואם האהבה היא הגורם המשמעותי ביותר בכל העולמות, והדבר שמשפיע הכי חזק על האבק, אז למה פולמן מטיף בכל הסדרה שהגוף זה הדבר החשוב ביותר (המלאכים מקנאים בבני האדם בגלל שיש להם גוף וכו')? הרי אהבה איננה דבר מוחשי והיא מורגשת בנפש וברוח, הפן הפיסי שלה הוא הפן הכי פחות משמעותי. 5) עוד דבר קטן: אם הבנתי נכון, אז אין אלוהים והסמכות הוא רק מלאך, והאבק בעצם יצר את הכל. אך האבק עצמו נוצר על ידי תודעה אנושית ותבונה אנושית. אז אם לא היו בני אדם כשהאבק נוצר, אז איל הוא נוצר? או שאולי בני האדם היו קודם, ואז יצרו את האבק, שיצר את כל שאר הדברים? זאת מעין שאלה של הביצה ותרנגולת - מה קטן למה, בני האדם או האבק, ואי אפשר לענות על כך. אני יודע שהעמסתי עליכם המון, אבל אני מאד אשמח לקבל תשובות והארות ומחשבות, ואני גם חושב שתהנו לשוחח על כך. אז תודה רבה מראש.
אני חדש בפורום, אבל מוכר בפורומים אחרים כמו 'מדע בדיוני ופנטזיה'. אתמול סיימתי לקרוא את חומריו האפלים ואני רוצה לציין שמאד נהנתי מהסדרה, ואני באמת חושב שהיא מלאה ברעיונות טובים ומקוריים, ומאד מוצלחת. אבל... נותרו לי כל מני שאלות שאני לא מרגיש שקיבלתי עליהן תשובה מספקת, או תשובה בכלל. אני אשמח אם תוכלו להאיר את עיניי. אז ככה: (מי שלא קרא עדיין שיתעלם מההודעה, יש בה ספויילרים רציניים): 1) פולמן מסביר את הרפאים כילדי השאול, ושהם נוצרים כל פעם שמישהו חותך חלון בין העולמות עם הסכין המעודן. אבל למה הרפאים נוצרים בפתיחת חלון? מדוע שהסכין, שהוא יצירה של בני אדם, ישפיע על יצורי השאול? ומה זה בכלל השאול? זה עולם המתים שבו ויל וליירה ביקרו? כי אם זה עולם המתים, אז למה לא היה שם זכר לרפאים? אולי השאול זה הרווח הדק שבין העולמות, שאליו האבק מתפזר? ועוד בנוגע לרפאים - אם הם בני השאול, מדוע הם משרתים את הסמכות ואת צבאות השמיים במלחמה שלהם? יש כאן די ניגוד. ואיך גברת קולטר הצליחה לפקד על גדוד של רפאים בסוף הספר השני? בכלל, כל הקטע של הרפאים ממש לא מוסבר טוב לדעתי. 2) אם התפקיד המשמעותי של מארי מאלון הוא להכיר לילדים את 'פיתויי המין והאהבה', כפי שעשה הנחש לחווה בגן עדן, אז למה היא בכלל יצרה את משקפת הענבר? במה המשקפת הועילה להתפתחות העלילה פרט לכך שמארי גילתה את הזרם של האבק וניסתה לקשר אותו למה שקרה בעולמות האחרים? הרי, ממילא בסוף המלאכית זפניה סיפרה לה, לויל ולליירה על בריחת האבק דרך החלונות, כך שלדעתי, למשקפת אין כל תפקיד משמעותי. אולי תצליחו לבאר את העניין. 3) בספר הראשון אף אחד לא יודע על ריבוי העולמות, ולורד עזריאל היה צריך ליצור פתח ענקי על ידי הריגת רוג'ר, אבל מהספר השני והילך, אנשים מתחילים להסתובב בחופשיות בין העולמות, ללא הסכין, ואף על פי שמאד מאד קשה למצוא את החלונות. דוגמאות - האב גומז שרודף אחרי מארי מאלון, גברת קולטר, הצפלינים שרדפו אחרי לי סקורסבי וג'ון פארי, ספינת הסוענים שהגיעה לעולם של המולפה כדי לאסוף את ויל, ליירה, מארי וסרפינה פקלה, ובכלל - כל הכוחות מכל העולמות שהתאספו במבצרו של לורד עזריאל. פתאום לעבור בין עולמות זה עניין של מה בכך, וזה די מפריע לי. 4) מה שהכי קשה לי לקבל, זאת העובדה שההתאהבות של שני ילדים היא הדבר שגרם לכל האבק, בכל העולמות, להסתדר. ולמה דווקא שני הילדים האלו, בגלל הנבואה על ליירה? זה פשוט לא נראה לי הסבר מספק. ואם האהבה היא הגורם המשמעותי ביותר בכל העולמות, והדבר שמשפיע הכי חזק על האבק, אז למה פולמן מטיף בכל הסדרה שהגוף זה הדבר החשוב ביותר (המלאכים מקנאים בבני האדם בגלל שיש להם גוף וכו')? הרי אהבה איננה דבר מוחשי והיא מורגשת בנפש וברוח, הפן הפיסי שלה הוא הפן הכי פחות משמעותי. 5) עוד דבר קטן: אם הבנתי נכון, אז אין אלוהים והסמכות הוא רק מלאך, והאבק בעצם יצר את הכל. אך האבק עצמו נוצר על ידי תודעה אנושית ותבונה אנושית. אז אם לא היו בני אדם כשהאבק נוצר, אז איל הוא נוצר? או שאולי בני האדם היו קודם, ואז יצרו את האבק, שיצר את כל שאר הדברים? זאת מעין שאלה של הביצה ותרנגולת - מה קטן למה, בני האדם או האבק, ואי אפשר לענות על כך. אני יודע שהעמסתי עליכם המון, אבל אני מאד אשמח לקבל תשובות והארות ומחשבות, ואני גם חושב שתהנו לשוחח על כך. אז תודה רבה מראש.