שלום רב לכם, איזה יופי של פורום,

tsiporganeden

New member
שלום רב לכם, איזה יופי של פורום,

אני אישית שמחה מאוד על הפורום, וכבר שאלה על ההתחלה, פחמימות למה הן מועילות, או מזיקות, והאם אפשר בלעדיהן?
 

o f e k i

New member
היי

התפקיד העיקרי של הפחמימות הוא סיפוק אנרגיה לתפקוד המוח, מערכת העצבים ותאי הדם.חוץ מאלו הן גם מאפשרות את הפעילות התקינה של שריר הגוף בזמן פעילות ובעת מנוחה. רוב הפחמימות בגוף מתפרקות כאמור במערכת העיכול ואז נספגות כגלוקוז אשר הופך ל- ATP בתהליכי הפקת האנרגיה התוך-תאיים ובעת כיווץ השריר.האנרגיה שמתקבלת בעת ניצול הגלוקוז משמשת לפעילות השרירים, לבניית השרירים וגם לשמירה על חום גוף תקין,חוץ מכל אלו השימוש בפחמימות כמקור לאנרגיה מונע את השימוש בחלבונים למטרות אלו.כיוון שהחלבונים יוכלו לספק את אבני הבנייה הדרושים לשריר ולא יהוו מקור אנרגיה. אספקת פחמימות מהמזון בכמות הדרושה תאפשר לגוף להימנע מליצור "גופי קטו"(מולקולות המספקות אנרגיה במצבים של מחסור בפחמימות ומקורן מרקמת השומן),הפחמימות אחראיות על ייצור הסרוטונין במוח,ולכן מחסור גדול בפחמימות יגרום במקרים מסוימים לעייפות,דיכאון,חולי,חולשה,עצבנות.לכן הפחמימות הן בעלות תפקיד מרכזי בגוף האדם ושומרות על תפקוד גופינו בכלל וצחונו בפרט.
 

tsiporganeden

New member
תודה אופקי, פחמימות הן גם מקור לא

אכזב לקלוריות, האם יש מוצרים הדלים בקלוריות ולא בפחמימות? האם יש כזה דבר שאוכל לאכול פירות (שיש בהם סוכר) במקום לחם? למה אני שואלת? אני עושה דיאטה ללא פחמימות אך אוכלת 240 גרם נטו פירות כל בוקר, האם זה טוב? רע? ועוד שאלה האם הידע שלך מקורו במקצועך?
 

o f e k i

New member
אם את עושה דיאטה קטוגנית

אז ארוחת הבוקר שלך לא ממש קשורה לאי אכילת פחמימות,בדיאטות ללא פחמימות יש איסור חד משמעי לא לאכול מעל כמות מסוימת של חרקות ופירות,ואפילו מסטיקים ללא סוכר...לכן אולי גדאי שתקראי קצת על הדיאטה ואת חוקיה .לדעתיי הדיאטה הזו לא מומלצת בכלל,אך יש שיחלקו עלי,והידע שלי נובע גם ממקצועי העתידי וגם מלימודים אוטודידקטים.
 

רון ו

New member
zone diet ופחמימות מועדפות

בגדול את צודקת לפי הגישה של הדיאטה הנ"ל פירות ירקות ומקורות לפחמימות עשירים בסיבים הם מקור אנרגיה עדיף ביחס לפסטה קראי את הציטוט הבא: People tend to forget that the best way to fatten cattle is to raise their insulin levels by feeding them excessive amounts of low-fat grain. The best way to fatten humans is to raise their insulin levels by feeding them excessive amounts of low-fat grain, but now in the form of pasta and bagels. להערכתי זה קשור גם לנטיה אישית של כל אחד ואחת. יש כאלו שנוטים להיות רעבים יותר מלחם ויש שפחות עובדה שיש כאלה שמצליחים גם עם דיאטת הלחם
רון
 
פחמימות

פחמימות הן הבסייס של התזונה שלנו, לכן אין לוותר עליהן. חשוב לבחור פחמימות כמו מוצרים מחיטה מלאה, אורז מלא, גריסים וקטניות, כדי שהתזונה תיהי בריאה ומאוזנת.
 
למעלה