שלום רב לנוכחי הפורום!

שלום רב לנוכחי הפורום! ../images/Emo9.gif

ברצוני להביא בפניכם כמה שאלות..: מתי יש מפגש בוגרים ב"שמע"? האם יש פה תלמידים לקו"ש הלומדים בשילוב אינדיבידואלי? המשתלבים עם השומעים בעיקר מאשר עם לקויי שמיעה כמותם? אני מבקשת לענות ברצינות משום שזה די חשוב לי לדעת מסיבה שאפרט במהלך השבוע. תודתי מראש, רוקדת.
 

Cats Hater

New member
אני אענה לך על כמה מן השאלות:

אני לומד בשילוב אינבידואלי, ואצלי זה חמישים חמישים ז"א שאני מסתדר עם השומעים באותה צורה עם הלקו"ש כי הוריי וכל משפחתי לקו"ש.
 

black_magic

New member
שלום רוקדת..../images/Emo13.gif

אני לא יודעת בקשר למפגש הבוגרים בשמע כי אני מחיפה.. אני לומדת בשילוב אינדיבידואלי, ז"א שאני לומדת בכיתה רגילה של שומעים אך מצטרפים אלינו לפעמים תלמידים מהכיתה המיוחדת ללקוי שמיעה. הבצפר שלי הוא בצפר שילוב. ואת?
 
שלומות לך ../images/Emo39.gif

אני לומדת בבית ספר רגיל לחלוטין, אין כיתות מיוחדות לילדים עם בעיות מסויימות. שאלתי משום שאני עורכת מחקר בנושא השפעת מסגרת השילוב על המתבגר הלוקה בשמיעתו, ואני לא מכירה כל כך אנשים לקו"ש שאוכל לקבל שיתוף פעולה מצידם במליאת שאלון שהכנתי לצורך עבודת המחקר שלי. לשאלון זה אני צריכה תלמידים הלומדים במסגרת שילוב אינדיבידואלי ולא כיתת חינוך מיוחד. לא נורא, הפתרון יימצא בסופו של דבר
.
 

berckovic

New member
היי רוקדת

אני חרש מלידה.... ואני לומד בשילוב אינדווידואלי ...אני לומד עם שומעים ..אני היחיד שהוא ליקויי שמיעה בביה"ס שלי ..ואני לומד בכיתה רגילה עם שומעים ...אין שום יחס מיוחד כלפיי...כלומר שאני עושה אותם מבחנים כמו כולם ..ואני לא בכיתת חינוך....כלומר אם את רוצה לשאול כמה דברים ,אני מוכן לעזור... :) דבר שני ..שיהיה מפגש של הבוגרים בשמע...כל חניך שהוא בקבוצה הזו יקבל מכתב לביתו על התוכניות למפגש הבא..וגם יפרסמו בפורום הזה על מה שהולך להיות במפגש הבא...או המרחפת או יניב חדד יפרסמו... אני מקווה שעזרתי .. ביי ברקוביץ´
berk
vic
 
ובכן

אני בשילוב הזה או איך שתקראי לו... קיצר, אני ועוד לקו"ש אחת, היינו היחידים בכל השכבה. מפגש בוגרים.. אין לי מושג, עדיין לא קיבלנו איזה מכתב לגבי זה... ואני מסתדר יותר עם שומעים מאשר לקו"ש, בעיקר חרשים כי אני פשוט לא יודע שפת סימנים ואני לא יכול לתקשר איתם... אבל אני גם לא אוהב את הרגשת הנחיתות או ה"צורך בהפרדות" מ"השומעים"... בגלל שאני כבד שמיעה, אני צריך להרגיש נחות או להתנתק מהם? יודעים מה אומרים, איבדתי משהו אחד, ובורכתי במקום אחר.
 

Catty

New member
אז אתה באמת מפלצת...

סתאם... חבל שאתה רואה את ה"התבודדויות" שלנו כהרגשת נחות. לא, זה משהו משותף בין כולנו שמחבר בנינו ומכאן הלקות שמיעה לא קשורה. להתנתק? שטויות. כמו שכשאתה ביום בביה"ס ובערב עם המשפחה זה אומר שאתה מתנתק מהדבר השני? ביה"ס זו קבוצה, משפחה זו קבוצה, חברים גם. ישנם כל מיני חברים, גבוהים, נמוכים, טיפשים, חכמים, עיוורים, חירשים. חבל שאתה לא מוצא את עצמך בחברת אלה שהכי הכי יכולים להבין אותך.
 
תודה לכם על הנכונות.. עוד משהו..

שרציתי להוסיף.. לגבי דעתו של מפלצת העמקים.. יש לי נטייה קלה להסכים עם דעתו.. יש לקויי שמיעה רבים שרואים את עולמם אך ורק בתוך הקבוצה. אני בתור אחת שעברה את החוויה, לא ראיתי את עצמי משתלבת מחוץ לקבוצה שהשתייכתי אליה אז. לדעתי, בתוך הקבוצה של לקויי השמיעה יש בטחון והמון תמיכה ברעהו בעל הליקוי, מעיין קבוצת תמיכה לא רשמית, ומשום זאת, הפרט המשתייך לקבוצה לא רואה את עצמו משתייך אל העולם שמחוץ לקבוצה הקטנה והסגורה,הוא רואה בשומעים אוייב, תתפלאו, זה קורה. אני לא מכלילה, חס וחלילה, אך יש מצבים כאלו וזה חבל. קיימת (לא אצל כולם כמובן) תחושת נחיתות.. לי יש דוגמא אישית של אדם שאני מכירה שחש שהוא לא שווה ולא יצליח בעולם השומע רק בגלל הליקוי שלו. ועוד דבר.. לא קשור לנושא.. מי שלמד בשילוב אינדיבידואלי - יחיד בתוך כיתת שומעים (רצוי בתיכון רגיל לחלוטין), ומוכן לעזור לי במליאת שאלון שהכנתי לצורך עבודת המחקר, יכול לשלוח לי את האי מייל שלו למסרים האישיים שלי ואשלח לו את השאלון, אודה לכם מראש על שיתוף הפעולה. שלכם, רוקדת.
 

Catty

New member
סליחה על ההתפרצות אבל...

נמאסו עלי השאלונים...
 
אהלן לכוווולם

היי לכולם ...מה נישמע? אני לומדת בתיכון עם כיתה שומעים ללא עזרה וכן אני מסתדרת טוב בהחלט... אני כיבדת שמיעה ומשתלבת בעולם שומעים במיוחד אך לאחרונה התקרבתי לחירשים וגיליתי עולם נפלא עם המון תמיכה... למרות הכל שמתי לב כי זה קהילה מאוד סגורה עם לא מעט שמועות על האנשים הנמצאים בחברת חירשים. אז בקשר אליך רוקדת...אני לומדת עם שומעים כך שאם תרצי עזרה בשאלון אשמח לעזור לך... אז להתראות...
 

ronoosh

New member
לרוקדת

אני לומדת בשילוב אינדיבידואלי בבית ספר של שומעים והאמת נורא קשה לי לא כל המורים מבינים אותי ומודעים לבעיה שלי... אבל עם העזרה של המורות משמע שבאות לביהס בשבילי ועזרת משפחתי אני מצליחה לעבור את הסיוט הבית ספרי..... ואני מוכנה לקבל את השאלון..... ויש לי שאלה למה את עושה את השאלון הזה ובשבי מה??? רוני סבן
 
לרוני ולמקסימה שלום רב,

השאלון הינו תוצר של עבודת מחקר בסוצילוגיה מטעם המגמה (פסיכולוגיה - סוצילוגיה) אודה לכן מאוד אם תמלאו את השאלון, שלחו לי במסרים אישיים את כתובת האי מייל שלכן ואשלח לכן את השאלון. תודתי מראש על הנכונות, רוקדת.
 
תראי...

בשבילי, כשחברה כלשהי מסתגרת, זה מראה על נחיתות... ככה התרגלתי לחשוב. ובמציאות היום יומית, אני מסתובב עם כל העולם, לא רק כבדי שמיעה. אני מסתובב עם חולי אסטמה, עם לקויי ראיה, עם שנים, עם רזים כמקלות, וכו´. מבינה? אני לא "מתבצר" עם חברה בעלת אותי אופי ליקוי. אני אוהב את החברה המגוונת, שבה לכל אחד יש חיסרון אחר, וכך בעצם מתבטלים ה"עליונויות" של האנשים. אבל זה לא אומר כמובן שאני לא מסתדר עם לוקיי שמיעה... זה פשוט, אני מעדיף לא להסתגר עם קהילה מסויימת אחת (כמוש אני לא רק עם המשפחה, או רק עם החברים מהבסיס וכ´ו, ככה גם לא רק עם לק"ש). באשר ליכולת להבין אותי, נכון שלק"ש הם אלה שיכולים לדעת את מידת הבעיה שלי, אבל זה לא מהווה סיבה "להתנתק" מרוב העולם בשביל הקהילה הלק"ש...
 

המרחפת

New member
"ככה התרגלתי לחשוב"

אני חושבת שלא תמיד דברים שהתרגלנו אליהם הם דברים טובים או נכונים. לפעמים אנחנו צריכים להשתחרר מקבעונות מחשבתיים, כשישנה אפשרות שהם יגרמו לנו לשיפוט מוטעה. אבל מי כמוני יודע שזה קשה....
 
אני רשמתי שזה נכון?

אני אומר לך את השקפת העולם שלי, הפרטית האישית שלי. אז אולי זה לא נכון, אבל ככה אני רואה את זה. אותי חינכו להתחרות שווה בין שווים, ואף להצליח יותר מאחרים למרות המגבלה שלי. לכן גם התרגלתי לחשוב, שההתקהלות הזאת, זאת מעין הסתגרות שמצביעה על נחיתות. נכון? לא נכון? לכל אחד יש את הדיעה שלו. מה שבטוח, אין רק צד אחד צודק.
 
למעלה