שלום רב, מוזר מאד שאין כאן הסבר יסודי

ד ר א ל

New member
שלום רב, מוזר מאד שאין כאן הסבר יסודי

הסבר מהי שיטת ימימה.. הגעתי בחיפוש בפורום (לאחר נבירה בכל המקומות שאולי זה עלול להמצא, מאמרים, טאגליינס, קישורים) לאיזה קישור מפברואר של מישהי ששאלה, ומנהלת הפורום ענתה לה שאי אפשר להסביר. וזה גם מאד מעניין. כנראה שאזדקק לחסדי גוגל (רץ בחלון מקביל, אחרי ההודעה אבדוק מה הוא העלה בחכתו). בכל אופן, סיקרן אותי השם, בשנות השמונים אולי תחילת התשעים הגעתי לאישה ושמה ימימה, איני זוכר בדיוק, מטפלת רוחנית כלשהיא? בשד' רוטשילד בתל-אביב. קומה 3-4, לא כל כך זוכר. האמת גם שאני לא ממש זוכר מה ארע בשיחה. כך שאין לכך הרבה משמעות. אני לא זוכר גם אם אבא ז"ל העביר לה תשלום, וזה מה שרציתי לשאול - האם ימימה, הבנתי שאם זו אותה אחת היא נפטרה, נמנעה מתשלום מאנשים שהגיעו או למדו אצלה? תודה למשיבים
 

קתרזיס

New member
לא יודעת לגבי ימימה עצמה

אבל לגבי לימודי ימימה אני יכולה אולי לזרות קצת אור.. הלימוד מתמקד בחוויה האישית את המציאות. הרעיון הוא שהקשיים שאנחנו נתקלים בהם מול עצמנו ומול אחרים נובעים מהבנה שגוייה (או חוסר הבנה במילותיה של ימימה) את המציאות ואת מקומנו בעולם. חוסר ההבנה נובע מפרשנות שפירשנו בגיל צעיר מאד למקרים שקרו מסביב. כך שאם נחרט בתפיסתנו שאמא לא התייחסה אלינו כשרצינו יחס, ייתכן שפירשנו את זה כ- אנחנו לא חשובים או לא רצויים- דרך עיניים של ילד קטן. וכמובן שככל שהסביבה הייתה פחות תומכת ואוהדת יש לנו יותר תפיסות לא נכונות לגבי עצמנו. ימימה מלמדת שהערך שלנו הוא מוחלט מלידה, ואין שום דבר שיכול להוריד אותו. לא מעשים של אחרים כלפינו, וגם לא מעשים שלנו. בהנתן שהערך מוחלט, ובהנתן שאנחנו לומדים להבין ולהפנים את זה, הרי שהדברים שראינו עד כה כמאיימים על ערכנו הופכים להיות מאיימים פחות ואנו יכולים להתבונן בהם ולראות מה קורה שם. למה בסיטואציות מסויימות אנחנו מגיבים בצורה כועסת או לא נעימה. מה התפיסה השקרית שמסתתרת שם. הלימוד בנוי על שלושה שלבים שקורים שוב ושוב ועוזרים לקלף את הבצל הזה של תפיסה שגויה, אשליות, ציפיות, הפרזה וחסר השלבים הם צפייה, הפרדה וקבלה. הצפיה מתאפשרת בעזרת מה שתיארתי קודם - ההבנה(גם אם רק שכלית בתחילה) שהערך שלנו קיים והאירועים אינם יכולים להשפיע עליו. ההפרדה היא היכולת להבין את החלק של העומס (שלל התפיסות השגויות שעדיין קיימות אצלנו, העובדה שאנחנו מאמינים שאנחנו מיותרים\לא אהובים\אשמים\לא מספיק טובים וכו) בחוויה שלנו את מה שקרה ואת ההשפעה שלו על התפיסה שלנו את האירועים. הקבלה היא היכולת לקבל את עצמנו ברגע הנוכחי, גם עם העומס. ובעצם להסכים לכך שכרגע - בהנתן כל הנתונים - זו היכולת שלנו. לקבל בלי לשפוט את עצמנו לחובה. לתת לעצמנו את המקום לעשות את הדברים כמו שהם מתאפשרים לנו מתוך הבנה ואהבה כלפי עצמנו, ובכך העומס וההשפעה שלו הולכים ופוחתים. העומס הופך להיות פחות משמעותי וכבר לא מתרכזים בו כאילו הוא הדבר האמיתי אלא נוכחים לראות, עם ההתקדמות שהוא באמת שקרי. ימימה שמה דגש על הכרת הטוב. על ההתמקדות בכך ש95 אחוז טוב... כי כשמתמקדים ב5 אחוז המיותר (כל מה שלא קשור לטוב) בעצם מעצימים את המשמעות שלו (קצת כמו מי שפתאום חושב שפרט מסויים בפנים שלו לא יפה, ומאותו רגע כל פעם שהוא מסתכל במראה הוא רואה רק את הפרט הזה... ומאבד את התמונה הפרופורציונית). לכן הרבה פעמים קוראים ללימוד של ימימה תורת המידות. משום שהוא עוזר להחזיר את הדברים למידתם, דברים שהיום עשויים להמצא בהפרזה או חסר. דבר נוסף אחד - בלימוד הרבה פעמים נעזרים בתפיסה של ילד קטן לגבי החלק שקשור לעומס. כי העומס נוצר מהבנה של ילד קטן (או ילדה קטנה) והוא נובע מפחדים וחששות. הדרך לפתור אותו נעשית ברורה יותר אם מתייחסים לטוב שלנו כמבוגר שהוא ההורה הנפשי של העומס (הילד הקטן). יצא לי להגיע לסיטואציות שהציקו והכאיבו לי ולחשוב פתאום מה הייתי אומרת אילו הייתה לי ילדה קטנה בת 3 שהייתה נתקלת בהן, והתפיסה הזו מאד תורמת להבנה של סוג הקבלה והאהבה שחסרים בדיוק במקום הזה... זה כאילו העומס נוצר מתוך מחסור באהבה ויתמוסס מתוך למידה לתת אהבה בדיוק במקומות האלה. מקווה שדייקתי בהסבר, אני יכולה לומר לך מנסיון שזה הלימוד שהכי עזר לי בחיי עד כה. למדתי שנתיים ונאלצתי להפסיק עקב מעבר לחו"ל אבל ההבנות שקיבלתי ממשיכות איתי עד היום. זה כמו ללמוד איך להיות הפסיכולוג הכי טוב לעצמך. כל עוד זוכרים את החומר - הדברים הופכים יותר ויותר ברורים ופשוטים וגלויים.
 

ד ר א ל

New member
תודה רבה תקרזיס על הסבר מפורט מאד

אולי לא ממש הבנתי את השיטה לאשורה, אך זה נתן לי כיוון להתמצאות. משיטוט בגוגל הבנתי שאכן, הייתי אצל ימימה בשד' רוטשילד, אך כנראה הייתי במצב על הפנים, לא זוכר כמעט כלום מהעניין. אם אכן היא לא קיבלה שום סוג של תשלום, תרומות, מתנות וכיוצא בזה בעבור הלימוד - נשמע נפלא ביותר. מאחר והיא לא השאירה אחריה כתבים, כפי שקראתי, צריכים להסתמך על תלמידה. ופה נקוט כלל זהב בידי, בכל הנוגע להוראה רוחית - אם כסף מעורב בכך מכל סוג וצורה? לא מתקרב לכך. וכלל שני אם המוורה הרוחי, המדריך וכו' - לא מסתייג הסתייגות חד משמעית מכל רדיפה אחרי הנאות הגוף - סימן בטוח להתרחק מהמקום. הבנתי שהיא עסקה קצת בקבלה. בכל אופן, תורת הקבלה שייכת בעיני לתחום התורות שאני גם מושך ידי מהן, מהסיבה הפשוטה. שתורות הנסתר עוסקות בחלק הבריאה הנסתר מעינינ. ואילו אני נמשך לאותן תורות שעוסקות בבורא והדרך אליו. ויש שוני גדול בין קבלה ובין תורות אלו. בכל אופן, כמו שקראתי פעם אצל מורה רוחי, אנשים מסויימים נמשכים אל אותו "תדר" שהרטט שלו מתאים להם באותה נקודת זמן וכך הם מוצאים את עצמם בקבוצה כזו או אחרת, בין אם מכון הקבלה, ובין אם התיאוסופיה, ובין אם יוגה של אהבה. ואני מצאתי כבר את ה"רטט" הנכון עבורי. ושוב תודה.
 

קתרזיס

New member
שמחה בשבילך

אני למדתי בקבוצת בנות אצל אורנה סלע. הלימוד אמנם בתשלום, אולם הוא סמלי יחסית (20 שקל לשיעור לסטודנטים, 30 לשאר) קשה לי לדמיין אנשים שיכולים להתקיים במציאות שלנו בלי לגבות שום תשלום ולכן אני יותר מסתכלת על הסכום מאשר על האם קיים כזה. אני גם מושכת את ידי מתורת הקבלה ומלימודי מיסטיקה למיניהם. אולי זכיתי ויצא לי ללמוד אצל מורה שלמרות היותה דתיה לא מערבבת בין הלימוד הנקי הפנימי ובין האמונה שלה באלוהים. אני יכולה לומר לך שאם אורנה הייתה מנסה לקדם את הקטע הדתי בתוך הלימוד זה היה צורם לי והייתי שוקלת האם להשאר בלימוד. לכן נראה לי שזה תלוי בסופו של דבר במרצה. קשה לדעת איך ימימה עצמה לימדה כי כל אחד מהתלמידים שלה מעביר את החומר קצת שונה. בכל מקרה - האלמנט המיסטי של הסיפורים עליה הוא אלמנט שאני מתעלמת ממנו, מכיוון שמבחינתי אם משהו לא מדיד, הוא לא קיים עד שאווכח אחרת. מסקרנות גרידא - לאיפה הרטט שלך הוביל אותך?
 

ד ר א ל

New member
חחח המילה רטט כבר מוליכה אותי לקונוטציות...

אך הוא הוביל אותי למורה רוחי שאינו לוקח תשלום מכל סוג שהוא, שום מתנה, שום תרומה ולו הקטנה ביותר. כמובן שלא ידעתי כל זאת כאשר קראתי כאשר הייתי בן 18-19 שניים מספריו, פשוט הספרים כבשו את ליבי כליל. והתחושה היא כמו שחוזרים הביתה, על עשרות הספרים פרי עטו שקראתי בעקבותיהם. אם הייתי מצליח ללכת בדרך שהוא מתווה, אותו סופר, היה נפלא ביותר. אך כרגיל האדם עקשן להמשיך בקושי עורפו. והסופר שמו - שלמה קאלו.
 
למעלה