שלום רב, צריכה עזרה - אני בזבזנית "כרונית "

מוריה101

New member
שלום רב, צריכה עזרה - אני בזבזנית "כרונית "

ולא יודעת מה לעשות . אני קונה בלי לחשוב , מ תחשק לי משהו - בסוף הוא יהיה שלי . המצב שלי בבנק כל הזמן לא טוב, עד שאני מתיישרת - מקבלת עזרה אני מקטינה את המינוס עוד פעם הוא גודל וגודל . לקחתי אינספור הלוואות , חזרה לי משכנתא. העניין הוא- שאני לא קונה דברים יקרים , אלא דברים קטנים והרבה- בגדים , קוסמטיקה, קניות בסופר .. וכל זאת קורה לי - כי אין לי הכנסות גבוהות , ואנו מספר נפשות בבית . בלי שום קשר- יש לי המון המון הוצאות - הכל בא לי בבת אחת - מוסך , ועד גן , ועד בית , הרבה אירועים . אני לא יכולה להמנע מאף אחד. אני יודעת שאם לא הייתי בזבזנית - מצב המינוס היה שפיר יותר. מה אעשה ? אפשר לקבל תמיכה כלשהיא ? אני מיואשת , על סף בכי , אינני יכולה להסתכל בענייים לאלו שעזרו לי -קרובי הייקרים , אינני יכולה להתלונן - כי מצב הכלכלי קשה שלי - מאחר שאני גם גורמת לכך , ואיזו חוצפה מצידי. ( " אנשים אומרים - " תראו אותה, קשה לה - אין לה כסף לאכול אבל היא קונה ומתלבשת וכו' " ככה זה , ושמעתי לא אחת ולא שתיים שאמרו עליי את זה. עזרו לי . אני לא יכולה לישון בלילה מרוב ייסורי מצפון , אני פשוט עצובה.
 
שלום מוריה

יש הרבה עצות שאפשר לתת על מנת להקטין הוצאות אציין כמה ואז אמשיך.. 1. לבטל את כרטיסי האשראי ולהתחיל להתנהל במזומן. 2. להוציא סכום כסף קבוע בתחילת שבוע שאיתו עליך להתנהל בכל ההוצאות שלך באותו שבוע 3. לחלק מראש את הכסף למעטפות לפי ההוצאה הצפויה - להשאיר כמות כסף לקניות או לבילוי אילו רק כמה עיצות... ונראה לי שכבר שמעת אותן בעבר.. אני רוצה להסתכל מכיוון אחר כיוון אימוני מה הרווח שלך כשאת קונה? מה הרגשות שמתחברים אצלך לקניה? איזה ערך הקניות שלך מסמלים עבורך? נתחיל מכאן ונמשיך הלאה לפי מה שתכתבי אור ואהבה
 

מוריה101

New member
אריק תודה על תשובתך .

1. אין לי כרטיס אשראי - הוא אצל הוריי . אני זוכרת בע"פ וכך יכולה לשלם למכולת . אך הוא לא ברשותי. 2. קשה לי להוציא מזומן - כי בשביל להוציא מזומן צריך שיהיה כסף בחשבון ,אני לא מסתדרת בתשלום אחד. 3. עצה טובה. אחרי שאצליח לבצע את שלב 2. הרווח - סיפוק, רוגע. הרגשות - שמחה . לא הייתי אומרת שהם ערך יקר בשבילי - אך יש לי צורך בהם .
 
בכיף

אמרת שהרווח שלך הוא סיפוק ורוגע וכשאת קונה את מרגישה שמחה.. כמה שאלות 1. מה המחיר שאת משלמת על הקניות שלך, מחיר פיזי, רגשי, תדמיתי, ערכי.. 2. מדוע כשאת קונה יש תחושת שמחה.. מה מסמלת היכולת לקנות עבורך?.. האם זה חופש או עצמאות או עוצמה או... 3. אילו פעולות אחרות יכולות לתת של תחושת שמחה, סיפוק ורוגע? אור ואהבה
 

מוריה101

New member
תשובה-

1.המחיר הוא מחיר- רגשי , ערכי. אני יודעת שבכך שאני נראת טוב - יותר יביטו בי , יותר יתסכלו עלי , ואני יודעת מקרוב שיופי ומראה - פשוט מושך . אך רק בהתחלה. נעים לי שמסתכלים עלי. רגשי - הייתי אומרת רק בגלל שחסר לי אולי משהו , אך אני באמת לא יודעת מה, אני יודעת עמוק בפנים- שזה בא מתוך משהו. 2. מרגישה תחושת עוצמה . טוב לי שיש לי הכל , שלא חסר לי כלום , שאני לבושה יפה, נראת טוב ואני שוב חוזרת על סעיף 1. 3. פעולות שנותנות לי רוגע שמחה- זמן עם עצמי - לקרוא ספר טוב, ללכת לבד עם עצמי לקניון , לשבת על כוס קפה עם מישהו שאני אוהבת וסומכת , הייתי מסוגלת ( אך אף פעם לא עשיתי ) ללכת לבד לבית מלון או למלונית- עם ספר טוב, וקצת פינוקים - ורק עם עצמי . גם לישון אני אוהבת - רק שאין לי זמן לזה. נסחפתי , אך האם זה קשור לבזבוזים ?
 
עבודה נפלאה

אם אסכם את מה שכתבת.. קניות וביזבוזים מקושרים אצלך לתחושה של עוצמה . כמו כן את קונה על מנת למשוך אנשים... אפילו אם זה רק בהתחלה האם זה נכון? מה שכתבת בהחלט קשור לביזבוזים.. אנו עושים כל דבר עקב הרווח שאנו מקבלים ממנו.. את קונה כי את חווה עוצמה ומושכת בעקבות הקנייה... אם תוכלי לספק את החוויה הזו ממקום אחר .. אז ה"צורך" בקנייה יתבטל מאליו.. לפני שנגיע לאיך ליצור את החוויה אחרת אני רוצה להתעקב על מחשבה שיש לך והיא " כשאני לבושה בגדים חדשים יותר נמשכים אלי" 1. האם המחשבה הזו נכונה? 2. האם את יודעת בוודאות שהיא נכונה? אין אני טוען שום דבר על המחשבה הזו.. רק רוצה לדעת מה דעתך עליה.. אור ואהבה
 

מוריה101

New member
תשובתי-

אני לא מסכימה עם המשפט הזה - אני חושבת שהמחשבה לא נכונה. אני יודעת שמראה חיצוני - אומנם מושך - אך לא לאורך זמן , אני מסכימה עם כך - שיופי מתבלה עם הזמן , ואני התחתנתי עם בעלי או שהוא התחתן עימי בגלל אישיותי כי עם יופי לא הולכים למכולת . אני גם יודעת - שאם היתה לי תחושת בטחון עם עצמי - אז בטח לא היייתי צריכה את זה.
 
נפלא

את לא מסכימה עם זה..זה בסדר גמור.. אנחנו רק מבררים מה המשפט שלך.. אני מסתכל על מה שכתבת ומשפט אחד קופץ אני גם יודעת - שאם היתה לי תחושת בטחון עם עצמי - אז בטח לא היייתי צריכה את זה. אילו מהמשפטים הבאים מתארים את דרך המחשבה שלך יותר 1. קניות גורמות לי להרגיש ביטחון עצמי 2. אני צריכה דברים מכיוון שאני לא בטוחה בעצמי 3. קניות הן הסממן החברתי לביטחון ולכן אני קונה 4. בגדים חדשים גורמים לי להיות בטוחה בעצמי אור ואהבה
 

מוריה101

New member
תודה ולשאלתך -

הייתי מסכימה עם משפט מס' 4 " בגדים חדשים גורמים לי להיות בטוחה בעצמי " ואם יורשה לי חייבת להגיד עוד משהו קטנטן - שלא אמרתי עד עכשיו אך קשור לעניין - אני לא מסתפקת במועט , רוצה ועוד ועוד ...מבחינה חומרית ומעניין- אני לא חונכתי כך ..
 
אני אסביר

כל התנהגות שלנו החוזרת על עצמה יש לה סיבה.. הסיבה היא בדרך כלל מחשבה שיש לנו.. כמו "בגדים חדשים גורמים לי להיות בטוחה".. כל פעם שאת מרגישה לא בטוחה בעצמך את הולכת לקניות.. כשאת קונה מספיק המחשבה מספקת לך את הסיבה מדוע להרגיש בטוחה בעצמך שוב... עד.. שקורה משהו חדש ושוב את מרגישה לא בטוחה.. ושוב הולכת לקניות .. וכך הלאה.. מכיוון שהרגשת הביטחון העצמי שלך תלוי, לפי המחשבה שלך, במשהו חיצוני כמו בגדים חדשים, תמיד תרגישי חוסר בביטחון וכמה שלא תקני זה לא יספק לך את הרגשת הביטחון לאורך זמן וכך נוצר מעגל של "חוסר ביטחון - קניות- בגדים חדשים - הרגשת ביטחון - זמן (הבגדים כבר לא חדשים) - חוסר ביטחון" דרך להתמודד עפ זה זה לעבוד עם המחשבה שהובילה להתנהגות הזו .. המחשבה בגדים חדשים גורמים לי להיות בטוחה" 1. כשאת מאמינה למחשבה הזו.. למה זה הופך אותך?.. אילו תכונות שלך באות לידי ביטוי 2. אם לא תאמיני במחשבה הזו.. איך תיהי אז? אור ואהבה
 

Darek engel

New member
ברוכה הבאה /tapuzforum/images/emo24.gif

מוריה יש לך בעיה את מכורה אצלך זה בא לידי ביטוי בקניות .הרגשות אצל מכורים הם כמו שתארת בדיוק מה עושה לך ללכת לקניות . הבעיה היא עמוקה ולא פשוטה בכלל אבל יש תקווה אפשר לטפל בזה צריך רק רצון . אני חושב שאת במקום טוב אני גם יגיד לך למה כי בבעיה של התמכרות אי אפשר לטפל עד שלא מבקשים עזרה בכלל עד שלא מודים שיש בעיה . אני ככה שומע מהמילים שלך שכבר אין לך כח יותר את רוצה ללכת ברחוב בלי להלחם עם עצמך לקנות או לא לקנות זהו צעד מאוד גדול אמיץ מה שעשית עצם הפניה לעזרה מהחברים כאן זהו הצעד הראשון הכשיו תנסי עם עצמך לחשוב קצת האם נמאס לך לשקר לכולם הכוונה לסובבים אותך .אני יכול לתת לך דוגמא קטנה למחשבה כמה פעמים אמרת לעצמך או ניסית להשיג כסף בשביל משהו שאת ממש צריכה את חייבת לקנות אותו אפילו שכנעת את עצמך .וכל זה בשביל להרגיש טוב סיפוק הנאה והכל זמני עד הפעם הבאה .התמכרות יכולה לבוא בכל מיני צורות סמים מין הימורים קניות ריגושים הבעיה היא אותה בעיה זה פוגע בכיס בחיים זה הורס הכל .אם את רוצה מאוד ואת מבינה את מה שכתבתי לך את מוזמנת לקבל עזרה בכל מיקרה אני מאחל לך מכל הלב הרבה הצלחה . לכולנו שיהיה שבת נפלאה ומלאה באהבה .
 

מוריה101

New member
תודה !

דבריך הינם מאוד אכפתיים ומעמיקים . אני לא יודעת אם זה נכון - אך מה שמוזר לי - שיש לי התקפי קניות , זאת אומרת - שאני יכולה חודשיים לא לעשות כלום ולהיות ברוגע, ואז פתאום לבזבז כאילו אין מחר , אני מסוגלת במחשבותיי לקנות מקרר יקר בעשרת אלפים שקלים - בתשלומים, אך עצם המחשבה שההנתי לחשוב על כך - מלאת תעוזה . התמכרות - אני מבינה שזה צורך יומיומי ותמידי . אך אצלי- זה בהתקפים - בא והולך . נרגע- וחוזר. אני יכולה לדוגמא - לקנות שני עיתונים לשבת- וזה בזבזני . לקנות עיתוני לאישה- וזה בזבזני . ולמה ? תודה על איחולי ההצלחה. אני באמת צריכה עזרה . הלוואי וכן .
 

Ofra m

New member
מסכימה עם אנג'ל

ואני רק רוצה לחדד, המצב שבו את נמצאת מראה על חלל ענק שיש לך על מחסור שאת מנסה למלא ולמלא והוא לא מתמלא על ידי קניות, אני חושבת שאת צריכה לנסות להבין מה את מנסה למלא מה החוסר הזה שיש לך מה מפריע לך כי הקניות באותו הרגע ממלאות את החוסר אבל לא באמת, תשאלי את עצמך האם טוב לך בזוגיות? בעיסוק? וכן הלאה עד שתמצאי - זה לא תהליך פשוט אבל שווה, תאמיני לי המצב פתיר לא צריך להגיע למצב של ייסורי מצפון וכאלו, לא אכפת לך מה אומרים כרגע אכפת לך מעצמך ואם את לא תעזרי לעצמך אף אחד לא יעשה זאת - ב ה צ ל ח ה.
 

מוריה101

New member
רוב תודות גם לך יקרה-

עם בן זוגי - מצבי אינו הכי טוב. אני יודעת את זה יום ויום , אך האם זאת הבעיה ? י ש לציין כי לא הייתי בזבזנית בתחילת נישואי , הייתי אפילו חסכנית.
 

Ofra m

New member
ייתכן מאוד

שעל ידי הקניות את ממלאת מקום שחסר לך איתו, אולי אהבה וכך את מפצה את עצמך....בעצם שאנחנו מגלים מאיפה זה נובע לפעמים זה פותר ואז כשזה עומד לקרות אנחנו מדברים לעצמנו ואומרים לעצמנו כמה שאנחנו אוהבים את עצמנו וכמה שאנחנו חיוביים ובסדר, ומותר לך לקנות לעצמך,תפרגני אבל תתחילי להשתלט על הצורך תשלטי בו ולא הוא ישלוט בך, למשל תחליטי שפעם בשבוע את קונה לעצמך משהו נאמר בסכום של50 ש"ח סתם נתתי דוגמא, רק את זו שיודעת כמה אפשר....וכך תתחילי בהצבת גבולות לאותו צורך......ספרי איך היה.
 

לנושנוש

New member
רציתי לפשט עוד קצת

קניות הם פיצוי על קושי וחוסר סיפוק. בדקי איך את מספקת בתחומים חשובים בהם את לא מסופקת או מצאי תחומי סיפוק חדשים/ נוספים. כך הורגלנו, כך גדלנו שחייבים לעשות דברים לא כיפיים ואחרי זה גלידה. את גדולה עכשיו ולא חייבת להמשיך לעשות מה שלא כיף לך ואחרי זה ליקנות לך גלידה. זה גם בא בגלים כי ליפעמים לוחצים לנו על קפתור מסויים פעם בתקופה מסויימת או שיש לנו מדיד פנימי של תמורת כמה סבל אנחנו מקבלים פרס.
 
למעלה