שלום רב, שאלה מורכבת.

talilula1

New member
ממש לא

פשוט תקני לו מזכרת מישראל וזה לחלוטין מספיק
אם את ממש מרגישה צורך לתת לו משהו
 
שלום רב, שאלה מורכבת.

אני סבתא לנכדים שחיים בחו"ל, בני נמצא בזוגיות שניה כאשר לבת הזוג יש ילד בגיל ההתבגרות שחי איתם, אני נוהגת לתת לנכדי שכולם בוגרים כסף, לכל ילד סכום מכובד וזה על מנת שיקנו לעצמם משהו יפה כמתנה מסבא וסבתא, מה הדין לדעתכם לגבי הילד הנוסף שאינו נכדי ורק לא מזמן עבר לגור עם הנכדים, אשמח לדעתכם, כמובן שבני אינו נשוי לאשה שהוא אוהב ושעברה עם בנה לגור איתו ועם בני ביתו.
 

La Milagrosa

New member
את ממש לא צריכה לתת גם לו.

אם את נותנת להם בגלוי כשכולם יושבים בבית ביחד, אז תעשי את זה מעכשיו בצורה אחרת: תני לכל אחד בנפרד ובארבע עיניים, או תעשי העברה בנקאית.
 
שאלה טובה

כשההורים שלי נותנים מתנה לחג לנכדים, הם נותנים גם לילדים של בעלי.
אין לתאר עד כמה זה חשוב גם לי, גם לבעלי, וברור שלילדים. זה לא הכסף - זו ההכרה.
ברור שזה לא מחובתם לתת, ובהתאם גם לא מחובתך, ודווקא בגלל שזה לא מובן מאליו זה מתמלא בהמון משמעות.
לא לגמרי הבנתי האם את פוגשת אותם כשאת נותנת את הכסף (כי כתבת שהם חיים בחו"ל).
אני מסכימה עם הנאמר לפני, שבסיטואציה הזו עדיף לתת בסתר ולא בפניו. ואם יש באפשרותך לתת גם מתנה עבורו, גם אם קטנה יותר משל שאר הנכדים, זה יהיה בעיני מקסים.
 

kisslali

New member
אצלינו המצב הפוך

לי (אלמנה) שני ילדים בלי אב, בלי סבים וכמעט בלי קשר עם משפחת אביהם. לו (גרוש פעמיים) שלושה ילדים עם משפחות מורחבות.
אנחנו יחד 18 שנים.
הוריו נתנו ונותנים בנדיבות לילדיו, כמו לשאר הנכדים והנינים. מדובר בסכומים גבוהים ממש שציינת (שכ"ל באונ', מימון חתונה וכד').
לי ולילדים שלי מעולם לא נתנו אפילו דמי חנוכה, מתנה סימלית לחג או ליום הולדת.
אז צודקת מי שרשמה שהם לא חייבים, אבל אם בהתחלת הקשר הייתי אדיבה ומסבירת פנים, אירחתי, שלחתי פרחים בחג, הזמנתי למסעדה ביום הולדת, אירחתי לארוחת ערב כל ערב שישי, היום אני שם רק בשביל הזוגי, כמו שאני והילדים שלי אויר וכך גם הם בשבילי.

נכון שכסף והמתנות הם רק סמל מוחשי לכמה אנשים חשובים לך, ולכן לפעמים שווה להשקיע קצת, לך תדע אם הבן וזוגתו ישארו יחד לנצח.
אני לא 100% בטוחה אבל נדמה לי שהייתי מעדיפה להשקיע באופן חד פעמי סכום מכובד גם אם אני לא חייבת. ויכולה להעיד שאמא שלי ז"ל נהגה כך.

נסיעה טובה, ללי
 
למעלה