שלום רב, שאלה
יש לי בעיה שאני עומד בה מול קופת החולים. אני מעוניין להתייעץ לגביה.
בחודש ספטמבר 2015 יצרתי קשר עם מוקד קופת החולים שלי, כדי להצטרף לביטוח "צעיר" כדי לקבל הטבות בטיפולי השיניים דרך מרפאת השיניים של הקופה. באותה שיחה, עודכנתי כי אחויב על 60 ש"ח לחודש ובחיוב הראשון על חודש ועוד השלמה של אותו החודש. לקראת המועד חיוב בכרטיס האשראי, ראיתי כי חויב מקופת החולים חיוב על סך 477 ש"ח. פניתי שוב למוקד, ומסרו לי כי קיים לי חוב מביטוח שהיה לי מאז שנהייתי בן 18 ועוד אחרי השחרור. מסרו לי כי שלחו לי מכתבים בנושא. מסרו כי החוב מ2013 ולא היה להם אמצעי תשלום לקחת אותו. אך לא עדכנו אותי בכלום במהלך ביקורים בקופה, הן לרופא והן לצוות המזכירות (שאלות לגבי הביטוח "צעיר"). הנציגה מסרה לי שהנציגה הקודמת שעדכנה לי את הביטוח הייתה אמורה להגיד לי שקיים חוב מהעבר והוא יגבה עם החיוב הראשון של ביטוח צעיר. לאחר בדיקה מסרה לי כי תעביר משוב אבל אין ביכולתה לזכות אותי על החוב שלא ידעתי על קיומו. היא הפנתה אותי לגשת פיזית לקופה. עקב הלימודים לא יצא לי לגשת לקופה לסדר את הנושא. בשבוע שעבר התקשרה אליי מישהי מצוות הגבייה של קופת החולים ורצתה שאשלם את החוב. הסברתי לה שאני מצוי בתקופת מבחנים וכי אגש לקופה מיד כשאסיים. לאחר שהיא רצתה שאסדר את התשלום, מסרתי לה כי איני רוצה לשלם את החוב מ2012 מכמה סיבות: ראשונה, לא קיבלתי מכתבים כי הכתובת שלי לא הייתה מעודכנת, אני לא רוצה להיות תמים, אבל הייתי בטוח שאמא שלי עדכנה את הכתובת החדשה בכל מקום. סיבה שנייה: לא ידעתי שהייתי זכאי לביטוח כלשהו באיזשהו שלב בחיים וסיבה שלישית, מסרתי לה כי לא תוכל למצוא שום תיעוד על הצטרפותי ביוזמתי לביטוח הזה ובנוסף שלא ביקשתי או לא בדקתי מעולם מה הביטוח נותן לי. לאחר מכן מסרה כי תבדוק מול מנהלת ותחזור אליי. לאחר מספר נסיונות התקשרות אליי, פניתי אליהם בזמן חופשי יומיים אחרי ובשיחה עם נציגה אחרת מסרה לי כי אלו נהלים של קופת החולים וכי הם שלחו לי מכתבים והם לא יכולים לזכות אותי. ביקשתי לדבר עם מנהלת. המנהלת חזרה אליי באותו יום, הסבירה לי רציונל. היא אמרה לי שאם אני לא הצטרפתי אז אמא שלי הצטרפה ולכן זה גם אוטומטית צירף אותי. ביקשתי ממנה בסוף השיחה להוציא לי את התיעוד או ההוכחה לכך שאמא שלי הייתה מצורפת לביטוח והיא לא מצאה. בסופו של דבר מסרתי לה כי אפנה לפניות הציבור במכתב.
קודם כל אני מצטער על ההודעה הארוכה, אבל ברצוני לדעת, האם זה תקין שלקחו לי סכום גבוה ב365 ש"ח על חוב שלא ידעתי עליו עקב נסיבות שקשורות גם לקופה (אי אמירה בעת עדכון ביטוח אחר, אי אמירה בביקורים בקופה) וגם אליי (כתובת לא תקינה). הרי, אם הייתי כרוב הפעמים, לא בודק את מה שאמור לרדת לי מהכרטיס האשראי, העסקה הייתה מחויבת בבנק ואז לא הייתי יודע מה לעשות.
לא תירצתי את הקופה על כך שאני סטודנט שסופר כל שקל, ואני גר עם אמא שלי בלי אבא בבית ועוזר לה בכל מה שהיא צריכה. אבל גם ללא זה הייתה חוסר אנושיות ודבקות במטרה בלמסור לי שאני חייב לשלם את החוק.
אני צריך לדעת איך אוכל לטפל בזה. אשמח לתשובה.
יש לי בעיה שאני עומד בה מול קופת החולים. אני מעוניין להתייעץ לגביה.
בחודש ספטמבר 2015 יצרתי קשר עם מוקד קופת החולים שלי, כדי להצטרף לביטוח "צעיר" כדי לקבל הטבות בטיפולי השיניים דרך מרפאת השיניים של הקופה. באותה שיחה, עודכנתי כי אחויב על 60 ש"ח לחודש ובחיוב הראשון על חודש ועוד השלמה של אותו החודש. לקראת המועד חיוב בכרטיס האשראי, ראיתי כי חויב מקופת החולים חיוב על סך 477 ש"ח. פניתי שוב למוקד, ומסרו לי כי קיים לי חוב מביטוח שהיה לי מאז שנהייתי בן 18 ועוד אחרי השחרור. מסרו לי כי שלחו לי מכתבים בנושא. מסרו כי החוב מ2013 ולא היה להם אמצעי תשלום לקחת אותו. אך לא עדכנו אותי בכלום במהלך ביקורים בקופה, הן לרופא והן לצוות המזכירות (שאלות לגבי הביטוח "צעיר"). הנציגה מסרה לי שהנציגה הקודמת שעדכנה לי את הביטוח הייתה אמורה להגיד לי שקיים חוב מהעבר והוא יגבה עם החיוב הראשון של ביטוח צעיר. לאחר בדיקה מסרה לי כי תעביר משוב אבל אין ביכולתה לזכות אותי על החוב שלא ידעתי על קיומו. היא הפנתה אותי לגשת פיזית לקופה. עקב הלימודים לא יצא לי לגשת לקופה לסדר את הנושא. בשבוע שעבר התקשרה אליי מישהי מצוות הגבייה של קופת החולים ורצתה שאשלם את החוב. הסברתי לה שאני מצוי בתקופת מבחנים וכי אגש לקופה מיד כשאסיים. לאחר שהיא רצתה שאסדר את התשלום, מסרתי לה כי איני רוצה לשלם את החוב מ2012 מכמה סיבות: ראשונה, לא קיבלתי מכתבים כי הכתובת שלי לא הייתה מעודכנת, אני לא רוצה להיות תמים, אבל הייתי בטוח שאמא שלי עדכנה את הכתובת החדשה בכל מקום. סיבה שנייה: לא ידעתי שהייתי זכאי לביטוח כלשהו באיזשהו שלב בחיים וסיבה שלישית, מסרתי לה כי לא תוכל למצוא שום תיעוד על הצטרפותי ביוזמתי לביטוח הזה ובנוסף שלא ביקשתי או לא בדקתי מעולם מה הביטוח נותן לי. לאחר מכן מסרה כי תבדוק מול מנהלת ותחזור אליי. לאחר מספר נסיונות התקשרות אליי, פניתי אליהם בזמן חופשי יומיים אחרי ובשיחה עם נציגה אחרת מסרה לי כי אלו נהלים של קופת החולים וכי הם שלחו לי מכתבים והם לא יכולים לזכות אותי. ביקשתי לדבר עם מנהלת. המנהלת חזרה אליי באותו יום, הסבירה לי רציונל. היא אמרה לי שאם אני לא הצטרפתי אז אמא שלי הצטרפה ולכן זה גם אוטומטית צירף אותי. ביקשתי ממנה בסוף השיחה להוציא לי את התיעוד או ההוכחה לכך שאמא שלי הייתה מצורפת לביטוח והיא לא מצאה. בסופו של דבר מסרתי לה כי אפנה לפניות הציבור במכתב.
קודם כל אני מצטער על ההודעה הארוכה, אבל ברצוני לדעת, האם זה תקין שלקחו לי סכום גבוה ב365 ש"ח על חוב שלא ידעתי עליו עקב נסיבות שקשורות גם לקופה (אי אמירה בעת עדכון ביטוח אחר, אי אמירה בביקורים בקופה) וגם אליי (כתובת לא תקינה). הרי, אם הייתי כרוב הפעמים, לא בודק את מה שאמור לרדת לי מהכרטיס האשראי, העסקה הייתה מחויבת בבנק ואז לא הייתי יודע מה לעשות.
לא תירצתי את הקופה על כך שאני סטודנט שסופר כל שקל, ואני גר עם אמא שלי בלי אבא בבית ועוזר לה בכל מה שהיא צריכה. אבל גם ללא זה הייתה חוסר אנושיות ודבקות במטרה בלמסור לי שאני חייב לשלם את החוק.
אני צריך לדעת איך אוכל לטפל בזה. אשמח לתשובה.