שלום, רציתי לדבר על תרבות כביש אחרת

שלום, רציתי לדבר על תרבות כביש אחרת

של הולכי הרגל. בשבוע האחרון ראיתי: אבא חוצה עם בתו הפעוטה באמצע כביש (כשיש בדיוק מעבר חצייה 100 מטר שמאלה) אמא חוצה עם בנה את הכביש ברמזור אדום ועוד דברים דומים מה נסגר? למה לא עושים כלום נגד זה? למה שוטר לא נותן ד"וח תנועה לכאלה אנשים? איך מצפים שילדים ידעו לחצות כביש ככה? לסיום, נוסטלגיה קטנה, חבל שאין גם היום אותו...
 
*לפעמים*

למה רק לפעמים? למה לא מציבים שוטרים ברחובות ראשיים שבהם ידוע כי אנשים לא חוצים כביש כראוי?
 

אהובה.א

New member
ויש גם את העניין מנגד

נהגים לא עוצרים במעבר חציה במילא, בין אם יש רמזור ירוק להולגי רגל ובין אם זה סתם מעצר חציה שלא חסרים נהגים שיגידו "למה צריך את זה בכלל?"... אולי הולכי הרגל עושים טעות ולא עוברים במעבר חציה , אבל מכאן ועד להורגם? היום ילדה בת 5 נהרגה מפגיעת רכב כשחצתה כביש. לא חשוב אם זה מעבר חציה או סתם כביש. ילד קופץ לכביש לא צריך למות. למעשה, מי שאשם בכך אלה הוריה ש"נטשו" אותה ולא אכפת להם מה קורה עם הילדה. ילדה בת חמש לא צריכה להיות לבד בכביש, גם אם זה ליד ביתה. לגבי שוטר שלא עומד בכל מעבר חציה. יש לך 50 אלף שוטרים פנויים? כי זה הרבה מתחת לכמות הרמזורים שיש בכבישי הארץ. אם נציב שוטר בכל רמזור - איך בדיוק תשלם להם? ומי ישלם?
 
שלא לדבר על זה

שאתמול שלושה אנשים _מבוגרים_ נפגעו בעודם חוצים _במעבר_חציה_ ! המקום שאמור להיות בטוח מכל לחצות בו את הכביש ... באחד המקרים היה אפילו רמזור להולכי רגל, שהיה ירוק (להולכי הרגל). זה עזר להולך רגל?
 

isra533

New member
הבעיה במעבר חציה

אחת הבעיות של מעבר בחציה שהוא נותן את התחושה שזהו מקום בטוח למעבר, ולכן הערנות יורדת ולא שמים לב האם באמת הנהג עומד לעצור או מלהתחילה מעט בכלל כדי שיוכל לעצור. האחריות בכביש שווה לכל משתמש בכביש, אם זה הנהג הנוסע ברכב או הולך הרגל המבקש לעבור את הכביש. באחת הדיונים בכיתות ט', שאלתי את התלמידים איך הם יודעים לעבור את הכביש בצורה בטוחה, כלומר בידיעה שלא להפגע ועלו מספר תשובות: אם הכביש ריק, אם הנהג נמצא רחוק מספיק, אם עוברים במעבר חציה הנהג יודע שהוא צריך לעצור, אם עוברים באור ירוק לנהג בדרך כלל יש אור אדום והוא חייב לעצור. מה שמשותף לכל התשובות הוא שזה תמיד מישהו אחר שצריך לקחת אחריות ולא הולך הרגל וזאת בדיוק בטעות, רוב הולכי הרגל מניחים שהנהג רואה אותם, איכפת לו מהם, יודע את מגבלות המרחק, ומקיים את חוקי התנועה. באותה מידה שזכותו של כל אחד להשתמש בכביש כך גם חובתו לקחת אחריות על כל פעולה בכביש.
 
סליחה, אבל מה בדיוק יכול לעשות

הולך רגל שכבר נמצא על מעבר החציה והוא באמצע חציית הכביש, כאשר מגיע לעברו רכב (פרטי או ציבורי), שנוסע במהירות גבוהה לקראתו? אגב, שני המקרים שתיארתי מתאימים לתיאור
 

isra533

New member
מצב בלתי ניתן לפתרון

לעומת זאת אותו הולך רגל היה צריך לקחת בחשבון שהוא לא יספיק לעבור את מעבר החציה כיוון שרכב מתקרב אליו מה עוד שהרכב לא הגיע פתאום משום מקום. האחריות של הולך הרגל לדאוג לבטחונו ולא להגיע למצב שלא יוכל לצאת ממנו - מניעה ושוש מניעה. בכל תאונה, כאשר שואלים את הנפגעים (כאשר עוד אפשר לשאול אותם) התשובה היא בדרך כלל - אני לא יודע מאיפה הוא הופיע. בכביש שום דבר לא קורה במפתיע, והבעיה היא בדרך כלל אי ראיה נכונה של המצב המסוכן שנוצר או אפילו מצב שיכול להווצר, כך שדיון על מצב שאין לו פתרון לא משרת שום מטרה כדי למנוע תאונה, הכיוון תמיד חייב להיות איך למנוע את המצב המסוכן ולא איך יוצאים ממצב כזה.
 
למעלה