שלום - שאלה

שלום - שאלה

האם הייתם ממליצים לתת אימון אישי במתנה? ויתרה מכך - האם הייתם ממליצים לתת מתנה אימון אישי לאדם שנמצא מעט בדיכאון, הרבה בפחדים וחששות וללא ספק בסוג של משבר קריירה מתמשך...?
 

einatgross1

New member
אימון כמתנה

זה רעיון נפלא. אני מכירה מאמנת המתמחה באימונים במצבי דיכאון וחרדה. שילחי אלי מסר לפרטים נוספים. ובעיקר אני מאחלת לחברך בריאות והצלחה, ולך המשך טיפוח של גישת הנתינה, שהיא יסוד כל כך חשוב בשפע אישי וציבורי. תודה,
 

tlingit

New member
מצד שני, אם אפשר להעלות תהיה...

האם אין בעייתיות מסויימת בכך שאדם הופנה לתהליך ולא בחר בו בעצמו, לא ביצע את ההתחייבות הפנימית שביציאה לתהליך משמעותי? כמובן שנושא המחוייבות לתהליך יעלה במהלך האימון אבל האם לא חסרה פה "בקשה לאימון" כפי שקראה לזה ויקילוי1?
 
אימון אישי כמתנה?

יש לי רגשות מעורבים בקטע הזה. מי אומר שיש לי את היכולת ואת הזכות להחליט במקום אדם אחר מה טוב בשבילו? מצד אחד כולנו רוצים לאמן ולהפיץ את תחום האימון כדרך חיים.... אך מצד שני בהתבוננות שלי, אין האמאמן לוקח אחריות על מצב בריאותו של מתאמן אלא אם כן הוא גם פסיכולוג או פסיכיאטר מוסמך.
איני רואה את המאמן כ"מטפל" וכאן הייתי מאד נזהרת.... מה שעולה בדעתי כמתנה הוא להציע לאותו אדם "פגישת היכרות" (ללא תשלום) עם מאמן...ואז אם זה נראה לו להתקדם באימון הוא יכול להחליט ..יקח אחריות ויצהיר על מחויבות להמשיך וגם תהיה לו "בקשה לאימון". תודה
 
וגם אצלי עולה שאלת....

..הבקשה לאימון. ויקילוי1 (ברוכה הבאה, טוב שאת כאן
) כתבה על כך יפה ונכון. אחד התנאים למימושו והצלחתו של האימון הוא שתהיה בקשה מצד המתאמן. בקשה מפורשת, מנוסחת על ידו ונאמרת על ידו. זה לא סתם טקס. גם לא סתם גחמה. הצלחת האימון תלויה באחריות ובמחוייבות של המתאמן בקשה שנאמרת על ידו היא הצהרה, קודם כל כלפי עצמו. מעבר לכך, חשוב שהוא ינסח את התוצאות החשובות לו עצמו כדי שהאימון יתמקד ב-א-מ-ת במה שהוא רוצה וחושב שחשוב ולא במה שנדמה לו שאחרים... וכו'. לכן, אני בעד אימון כמתנה אבל רק למי שרוצה ומבקש אותו (אגב, גם טיפולים אלטרנטיביים, טיפולים פסיכולוגים, טיפולים מפנקים (מסז' וכו') לא הייתי נותנת כמתנה אלא למי שברור לי שרוצה והיה שמח להם. בכל מקרה, כפי שאמרה עינת - את ראויה להערכה על רצון הנתינה שלך. שמרי עליו. הוא יקר ערך. ימים טובים ענת
 
אימון כמתנה

מראש מתנצלת על העדרות ממושכת מהפורום. עומס בעבודה + חופשה + חגים. מרגישה שזה הזמן המתאים לי לחזור. ולנושא מתנה אימון. בעקבות אחות שפנתה אלי, לתת אימון כמתנת יום הולדת לאחיה. לקחתי זמן למחשבה, ולאחר שהסכמתי אני משתפת אותכם בהיבט המעשי. מאז לפחות 10 מאומנים הגיעו כמתנת יום הולדת. החוסר מעשיות בנושא מציאת זוגיות הופך את המתנה כדחיפת העגלה לשלב הראשון. כל המתנות החד פעמיות שניתנו ומומנו ע"י אחים/חברה/הורים הביאו את מקבלי המתנה להבנה במה אימון יכול לקדם אותם והמשיכו מרצונם ובמימונם בתהליך. לגבי ההסכמה היתה פריצת דרך מחשבתית שלי. לאפשר להתנסות ולאחר להסיק מסקנות. שבת שלום לכולם וחיבוק גדול
 
תודה על כל התגובות. החשש שלי

הוא באמת המקום שבו המקבלת צריכה לרצות אימון (כמו גם טיפול פסיכולוגי). אבל כרגע (ומזה זמן מאוד ארוך) המקבלת לא מעוניינת ליזום. מצד שני - נראה שהזמן מתאים לאיזו התערבות או לפחות להצעה להתערבות. אולי השילוב של פסיכולוג ומאמן אישי יתאים יותר?
 
מסכימה עם דברייך בעניין

שילוב פסיכולוג ומאמן אישי. לא מתייחסת כרגע לעניין המתנה וההתחייבות של המתאמן. מאמן לאנשים שהם במצב חרדה או דיכאון? יש כאן סתירה יסודית של אושיות שני המקצועות. בעייתי לי. בברכה,
 

גילירחל

New member
לקיסרית הזאטוטית

שלום לכולם,אני חדשה כאן ושמחה להצטרף לפורום,שמי גילי גרשטל ותחום עיסוקי הוא: מאמנת במצבי חרדה,דכאון ומצבי-רוח. לדעתי חשוב לאמן בתחום של הדכאון ומצבי-רוח מכיוון שאותם סימפטומים חורטים השפעה עמוקה על נפשנו ועלולים לעכב תהליכים חיובים בחיינו.ניתן לעזור באימון באופן שיביא להתפתחות אישית ולחוות חוויות אישיות מהנות המובילות למציאת דרכים שלא היינו מודעים להן קודם לכן. אני עוסקת בפסיכותרפיה קוגנטיבית-התנהגותית ובעבודת דוקטורט שמטרתו בניית מודל לאימון המתבסס על מודלים קוגנטיבים-התנהגותיים . הגישה המרכזית נשענת מתחום האימון שעל פיה הבחירה והידע בידי המתאמן. במהלך האימונים המתאמן מכיר ביכולתו ,חש בשליטה על חייו, ונכון ומוכן להרים ראש ולהציב מטרות. בברכת אושר והגשמה, גילי גרשטל מאמנת במצבי חרדה,דכאון ומצבי-רוח.
 

tlingit

New member
ברוכה הבאה גילירחל ../images/Emo140.gif

יופי שאת מצטרפת לפורום שלנו
תודה על המידע בנושא הספציפי של דיכאון ומצבי רוח נשמע שאימון מסוג זה דורש לימוד והתמחות ייחודיים האם זה משהו שאת פיתחת או שלמדת? גם טוב לשמוע שהאימון האישי מתחיל למצא את דרכו אל האקדמיה
דבר זה יקדם את התחום מאד.
בעבודת הדוקטורט
אני מזמינה אותך להציג קצת את עצמך, אם את רוצה
, לקרא בדפי הפורום - זו דרך טובה להכיר את המשתתפים ואת הנושאים - ולעיין בכללי הפורום, במאמרים
ובקישורים
שלנו באיחולים לדיונים מרתקים ופורים
 

גילירחל

New member
לבקשת מנהלת האתר-טלינגיט-הרחבה

שוב שלום לכולם, איך נולד הרעיון לפיתוח אימון במצבי רוח,חרדה ודכאון? סקרנה אותי מאוד התהליכים שכל אדם חווה בשלב זה או אחר בחיו,בכל מיני צמתים ומעברים במעגל החיים:- ירידה במוטיבציה,תנודות במצבי רוח ועד לדכאון. לבד ממתן תרופות,-שטח שרק רופאים בלבד אמונים על התחום .סקרן אותי דרכו של התהליך והשינויים ההתנהגותיים והקוגנטיבים שהאדם עובר בשלבים שבהם נמצא במצוקה.בשלבים הראשונים עסקתי בטיפול באמנות ואת עבודת התיזה חקרתי את נושא הדכאון בשלב אמצע החיים,וכשהצטבר בידי מידע רב ודרך המודל שפיתחתי דרך עבודת המחקר ,חשבתי שנכון ורצוי להרחיב ולכוון את תהליך האימון בנושא מצבי-רוח דכאון ועצבות (מחלת המאה ה-21 ).השוני והייחודיות בין טיפול לאימון בשני מישורים עיקריים: (1. היכולות הקיימות בכל אדם לרפא את עצמו ודרך האימון מציאת דרכים משותפות להעצים את תובנות ויכולות המטופל. 2.תוך כדי תהליך האימון כשניתן לראות שהמאומן נטול כוחות נפשיים להמשך תהליך האימון,ניתן במצב כזה להחליף את כובע המאמן בכובע המטפל עד לגבולות שהדכדוך מתחלף בדכאון קליני, שמשם ההתערבות צריכה להיות רפואית.) להבנת הארועים שהובילו את האדם לסימפטומים אלו. חשוב לי לציין שאני יוצאת מנקודת הנחה שבכל אדם ניתן בהכוונה מקצועית ועיניינית ובאימון נכונים להוציא את המיטב מכל מאומן באשר הוא ולתת את יכולת הניווט והשליטה של חיו . השילוב של טיפול באמנות,פסיכולוגיה,ופסיכותרפיה נותנים לי את הכלים להתפתח ולפתח כל פעם שלב וצעד אחד קדימה לעסוק באימון. ולסיום, האמינו בעצמכם וביכולתכם הגם שלפעמים האור מתעמעם וברגע שמחליפים רק את הנורה האור שב להיות בוהק וחזק. שנה טובה, גילי גרשטל מאמנת
 

tlingit

New member
מאד מעניין

ונשמע גם שזהו תחום שדורש ידע מקצועי מאד.
 

einatgross1

New member
סימפטומים של דיכאון

התוכלי לציין מה הם סימפטומים של דיכאון אצל מתאמנ/ת. לפעמים בתהליך האימון, יש שלב שבו אין תזוזה, וזאת עדיין תופעה בגבולות הסביר. רוב האנשים הנדרשים לצאת מאזור הנוחות, מתקשים במידה זאת או אחרת, ולכן סביר שבמהלך האימון, יש צעדים שקשים במיוחד למתאמנ/ת, ויש האטה בתזוזה עד חוסר תזוזה תקופתית. לדעתי, כאשר מתאמנ/ת אינו זז כלל, גם לגבי משימות קטנות יותר ויותר, גם לגבי משימות בתחומי חיים שונים, ולתקופה של מספר חודשים, ובתוך כל זאת הוא אומר שהוא רוצה, והוא אינו מבין מדוע הוא לא מצליח לעשות כלום, יש לחשוד בדיכאון קליני. כמובן שיש כאן הנחה שהמאמנ/ת השתמש/ה במגוון רב של טכניקות וידע באימון. מה היא דעתך? תודה,
 

גילירחל

New member
סימפטומים של דכאון

לעינת שלום, לבקשתך פרוט של סימפטומים של דכאון(חלק)- בכי רב, הרגשה שהחיים עוברים והאדם מרגיש עצמו בצד,קושי בנקיטת יוזמה ,קושי בפעילות חברתית,חשש להשאר לבד,אשמה,חוסר אונים,שלילה עצמית,עצבות,ריקנות,הרגשה שזמן רב משהו לא בסדר,חוסר עניין בפעילויות שבעבר אותו אדם עסק,הרגשה של מעמסה על אחרים,קושי בשינה או שינוי הרגלי שינה ויקיצה,שינוי בהרגלי אכילה,עוינות,חוסר מנוחה,מחשבות אובדניות,האצה של קצב הלב,יכולת ריכוז וזכרון נמוכים יותר מבעבר. דכאון קליני מוגדר לפי 4-DSM- חמישה סימפטומים לפחות מהמוזכרים ולמעלה מ-14 יום. באשר למה שאת קוראת האטה בתזוזה של המתאמןלמרות שהמתאמן מביע את רצונו להמשיך בתהליך הוא מרגיש תקוע. הצעדים הקשים למתאמן לעשות יכולים לדעתי לנבוע מכמה מישורים:אולי המאמן רץ יותר מידי קדימה והמתאמן עדיין לא הגיע לשלב של השינוי.אולי התקיעות מאותת למאמן לנקוט באסטרטגיה שונה והמתאמן לא יכול לומר במילים אלא נוקט עמדה של דריכה במקום.אולי הקפאון וחוסר התזוזה באים מקושי לקבל את תהליך השינוי ובמקום המעשים מופיע מעין כעס סמוי של המתאמן המופיע בהאטה בתזוזה עד חוסר תזוזה מוחלט. אני חושבת שלפעמים הצעדים הקטנים באימון מניבים בעתיד את השינוי המיוחל והמשמעותי ולא להפך. החשוב ביותר לדעתי,ברגע שסימפטומים כאלה עולים אצל המתאמן להפנות לאנשי מקצוע שיודעים להתמודד עם מצבים כאלה ובהסכמה של המתאמן ניתן לשתף פעולה מערכתית. בברכת חג שמח, גילי גרשטל מאמנת
 

einatgross1

New member
תודה

על מתן רשימת הסימפטומים. אני אישית לא בעד הפניה מהירה למטפלים. בתהליך האימון יש תקופה של תזוזה איטית מאוד, ואף התקעות. ההפניה המהירה מדי לטיפול עלולה לאשש את השערותיהם של הרבה מהמתאמנים שהם לא בטווח הנורמה, שהם לא יכולים, ושהם כנראה גם לא יוכלו. בד"כ עם מעט סבלנות, יש התרוממות ואף פריצת דרך, דווקא לאחר תקופה של התבשלות פנימית. מתאמנים מכנים תקופה זו כתקופת נומך, חוסר אנרגיה, רגלים קרות ועוד. יחד עם זאת, במידה והמאמנ/ת גיוונו בטכניקות האימון, הקטינו את גודל היעדים והמשימות, גיוונו בסוגי המשימות, וההתקעות נמשכת מספר חודשים, כדאי לבדוק השערה בדבר דיכאון, קודם עם המתאמנ/ת, ורק לאחר הד חיובי ממנו, להמליץ על הפניה לאיבחון קליני. אינני חושבת שמאמן הוא בהכרח בעל יכולת איבחון טובה יותר משל רבים בסביבה הקרובה למתאמנ/ת , ואיני חושבת שאחריות כזאת חלה על מאמנ/ת. יחד עם זאת, כמו כל אדם בסביבה הקרובה, במידה ועולה חשש, כדאי לבדוק אותו. צריך להיזהר משתי טעויות- חוסר הפניה גם כשכבר ברור שמדובר במצוקה קלינית, ומצד שני מהפניה מהירה מדי שעלולה לחבל בחוזה שלנו עם המתאמנ/ת. חוזה שבו האדם מאוד מאוד נחשף,ואנו אמורים לאפשר לו מרחב בטוח לעשות זאת. ולפעמים כשאנשים משילים את השיריון שאיתו הם מסתובבים, הם נראים במצוקה, וקל להיתפס לצורך להפנות לטיפול. תודה על ההקשבה,
 

גילירחל

New member
תשובה לעינת

עינת שלום, נכון שאת כותבת שביחד עם המתאמן ניתן לחשוב על הפנייה לאבחון קליני, אך בנושא של דכאון חשוב בתור מאמן להיות זהיר,עירני מאוד ולא לנסות לחבוש כובע שלא מסמכות המאמן,כי חלילה באם המתאמן במשך תהליך האימון "חלה תזוזה איטית ואף היתקעות"עלול לחשוב מחשבות אובדניות ואף לנסות לבצע אותם,-אז המאמן נכנס לצרות בפרט שהמקצוע של המאמן הינו אחד ממקצועות בריאות הנפש.חלה חובה לדווח על כל אירוע שכזה. גילי מאמנת
 

einatgross1

New member
שלחתי לך מסר

העוסק במידת ההכרה של האימון כמקצוע בכלל, וכמקצוע בתחום בריאות הנפש בפרט.
 
למעלה